Proseminar
General data
Course ID: | 09-PRSL-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Proseminar |
Name in Polish: | Proseminarium |
Organizational unit: | Chair of Scandinavian Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FSs |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) filologia |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Full description: |
(in Polish) Przedstawienie wymogów formalnych w odniesieniu do prac licencjackich Omówienie sposobów planowania procesu pisania pracy Omówienie sposobów wyszukiwania informacji, oceny źródeł informacji, a także sposobu korzystania ze źródeł Omówienie struktury pracy licencjackiej oraz sposobów problematyzowania wybranych zagadnień Omówienie właściwości języka naukowego, a także sposobu prowadzenia narracji naukowej Omówienie sposobu przygotowywania wystąpień oraz techniki prezentacji ustnych Omówienie sposobów czytania i analizy tekstów naukowych oraz technik notowania |
Bibliography: |
(in Polish) Eco, Umberto. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Hedelund, Lise. 2001. Korrekt sprog og rigtige kommaer. Samfundslitteratur. Hegelund, Signe. 2002. Akademisk argumentation – skriv overbevisende opgaver på de videregående uddannelser. Samfundslitteratur. Jørgensen, Peter Stray. 2000. Talegaver – mundlig fremstilling for studerende. Samfundslitteratur. Jørgensen, Peter Stray. 2001. Formalia i opgaver på videregående uddannelser. Samfundslitteratur. Jørgensen, Peter Stray. 2003. Klart sprog – i opgaver på videregående uddannelser. Samfundslitteratur. Jørgensen, Peter Stray. 2005. Notatteknik for studerende – lyt, læs – notér – og skriv. Samfundslitteratur. Jørgensen, Peter Stray; Harboe Thomas. 2007. Studielæsning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur. Rienecker, Lotte; Jørgensen, Peter Stray. 2008. Den gode opgave - håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: potrafi zaplanować proces pisania pracy potrafi wyszukiwać informacje i oceniać ich źródła potrafi w sposób etyczny korzystać ze źródeł jest świadomy właściwości języka naukowego oraz sposobu konstruowania tekstu naukowego, w tym jego struktury i sposobu prowadzenia argumentacji (w odniesieniu do języka duńskiego) zna formalne wymogi dotyczące pracy licencjackiej i potrafi je zastosować w praktyce potrafi przygotować i przedstawić prezentację swojego projektu licencjackiego/tekstu naukowego związanego z wybranym zagadnieniem, o którym pisze pracę licencjacką |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie P: przygotowanie harmonogramu pisania pracy Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie P: oddany rozdział pracy Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie P: oddany rozdział pracy Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie P: oddany rozdział pracy Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie P: oddany rozdział pracy Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: ocena prezentacji, analiza tekstu P: ocena prezentacji Kryteria oceny 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W CW
TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Ewa Niewiarowska-Rasmussen, Sylwia Schab | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
classes - Completion |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO CW
TU CW
W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Paulina Horbowicz, Ewa Niewiarowska-Rasmussen | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
classes - Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.