Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Proseminar

General data

Course ID: 09-PRSL-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Proseminar
Name in Polish: Proseminarium
Organizational unit: Chair of Scandinavian Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FSs
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) filologia

Cycle of studies:

1st cycle

Year of studies (where relevant):

Year 3

Full description: (in Polish)

Przedstawienie wymogów formalnych w odniesieniu do prac licencjackich

Omówienie sposobów planowania procesu pisania pracy

Omówienie sposobów wyszukiwania informacji, oceny źródeł informacji, a także sposobu korzystania ze źródeł

Omówienie struktury pracy licencjackiej oraz sposobów problematyzowania wybranych zagadnień

Omówienie właściwości języka naukowego, a także sposobu prowadzenia narracji naukowej

Omówienie sposobu przygotowywania wystąpień oraz techniki prezentacji ustnych

Omówienie sposobów czytania i analizy tekstów naukowych oraz technik notowania

Bibliography: (in Polish)

Eco, Umberto. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Hedelund, Lise. 2001. Korrekt sprog og rigtige kommaer. Samfundslitteratur.

Hegelund, Signe. 2002. Akademisk argumentation – skriv overbevisende opgaver på de videregående uddannelser. Samfundslitteratur.

Jørgensen, Peter Stray. 2000. Talegaver – mundlig fremstilling for studerende. Samfundslitteratur.

Jørgensen, Peter Stray. 2001. Formalia i opgaver på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.

Jørgensen, Peter Stray. 2003. Klart sprog – i opgaver på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.

Jørgensen, Peter Stray. 2005. Notatteknik for studerende – lyt, læs – notér – og skriv. Samfundslitteratur.

Jørgensen, Peter Stray; Harboe Thomas. 2007. Studielæsning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.

Rienecker, Lotte; Jørgensen, Peter Stray. 2008. Den gode opgave - håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

potrafi zaplanować proces pisania pracy

potrafi wyszukiwać informacje i oceniać ich źródła

potrafi w sposób etyczny korzystać ze źródeł

jest świadomy właściwości języka naukowego oraz sposobu konstruowania tekstu naukowego, w tym jego struktury i sposobu prowadzenia argumentacji (w odniesieniu do języka duńskiego)

zna formalne wymogi dotyczące pracy licencjackiej i potrafi je zastosować w praktyce

potrafi przygotować i przedstawić prezentację swojego projektu licencjackiego/tekstu naukowego związanego z wybranym zagadnieniem, o którym pisze pracę licencjacką

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie

P: przygotowanie harmonogramu pisania pracy

Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie

P: oddany rozdział pracy

Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie

P: oddany rozdział pracy

Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie

P: oddany rozdział pracy

Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie

P: oddany rozdział pracy

Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: ocena prezentacji, analiza tekstu

P: ocena prezentacji

Kryteria oceny

5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Ewa Niewiarowska-Rasmussen, Sylwia Schab
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
classes - Completion

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Paulina Horbowicz, Ewa Niewiarowska-Rasmussen
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
classes - Completion
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)