Praktyczna nauka języka hiszpańskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJH-4LH-46 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FHI |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
LUB
12.00
LUB
14.00
LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. przekazanie wiedzy, która umożliwi osiągnięcie poziomu B2 według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. 2. doskonalenie zdolności do wypowiedzi ustnych i pisemnych, tak aby były one jasne, spójne oraz jednolite 3. rozwinięcie umiejętności wypowiedzi ustnych oraz rozumienia ze słuchu, poprzez udostępnianie narzędzi, które pozwolą nawiązać znajomości z rodzimymi użytkownikami języka tak, by wypowiedzi były płynne i naturalne, a komunikacja miała miejsce bez wysiłku ze strony współrozmówców 4. przedstawienie funkcji komunikatywnych oraz słownictwo, które będą zintegrowane z treścią materiałów wykorzystanych do ćwiczeń 5. przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu struktury opisu 6. wyrobienie umiejętności prawidłowego stosowania słownictwa charakterystycznego dla opisu (stosowanie różnorodnych przymiotników oraz środków stylistycznych, wyrazów odwołujące się do zmysłów, określające kolory, zapachy, dźwięki, uczucia itd.) 7. wyrobienie u studentów umiejętności redagowania opisu 8. rozwinięcie umiejętności korzystania ze słownika jedno-i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji 9. rozwój umiejętności czytania ze zrozumieniem bardziej zaawansowanych tekstów literackich i nieliterackich takich jak fragmenty prozy, sztuk teatralnych, opowiadań oraz artykułów obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego. 10. rozwój kompetencji językowej w zakresie słownictwa abstrakcyjnego. 11. rozwój umiejętności bardziej zaawansowanej argumentacji i dyskusji w języku hiszpańskim. 12. rozwój umiejętności posługiwania się zdaniem rzeczownikowym 13. rozwój umiejętności posługiwania się zdaniem przysłówkowym 14. rozwój umiejętności posługiwania się zdaniem przymiotnikowym 15. nabycie umiejętności posługiwania się koniugacją peryfrastyczną 16. wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania rejestrów języka 17. rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie 18. kształtowanie świadomości o wielokulturowości Europy i świata, a także otwartości na kultury obcojęzyczne |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Egzamin PNJH (r2-DL-HIS, sem. letni) |
Pełny opis: |
Opis portretu psychologicznego człowieka Przedstawienie opinii, w której wyraża zgodę lub jej brak, akceptację lub odmowę racji przedstawionym argumentom Formułowanie hipotez i założeń dotyczące teraźniejszości, przeszłości oraz przyszłości Powtarzanie lub streszczenie otrzymanej informacji oraz przekazanie informacji stosując mowę zależną Struktura opisu Słownictwo użyteczne przy redagowaniu opisu Lektura i analiza przykładowych tekstów (opisy) Redagowanie opisu Lektura dłuższych i bardziej złożonych tekstów literackich i nieliterackich takich jak fragmenty prozy, sztuk teatralnych, opowiadań i artykułów o tematyce uniwersalnej obejmujących słownictwo abstrakcyjne. Interpretacja przeczytanych tekstów: językowa i pod względem treści. Dłuższa debata w grupach, parach bądź indywidualnie dotycząca tematów związanych z przeczytanymi tekstami literackimi lub nieliterackimi. Zdania rzeczownikowe Zdania przysłówkowe Zdania przymiotnikowe Koniugacja peryfrastyczna |
Literatura: |
1. Álvarez Myriam, Ejercicios de escritura, niveles medio y avanzado, Anaya, 2001 2. José Siles Artés, Jesús Sánchez Maza, Curso de lectura, conversación y redacción, nivel avanzado, SGEL, 1996 3. Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998 4. Castro, Francisca, Uso de la gramática española avanzado, Edelsa, Madrid, 1998 5. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005 6. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 4, SGEL, Madrid, 2005 7. Hernández Guillermo, Rellán Clara, Aprender a escribir 1,3, SGEL, 1998 8. Moreno, Concha, Curso de pefeccionamiento. SGEL, Madrid, 2006 9. Cristina Tabernero Sala, Pocas palabras no bastan, Actividades de comprensión y expresión de español para extranjeros, Ediciones Universidad de Navarra, Pamplona. 10. Giovanna Benetti, Mariarita Casellato, Gemma Messori, Más que palabras, Difusión, 2005 11. Siles Artés, José & Jesús Sánchez Maza, Curso de lectura, conversación y redacción, nivel avanzado, SGEL, 1996 12. Chamorro, Mª Dolores et al., Abanico, Barcelona, Difusión, 2007. 13. Martín Peris, Ernesto et al., Gente 3. Barcelona, Difusión, 2005. 14. Equipo Prisma, Prisma B2. Avanza. Madrid, Edinumen, 2004. |
Efekty uczenia się: |
1. Formułuje przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; i porozumiewa się na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka 2. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, albo podając argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań 3. Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi, wykłady i rozmowy 4. Zna schemat redagowania opisu 5. Potrafi opisywać przedmioty, miejsca, zjawiska, czynności, zdarzenia, uczucia 6. Redaguje opis, tworzy spójny, barwny tekst 7. Stosuje urozmaicone słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi 8. Rozumie bardziej zaawansowane teksty literackie i nieliterackie obejmujące szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego bez znajomości całości słownictwa. 9. Potrafi szerzej zinterpretować przeczytane treści i wyrazić dość obszernie własną opinię na ich temat. 10. Potrafi prowadzić bardziej złożoną dyskusję z innymi studentami na tematy uniwersalne, wyczerpująco przedstawiać własne argumenty i kwestionować argumenty innych studentów. 11. Pokazuje stosunkowo wysoki stopień gramatycznej kontroli. Nie popełnia błędów, które powodują niezrozumienie przekazu i potrafi poprawić prawie wszystkie błędy. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - przygotowanie do zajęć - ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć - oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestre - ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym - ocena uzyskana na egzaminie pisemnym i ustnym |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin, 0 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin, 0 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin, 0 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Javier Bielsa Calvo | |
Prowadzący grup: | Javier Bielsa Calvo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez, Xavier Pascual Lopez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.