Przedmioty w rejestracji WT-2019/SZ rejestaracja na przedmioty-Teologia_stacjonarne 12-19SZ-TE_st-ZAJ
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
12-A304-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) Celem zasadniczym wykładów i ćwiczeń jest wskazanie studentom właściwej emisji głosu ludzkiego w aspekcie teoretycznym i praktycznym. b) Podczas zajęć zostaną przedstawione konkretne sposoby prawidłowego sposobu oddychania w mowie i w śpiewie. c) Studenci zdobędą wiedzę z budowy i fizjologii narządów głosu i słuchu. d) Przedstawione zostaną zagrożenia i choroby związane z niewłaściwym posługiwaniem się narządem głosu. |
|
||
12-A301 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie podstawowej wiedzy na temat działania komputera b) kształtowanie umiejętności redagowania dokumentów tekstowych c) wykształcenie umiejętności korzystania z arkusza kalkulacyjnego d) wykształcenie umiejętności przygotowania własnej prezentację multimedialnej e) wykształcenie umiejętności podstawowego przetwarzania i edytowania zdjęć i filmów, f) wykształcenie umiejętności korzystania z zasobów i możliwości Internetu (w celu poszerzenia własnej wiedzy oraz pobrania bezpłatnych materiałów, programów itp. |
|
||
12-A121-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel przedmiotu / zajęć a) Wprowadzenie w działalność duszpasterską parafii b) Nabycie umiejętności prowadzenia parafialnych grup duszpasterskich c) Praktyczne wykorzystanie nabytej w trakcie studiów wiedzy o funkcjonowaniu kancelarii parafialnej d) Nabycie doświadczenia w przygotowaniu i prowadzeniu katechezy szkolnej e) Wypracowanie umiejętności pracy w zespole f) Nabycie umiejętności planowania zajęć dziennych |
|
||
12-A101-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-A100-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) praktyczne przygotowanie do realizacji zadań zawodowych katechety: dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych; b) zapoznanie ze specyfiką przedszkoli, szkół, innych placówek oświatowych, w szczególności poznanie realizowanych zadań wychowawczo – dydaktycznych; c) wykształcenie umiejętności planowania, projektowania i realizowania działań wychowawczych; d) wykształcenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną. |
|
||
12-A097A-44 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Opis od roku akademickiego 2015/16 cele) modułu kształcenia Celem zajęć jest: rozwijanie czterech sprawności językowych: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie w zakresie języka ogólnego (C1); poznanie nowych struktur gramatycznych (C2); poznanie słownictwa tematycznie ukierunkowanego (C3); przygotowanie do samodzielnej pracy z tekstem w języku angielskim (C4); wyrobienie umiejętności wypowiadania się w języku angielskim na szeroki wachlarz tematów (C5); doskonalenie umiejętności pisania krótkich tekstów użytkowych w języku angielskim (C6). Wszystkie sprawności ćwiczone są w sposób zintegrowany w celu kształtowania komunikatywności w języku angielskim |
|
||
12-A096-56 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia: a) pozyskanie wiedzy z zakresu gramatyki łacińskiej w teorii i praktyce, b) opanowanie podstawowego zakresu słownictwa języka łacińskiego – zgodnie z kierunkiem studiów, c) pozyskanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i tłumaczenia tekstów preparowanych oraz tekstów oryginalnych; d) nabycie umiejętności wyjaśniania terminologii nauk teologicznych i jej korzeni grecko-łacińskich, e) zaznajomienie z fundamentalnymi wartościami kultury antycznej, f) nabycie sprawności w posługiwaniu się pomocami dydaktycznymi (słowniki, atlasy itp.). Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
|
||
12-A091 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) przekazanie wiedzy wprowadzającej o Kościołach i Wspólnotach chrześcijańskich oraz dziejów poszczególnych podmiotów religijnych i ich roli historio-zbawczej b) nabycie zdolności rozróżniania charakteru i odmienności pojedynczych wspólnot chrześcijańskich c) wypracowanie postawy ufności i tolerancji względem innych wspólnot wiary d) zmotywowanie do nawiązywania żywych relacji wewnątrz chrześcijańskich e) nauczenie gotowości podejmowania wspólnych przedsięwzięć modlitewnych, charytatywnych, społecznych itd |
|
||
12-A088 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) ukazanie w zarysie dziejów homiletyki, jej miejsca wśród innych nauk teologicznych, relacji do innych obszarów kościelnego przepowiadania (kerygmatycznego i katechetycznego) b) wprowadzenie w podstawowe zagadnienia, pojęcia i terminy z zakresu homiletyki, czyli teologii kaznodziejstwa (przepowiadania liturgicznego) c) omówienie zagadnień szczegółowych takich jak: typologie kazań, struktura kazania, płaszczyzny oddziaływania kaznodziei na słuchacza, słuchanie słowa Bożego, słuchacz słowa Bożego, posługa słowa laikatu, głosiciel słowa Bożego (funkcje kaznodziei, duchowość kaznodziei), przedmiot kaznodziejstwa, dialog w kaznodziejstwie, historia i teologia homilii d) mudział osób świeckich w procesie tworzenia homilii i kazań |
|
||
12-A085 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o podstawowych wymogach działalności duszpasterskiej w poszczególnych jej obszarach, b) przekazanie wiedzy o podstawowych miejscach realizacji działalności duszpasterskiej Kościoła, c) rozwinięcie umiejętności zastosowania metody badań teologii pastoralnej w analizie duszpasterskiej, d) mkształtowanie podstawowych kompetencji duszpasterskich, e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej. |
|
||
12-A081-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: przedmiot dwusemetralny. Opis dotyczy obu semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) prezentacja i analiza rzeczywistości życia małżeńskiego jako naturalnego powołania człowieka, które ma się realizować pomiędzy mężczyzną i kobietą, poprzez miłość ludzką i rodzicielstwo b) prezentacja i analiza miłości małżeńskiej na tle współczesnych deformacji pojęcia miłości c) prezentacja związku małżeńskiego ochrzczonych jako sakramentu, który ma utwierdzać i uświęcać małżeństwo i rodzinę, poprzez miłość, jedność i nierozerwalność. d) prezentacja i analiza społecznego i eklezjalnego wymiaru rodziny |
|
||
12-A074 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przygotowanie do pracy w kancelarii parafialnej b) nabycie umiejętności prowadzenia ksiąg parafialnych i dokonywania do nich odpowiednich wpisów c) nabycie umiejętności właściwej interpretacji i stosowania podstawowych norm prawa kościelnego i cywilnego d) nabycie umiejętności właściwej komunikacji z osobami zgłaszającymi się do kancelarii parafialnej e) umiejętność właściwej aplikacji norm prawnych do konkretnych stanów faktycznych |
|
||
12-A073 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) Nabycie wiedzy koniecznej w praktyce duszpasterskiej do udzielenia właściwej pomocy wobec takich zjawisk jak kryzysy, depresje, uzależnienia. b) orientacja w przedmiocie jakim jest psychologia pastoralna i medycyna pastoralna, znajomość relacji tych dyscyplin do psychologii i teologii pastoralnej c) przekazanie wiedzy o historii, definicji, przedmiocie oraz podstawowych działach psychologii pastoralnej i medycyny pastoralnej d) zaznajomienie z zasadami poradnictwa i rozmowy pastoralnej w świetle antropologii chrześcijańskiej e) przekazanie wiedzy o rozwoju religijnym i duchowym z uwzględnieniem etapów życia f) ukazanie kryteriów normy, patologii i dojrzałości w odniesieniu do funkcjonowania psychicznego, społecznego, religijnego oraz zdolności do małżeństwa, g) przedstawienie wybranych zagadnień i problemów duszpasterskich oraz psychologicznych spotykanych w sytuacjach duszpasterskich |
|
||
12-A072 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia /przedmiotu/ a) przekazanie wiedzy na związku mass mediów z duszpasterstwem b) zapoznanie z podstawowymi pojęciami dotyczącymi mass mediów c) wyrobienie umiejętności tworzenia przekazu medialnego, np. za pomocą Internetu, telewizji, radia, prasy d) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej |
|
||
12-A071PAR |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia: a) zapoznanie z podstawowymi pojęciami katechetyki parafialnej; b) przekazanie wiedzy na temat sposobów realizacji katechezy w parafii: katechezy systematycznej, sakramentalnej, okazjonalnej; c) wyrobienie umiejętności operacjonalizowania wiedzy zdobytej podczas wykładu,; d) wdrożenie do posługiwania się metodami nauczania odpowiednimi dla katechezy parafialnej; e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w zespole przy tworzeniu projektów pastoralnych w katechezie parafialnej. |
|
||
12-A070 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) pogłębienie wiedzy na temat eklezjalnego i mistagogicznego wymiaru kościelnego przepowiadania i głoszenia prawd wiary b) ukazanie, jak mówić dziś w kazaniach o Bogu Ojcu, o Jezusie Chrystusie, o Duchu Świętym, o świętych, o Kościele, o aniołach, o Szatanie i o demonach, o wiecznym potępieniu, o sądzie, o zbawieniu wiecznym, o czyśćcu, o człowieku, o grzechu, o śmierci, nieśmiertelności i zmartwychwstaniu, o sprawach społecznych, o kobiecie c) doskonalenie umiejętności przygotowania i wygłoszenia homilii pogrzebowej, ślubnej i chrzcielnej |
|
||
12-A069 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) zapoznanie z aktualnymi kierunkami teologicznej interpretacji duszpasterstwa Kościoła b) przekazanie wiedzy o podstawowych kryteriach działalności duszpasterskiej w poszczególnych jej obszarach c) przekazanie wiedzy z zakresu podstawowych miejsc realizacji duszpasterskiej działalności Kościoła d) rozwinięcie umiejętności zastosowania metody badań teologii pastoralnej w analizie duszpasterskiej e) nabycie zdolności interpretacji zasad i kryteriów działalności duszpasterskiej w określonym kontekście f) ukształtowanie umiejętności tworzenia programów duszpasterskich g) ukształtowanie podstawowych kompetencji duszpasterskich h) rozwinięcie umiejętności pracy w grupie, działania zespołowego i) wyrobienie umiejętności kierowania zespołem |
|
||
12-A068-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) omówienie najważniejszych dokumentów dotyczących muzyki w liturgii b) Instrukcja Musicam sacram c) Instrukcja Episkopatu Polski o muzyce liturgicznej po Soborze Watykańskim II d) ćwiczenia z zakresu śpiewów mszalnych i pozamszalnch prezbitera Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A068-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) omówienie najważniejszych dokumentów dotyczących muzyki w liturgii b) Instrukcja Musicam sacram c) Instrukcja Episkopatu Polski o muzyce liturgicznej po Soborze Watykańskim II d) ćwiczenia z zakresu śpiewów mszalnych i pozamszalnch prezbitera Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A067 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy z zakresu historii misji b) prezentacja metod misjonowania c) poznanie sytuacji kościoła misyjnego w XXI wieku d) przygotowanie do prowadzenia dialogu ekumenicznego według przyjętych zasad e) kształcenie umiejętności dostrzegania różnorodności kulturowej i dostosowania do niej misyjnej działalności |
|
||
12-A066-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o strukturze sakramentów i sakramentaliów b) zna teologię i celebrację sakramentów i sakramentaliów po reformie Soboru Watykańskiego II c) posiada wiedzę o strukturze, treści modlitw oraz formularzy liturgicznych i potrafi je stosować d) rozumie powody reformy liturgicznej sakramentów i sakramentaliów e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem liturgicznym i doborem literatury przedmiotu f) wyrobienie umiejętności celebracji liturgii sakramentów i sakramentaliów Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A065 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) uzyskanie podstawowej wiedzy (także prawniczej) z zakresu ochrony zabytków, zwłaszcza dotyczącej zabytków sztuki kościelnej b) zaznajomienie się z dziejami ochrony zabytków c) zdobycie wiedzy dotyczącej praktycznej ochrony zabytków d) umiejętność sporządzania karty ewidencyjnej zabytku e) zapoznanie się w ramach ćwiczeń, czyli „na gruncie”, z przykładowymi uszkodzeniami zabytków kościelnych |
|
||
12-A064-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) Przygotowanie spowiedników do pracy duszpasterskiej b) Formacja kwalifikacji i osobowości spowiednika c) Omówienie różnych kategorii penitentów d) Ukazanie posługi spowiednika w szczególnych sytuacjach Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A064-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) Przygotowanie spowiedników do pracy duszpasterskiej b) Formacja kwalifikacji i osobowości spowiednika c) Omówienie różnych kategorii penitentów d) Ukazanie posługi spowiednika w szczególnych sytuacjach Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A063 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) zaznajomienie studentów z przebiegiem procesu o nieważność małżeństwa b) nabycie umiejętności sporządzania poszczególnych pism procesowych, zarówno wnoszonych przez strony procesowe, jak i pochodzących od Trybunału c) nabycie umiejętności właściwej interpretacji norm prawa procesowego d) umiejętność praktycznego stosowania norm procesowych w ewentualnej przyszłej pracy w poradnictwie rodzinnym oraz sądach kościelnych e) umiejętność właściwej aplikacji norm prawnych do konkretnych stanów faktycznych f) zdolność oceny środków dowodowych w procesie g) umiejętność zastosowania właściwych środków odwoławczych h) wyrobienie elementarnej zdolności współpracy z sądami kościelnymi |
|
||
12-A062SZ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) student zna podstawowe pojęcia pedagogiki, rozwoju psycho-fizycznego ucznia, b) potrafi wymienić najważniejsze elementy rozwoju i opisać ich symptomatologię, c) zna metodykę nauczania na danym etapie edukacyjnym, d) samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji, potrafi właściwie zastosować metody i środki dydaktyczne. |
|
||
12-A061-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) wprowadzenie w historię i teologię homilii b) ukazanie historii i specyfiki kaznodziejstwa dziecięcego; zarysowanie sylwetek psychologicznych dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym; przybliżenie zjawiska tzw. „teologii dziecięcej”; nauka prowadzenia dialogu kaznodziejskiego z dziećmi (np. poprawnego zadawania pytań); nauka głoszenia homilii dla dzieci z wykorzystaniem środków poglądowych; praca nad homiliami do dzieci na I Komunię Św. c) ukazanie specyfiki homilii do młodzieży d) przekazanie wiedzy na temat kaznodziejstwa maryjnego; praca nad kazaniem maryjnym na nabożeństwo majowe e) podanie wiedzy na temat kazań seryjnych (rekolekcje, misje święte, kazania pasyjne) i przygotowanie do ich tworzenienia i wygłaszania f) przybliżenie charakterystycznych znamion homilii obrzędowej (pogrzebowej, ślubnej, chrzcielnej) Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A061-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) wprowadzenie w historię i teologię homilii b) ukazanie historii i specyfiki kaznodziejstwa dziecięcego; zarysowanie sylwetek psychologicznych dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym; przybliżenie zjawiska tzw. „teologii dziecięcej”; nauka prowadzenia dialogu kaznodziejskiego z dziećmi (np. poprawnego zadawania pytań); nauka głoszenia homilii dla dzieci z wykorzystaniem środków poglądowych; praca nad homiliami do dzieci na I Komunię Św. c) ukazanie specyfiki homilii do młodzieży d) przekazanie wiedzy na temat kaznodziejstwa maryjnego; praca nad kazaniem maryjnym na nabożeństwo majowe e) podanie wiedzy na temat kazań seryjnych (rekolekcje, misje święte, kazania pasyjne) i przygotowanie do ich tworzenienia i wygłaszania f) przybliżenie charakterystycznych znamion homilii obrzędowej (pogrzebowej, ślubnej, chrzcielnej) Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A058 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia: a) przekazanie wiedzy na temat zasadniczych wymiarów katechezy: miejsca i roli Pisma Świętego, liturgii, moralności, kultury oraz życia i nauczania Kościoła w katechezie; b) wyrobienie umiejętności operacjonalizowania wiedzy zdobytej podczas wykładu, korzystania z dokumentów, wyszukiwania dzieł kultury nawiązujących do tematyki religijnej, dowartościowania kultury w przekazie katechetycznym; c) wdrożenie do posługiwania się metodami nauczania odpowiednimi dla zasadniczych wymiarów katechezy; d) zapoznanie z podstawowymi pojęciami pedagogiki i katechetyki specjalnej; e) zaznajomienie z metodyką nauczania specjalnego w katechezie; f) kształtowanie umiejętności zastosowania właściwych metod i środków dydaktyczne w katechezie specjalnej g) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w zespole przy tworzeniu scenariuszy katechetycznych. |
|
||
12-A057 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) historia muzyki kościelnej wielogłosowej b) teoretyczne podstawy funkcji scholii, kantora, psałterzysty c) śpiewy Liturgii Godzin |
|
||