Bezpieczeństwo uczniów w szkole (e-learning)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-MBUSz-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Bezpieczeństwo uczniów w szkole (e-learning) |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalność studiów: filologia rosyjska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. Wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu aktów prawnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela. 2. Wyposażenie studenta w wiedzę na temat zasad BHP w szkole. 3. Wykształcenie umiejętności rozpoznawania zagrożeń w szkole i przyczyn zaistniałych sytuacji niebezpiecznych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | tak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | e-learning |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | zapoznanie się z treściami prezentacji / wykonanie testu |
Pełny opis: |
Regulacje prawne dotyczące bhp w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej). Rozpoznawanie zagrożeń na terenie szkoły (podstawowej i ponadpodstawowej). Zasady bezpieczeństwa i rozpoznanie zagrożeń podczas zajęć w szkole (w tym lekcji wychowania fizycznego), szkolnych grupowych wyjść uczniowskich, wycieczek szkolnych. Wypadki i sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w szkole, procedury postępowania. Ergonomia zawodu nauczyciela: ocena ryzyka pracy, choroby zawodowe. |
Literatura: |
Bakuła W. (2012), BHP w szkole. Praktyczny podręcznik z dokumentacją, Gdańsk, Wydawnictwo ODDK. Celuch M. ( 2012), BHP w szkole. Bezpiecznie od momentu wejścia na teren szkoły, Warszawa, Wyd. WiP. Batogowska A. (1998), Podstawy ergonomii, Olsztyn, Wyd.WSP. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka: - zna i analizuje akty prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela, - zna zasady odpowiedzialności opiekuna, nauczyciela, wychowawcy za bezpieczeństwo i ochronę zdrowia uczniów, - posiada wiedzę na temat zasad BHP w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej) w tym zagadnienia związane ergonomia zawodu nauczyciela, - potrafi rozpoznać zagrożenia w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej) i trafnie ocenić przyczynę zaistniałych sytuacji niebezpiecznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zapoznanie się z materiałami oraz zaliczenie testu sprawdzającego: zal/nzal |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 2 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Jaskulska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.