Lektorat II - drugi język nowożytny: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-L2F-3L-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat II - drugi język nowożytny: francuski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
filologia rumuńska, studia stacjonarne licencjackie, semestr 3 filologia włoska, studia stacjonarne licencjackie, semestr 3 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FPO |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia rumuńska filologia włoska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom języka: A1 |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Skrócony opis: |
1/ przekazanie wiedzy o środkach językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) określonych dla poziomu A2 ESOKJ dla języka francuskiego 2/ rozwijanie umiejętności posługiwania się środkami językowymi określonymi dla poziomu A2 ESOKJ dla języka francuskiego oraz powtarzanie tych nabytych 3/ rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia 4/ rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie 5/ rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem |
Pełny opis: |
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: 1/ słownictwo z zakresu następujących dziedzin życia codziennego: podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia (miasto, dzielnica, środki transportu, zabytki), czasu wolnego i rozrywek, podróży, zdrowia, pracy, pozwalające na porozumiewanie się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe 2/ struktury gramatyczne określone dla poziomu A2 ESOKJ dla języka francuskiego: zaimki osobowe (pronoms COD i COI), zaimki en, y, czas przeszły passé récent, czas przeszły imparfait, użycie czasów imparfait i passé composé, wyrażenia służące do określania czasu (pendant, dans, depuis, il y a), stopniowanie i porównania (comparatif, superlatif), zaimki względne qui, que, où 3/ podstawowe zasady fonetyczne – wymowa samogłosek typy tekstów do rozumienia ze słuchu: komunikaty i ogłoszenia, rozmowy prywatne i z kolegami z pracy, krótkie wywiady, rozmowy dotyczące usług (np. rezerwacja pobytu, rozmowa u lekarza) 4/ zakresy tematyczne dla wypowiedzi ustnych: opis swojej rodziny, innych ludzi, warunków życia, swojego wykształcenia, ewent. swojej pracy, opis codziennych rutynowych czynności, rzeczy lubianych i nielubianych, wydarzeń życia codziennego |
Literatura: |
Dla pracy zdalnej w semestrze zimowym 2020/2021 obowiązuje podręcznik Défi 1 (poziom A1), wydawnictwo Maison des langues Ponadto: 1/ Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016. 2/ Glaud, L. et autres. Grammaire essentielle du français A1/A2. Didier, 2015. 3/ Grégoire, M., Thiévenaz, O. Grammaire progressive du français, niveau intermédiare. CLE International, 2013. 4/ Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant. CLE International, 2018. 5/ Miquel, C. Grammaire en dialogues, niveau débutant. CLE International, 2015. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: 1/ posiada wiedzę z zakresu środków językowych języka francuskiego - leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych - zdefiniowanych przez ESOKJ dla poziomu A2 2/ posługuje się nabytymi wcześniej podstawowymi środkami językowymi i dodaje do nich nowe, rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji 3/ posługuje się słownictwem z zakresu podstawowych dziedzin życia codziennego wyszczególnionych w treściach kształcenia, m.in. dotyczącym osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych, porozumiewając się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe 4/ posługuje się strukturami gramatycznymi języka francuskiego określonymi dla poziomu A2 ESOKJ wyszczególnionymi w treściach kształcenia w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe 5/ rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych, wyodrębnia główne wątki wybranych programów TV i radiowych traktujących o sprawach bieżących pod warunkiem, że wypowiedzi są artykułowane wyraźnie i powoli 6/ formułuje krótkie wypowiedzi ustne w formie ciągu prostych zwrotów i zdań dotyczących podstawowych dziedzin życia codziennego, takich jak tematy dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych 7/ potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę 8/ potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych |
Metody i kryteria oceniania: |
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 aktywne uczestnictwo w zajęciach zdalnych, z włączonym mikrofonem i kamerą - kontrola postępów w mówieniu, czytaniu i redagowaniu tekstów na poziomie A1/A2 testy poprzez platformę Moodle i/lub Teams [grupa dr Pirogowskiej i mgr Dzidy-Błażejczyk jest podzielona po 15h - ewaluacja jest realizowana proporcjonalnie do zrealizowanych godzin przez obie wykładowczynie] Uwaga. dr Pirogowska: każda nieobecność na zajęciach musi być odrobiona w możliwie najszybszym terminie podczas spotkania indywidualnego na teams. TRYB STACJONARNY kolokwium pisemne Kolokwium ustne Test Projekt |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Czubińska, Monika Dzida-Błażejczyk, Ewa Pirogowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Czubińska, Monika Dzida-Błażejczyk, Ewa Pirogowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Pełny opis: |
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 |
|
Literatura: |
Podręcznik Défi 1 (poziom A1), w formacie pdf udostępniony studentom wfolderze PLIKI na Teams, wydawnictwo Maison des langues |
|
Uwagi: |
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 Ewaluacja: aktywne uczestnictwo w zajęciach zdalnych, z włączonym mikrofonem i kamerą - kontrola postępów w mówieniu, czytaniu i redagowaniu tekstów na poziomie A1/A2 testy poprzez platformę Moodle i/lub Teams zaliczenie pow. 60%. Siatka oceniania: 60-68 dostateczny, 68,5-74,5 dostateczny plus, 75-84,5 dobry, 85-89,5 dobry plus, 90-100 bardzo dobry. [grupa dr Pirogowskiej i mgr Dzidy-Błażejczyk jest podzielona po 15h - ewaluacja jest realizowana proporcjonalnie do zrealizowanych godzin przez obie wykładowczynie] [dr Pirogowska: każda nieobecność na zajęciach musi być odrobiona w możliwie najszybszym terminie podczas spotkania indywidualnego na teams, maksymalnie do świąt Bożego Narodzenia 2020!] |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Pełny opis: |
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 |
|
Literatura: |
Podręcznik Défi 1 (poziom A1), w formacie pdf udostępniony studentom wfolderze PLIKI na Teams, wydawnictwo Maison des langues |
|
Uwagi: |
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 Ewaluacja: aktywne uczestnictwo w zajęciach zdalnych, z włączonym mikrofonem i kamerą - kontrola postępów w mówieniu, czytaniu i redagowaniu tekstów na poziomie A1/A2 testy poprzez platformę Moodle i/lub Teams zaliczenie pow. 60%. Siatka oceniania: 60-68 dostateczny, 68,5-74,5 dostateczny plus, 75-84,5 dobry, 85-89,5 dobry plus, 90-100 bardzo dobry. [grupa dr Pirogowskiej i mgr Dzidy-Błażejczyk jest podzielona po 15h - ewaluacja jest realizowana proporcjonalnie do zrealizowanych godzin przez obie wykładowczynie] [dr Pirogowska: każda nieobecność na zajęciach musi być odrobiona w możliwie najszybszym terminie podczas spotkania indywidualnego na teams, maksymalnie do świąt Bożego Narodzenia 2020!] |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Buszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Buszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.