Praktyczna nauka języka hiszpańskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJH-ZU-HISZ-14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
9.00
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia Hiszpańska (Studia Zaoczne) |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. Osiągnięcie opanowania języka na poziomie C1. 2. Udoskonalenie zaawansowanego użycia zasobów leksykalnych i argumentacji na tematy złożone i abstrakcyjne. 3. Udoskonalenie użycia złożonych struktur gramatycznych, dostosowanych zarówno do naukowego, jak i do potocznego rejestru językowego. 4. Udoskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu wypowiedzi ustnych rodzimych użytkowników języka hiszpańskiego na tematy złożone i abstrakcyjne. 5. Wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania i stosowania szerokiej gamy wyrażeń idiomatycznych i potocznych. 6. Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu tworzenia tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Zajęcia skupiają się na ćwiczeniu zintegrowanych kompetencji komunikacyjnych (ustnych i pisemnych) zorientowanych na utrwalenie struktur gramatycznych i poszerzenie zasobu leksykalnego. |
Pełny opis: |
1. Kontakt między kulturami i zwyczajami różnych społeczeństw – analiza międzykulturowości na podstawie omówionych zagadnień: a) Imigranci i ich wizerunek w Hiszpanii i Polsce. b) Język niewerbalny – znaczenie gestów w kulturze hiszpańskiej i polskiej. c) Komentarz niektórych kontrowersyjnych aspektów kultury krajów hiszpańskojęzycznych. d) Problemy współczesnego społeczeństwa (kryzys emocjonalny, wychowanie) 2. Definiowanie własnego wizerunku oraz wyrażanie uczuć i poglądów – mechanizmy wzmacniania i osłabiania znaczenia komunikatu 3. Werbalne i niewerbalne formy komunikacji 4. Przedstawienie struktur gramatycznych użytecznych przy redagowaniu tekstu narracyjnego: a) użycie ser i estar b) przyimki – szczególne przypadki c) zaimki osobowe w kontekście pragmatycznym d) typowe użycie rodzajników e) użycie zdań czasowych f) użycie czasów przeszłych 5. Przedstawienie tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania 6. Redagowanie tekstu narracyjnego |
Literatura: |
1. Alonso Raya, Rosario et al. (2005): Gramática básica del estudiante de español, Barcelona: Difusión. 2. Aragonés, Luis; Palencia, Ramón (2010): Gramática de uso del español. Teoría y práctica C1-C2, Madrid: SM. 3. Chamorro Guerrero, Mª Dolores et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión. 4. Coto Bautista, Vanessa; Turza Ferré, Anna (2014). Tema a tema C, Madrid: Edelsa. 5. Equipo Nuevo Prisma (2011). Nuevo Prisma. Nivel C1, Madrid: Edinumen. 6. Equipo Prisma (2005). Prisma C1. Consolida, Madrid: Edinumen. 7. Garrido Domínguez, Antonio (1993). El texto narrativo, Madrid: Síntesis. 8. Jacobi, Claudi; Melone, Enrique; Menón, Lorena (2011): Gramática en contexto, Madrid: Edelsa. 9. Martí Sánchez, Manuel; Penadés Martínez, Inmaculada; Ruiz Martínez, Ana María (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen. 10. Martínez, Mª José; Sánchez, Daniel; Soria, Mª Pilar (2012). Las claves del nuevo DELE C1, Barcelona: Difusión. 11. Sullà, Enric (red.) (1996). Teoría de la novela, Barcelona: Crítica. 12. Zarzalejos, Alejandro (2005 [2000]). ¿Ser o estar?, Madrid: Edinumen. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: 1. Dokonuje szczegółowych opisów i prezentacji na tematy złożone. Potrafi wypowiadać się w sposób płynny i spontaniczny, bez widocznego wysiłku i namyślania się. Posługuje się szerokimi zasobami leksykalnymi, co pozwala na łatwe zastąpienie ewentualnych braków poprzez stosowanie różnorodnych wybiegów językowych. 2. Potrafi rozpoznać szeroką gamę wyrażeń idiomatycznych i potocznych. 3. Nadąża bez trudności za wypowiedziami ustnymi na tematy złożone i abstrakcyjne. 4. Zna schemat redagowania tekstu narracyjnego i potrafi wykorzystać różnorodne techniki narracyjne 5. Redaguje tekst narracyjny, tworzy spójny tekst. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach; - przygotowanie do zajęć; - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach; - prace domowe; - weryfikacja wiedzy i umijętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące; - ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar, Xavier Pascual Lopez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar, Xavier Pascual Lopez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar, Xavier Pascual Lopez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.