E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023/SL - Semestr letni 2022/2023 2023/SZ - Semestr zimowy 2023/2024 2024/SL - Semestr letni 2023/2024 2024/SZ - Semestr zimowy 2024/2025 2025/SL - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023/SL | 2023/SZ | 2024/SL | 2024/SZ | 2025/SL | |||||
11-AAC-5SA-n |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-AAC-5SA-s |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-ASZ-3PS-pw-s |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-ASS-2PPW-n | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Aktywizowanie środowisk społecznych jako wzmaganie ich aktywności oraz przeciwdziałanie marginalizacji. Uczestnictwo w kulturze, czas wolny i jego zagospodarowanie. Środowisko lokalne jako płaszczyzna działań. Animacja jako metoda aktywizowania. Integrowanie działań wychowawczych. |
|
||
11-ASS-2PPW-s | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Aktywizowanie środowisk społecznych jako wzmaganie ich aktywności oraz przeciwdziałanie marginalizacji. Uczestnictwo w kulturze, czas wolny i jego zagospodarowanie. Środowisko lokalne jako płaszczyzna działań. Animacja jako metoda aktywizowania. Organizacje pozarządowe i ich znaczenie. Integrowanie działań wychowawczych. |
|
||
11-AFUN-1PS-n |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-AFUN-1PS-s |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-ADR-11-pw-s | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika jest nauką stosunkowo młodą, której ranga wzrasta w dynamicznym tempie. Uczenie się przez całe życie stało się nie tylko ideą, ale coraz częstszą praktyką ludzi dorosłych. W 2002 roku, w Rezolucji Rady Unii Europejskiej zdefiniowano uczenie się przez całe życie, jako uczenie się, które obejmuje okres od fazy przedszkolnej do późnej starości włącznie. Równocześnie określono trzy obszary edukacji: formalny, pozaformalny i nieformalny. Od roku 2010 został wpisany na listę zawodów - Andragog. Jego rola została zdefiniowana następująco: andragog opisuje, bada, organizuje, realizuje, koordynuje, inspiruje aktywność edukacyjną człowieka dorosłego podejmowaną w systemie edukacji ustawicznej - ogólnokształcącej i zawodowej: formalnej, pozaformalnej i nieformalnej w różnych środowiskach (społecznościach lokalnych, środowisku pracy, grupach nieformalnych); realizuje cele polityki edukacyjnej państwa w zakresie rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. |
|
||
11-ANDRZ-11-pw-n | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika jest nauką stosunkowo młodą, której ranga wzrasta w dynamicznym tempie. Uczenie się przez całe życie stało się nie tylko ideą, ale coraz częstszą praktyką ludzi dorosłych. W 2002 roku, w Rezolucji Rady Unii Europejskiej zdefiniowano uczenie się przez całe życie, jako uczenie się, które obejmuje okres od fazy przedszkolnej do późnej starości włącznie. Równocześnie określono trzy obszary edukacji: formalny, pozaformalny i nieformalny. Od roku 2010 został wpisany na listę zawodów - Andragog. Jego rola została zdefiniowana następująco: andragog opisuje, bada, organizuje, realizuje, koordynuje, inspiruje aktywność edukacyjną człowieka dorosłego podejmowaną w systemie edukacji ustawicznej - ogólnokształcącej i zawodowej: formalnej, pozaformalnej i nieformalnej w różnych środowiskach (społecznościach lokalnych, środowisku pracy, grupach nieformalnych); realizuje cele polityki edukacyjnej państwa w zakresie rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. |
|
||
11-AG-11-n |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia wprowadzają studentów w problematykę dotyczącą rozwoju i obszarów aktywności ludzi dorosłych: młodych, w fazie średniej i późnej dorosłości. Obszarem łączącym wszystkie pokolenia są uczenie się przez całe życie i dorosłość. Wykłady i konwersatoria prezentują zróżnicowane zadania rozwojowe, problemy i oblicza starzenia się i starości, ale w sposób szczególny, zwracają uwagę na możliwości całożyciowego uczenia się i rozwoju. Zapoznają studentów z wiedzą z obszaru psychologii rozwoju człowieka dorosłego, ukazują jego potencjał i ograniczenia. W obliczu istniejących przeobrażeń demograficznych, starzenia się społeczeństw, ważne jest zapoznawanie ludzi młodych z problemami ludzi starszych i sposobami ich rozwiązywania. |
|
||
11-AG-11-s |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia wprowadzają studentów w problematykę dotyczącą rozwoju i obszarów aktywności ludzi dorosłych: młodych, dorosłych w fazie średniej i późnej dorosłości. Obszarem łączącym wszystkie pokolenia są uczenie się przez całe życie i dorosłość. Wykłady i konwersatoria prezentują zróżnicowane zadania rozwojowe, problemy i oblicza starzenia się i starości, ale w sposób szczególny, zwracają uwagę na możliwości całożyciowego uczenia się i rozwoju. Zapoznają studentów z wiedzą z obszaru psychologii rozwoju człowieka dorosłego, ukazują jego potencjał i ograniczenia. W obliczu istniejących przeobrażeń demograficznych, starzenia się społeczeństw, ważne jest zapoznawanie ludzi młodych z problemami ludzi starszych i sposobami ich rozwiązywania. |
|
||
11-ASL-11-n |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zaplanować, zorganizować i przeprowadzić projekt animacji wybranej grupy należącej do środowiska lokalnego. |
|
||
11-ASL-11-s |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zaplanować, zorganizować i przeprowadzić projekt animacji wybranej grupy należącej do środowiska lokalnego. |
|
||
01-BEZPSZKOL | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
09-BU-ILS-11 |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
15-BUWS-NA-11 | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
18-BUwS-12hisn2 |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
09-BHPN-11 |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
09-MBHP-11 |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-BHPZN-11-n |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem studiowania przedmiotu jest poznanie obowiązków nauczyciela w zakresie zapewniania bezpieczeństwa uczniom, jak również bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela. |
|
||
11-BHPZN-11-s |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem studiowania przedmiotu jest poznanie obowiązków nauczyciela w zakresie zapewniania bezpieczeństwa uczniom, jak również bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela. |
|
||
11-BHPZN-2PPW-n |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-BHPZN-2PPW-s |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
09-N-BHP-4L-11 |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem studiowania przedmiotu jest poznanie obowiązków nauczyciela w zakresie zapewniania bezpieczeństwa uczniom jak również bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela |
|
||
09-BHPNAUCZ-11 |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem studiowania przedmiotu jest poznanie obowiązków nauczyciela w zakresie zapewniania bezpieczeństwa uczniom jak również bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela |
|
||
11-BUR-3POW-pw-s | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu Biograficzne uwarunkowania rozwoju jest przybliżenie studentkom/studentom podejścia biograficznego w rozpatrywaniu i wyjaśnianiu procesów rozwoju i kształtowania się osobowości człowieka. Podstawowym obszarem analiz, eksploracji i dyskusji podczas zajęć jest znaczenie przełomowych zdarzeń w biegu życia człowieka. Szczegółowemu omówieniu podlegają wybrane krytyczne wydarzenia życiowe jak: przedwczesne ojcostwo, rozwód, śmierć bliskich, urodzenie pierwszego dziecka. |
|
||
11-PW-5W-pw-n | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat powstających w Polsce i w świecie różnorodnych nowatorskich kierunków pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które kładą największy nacisk na właściwą pracę pedagoga. Poprzez analizę najważniejszych nurtów w pedagogice, a także poglądów i doświadczeń pedagogicznych ich twórców, myślicieli, badaczy, głownie w zakresie edukacji innowacyjnej, studenci uzyskują wiedzę, która w ich przyszłej pracy zawodowej pozwoli wykorzystywać ją dla własnych nowatorskich poszukiwań i pracy pedagogicznej. |
|
||
11-PW-5W-pw-s | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat powstających w Polsce i w świecie różnorodnych nowatorskich kierunków pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które kładą największy nacisk na właściwą pracę pedagoga. Poprzez analizę najważniejszych nurtów w pedagogice, a także poglądów i doświadczeń pedagogicznych ich twórców, myślicieli, badaczy, głownie w zakresie edukacji innowacyjnej, studenci uzyskują wiedzę, która w ich przyszłej pracy zawodowej pozwoli wykorzystywać ją dla własnych nowatorskich poszukiwań i pracy pedagogicznej. |
|
||
11-CE-11-a |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-DITZ-11-s | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Modele powstawania i terapii zaburzeń. Praca z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi oraz z jego rodziną |
|
||