Lektorat języka zachodnioeuropejskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-LJZA-ZU-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka zachodnioeuropejskiego |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalność studiów: filologia rosyjska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie B2+ zaznajomienie ze słownictwem z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa ćwiczenie form gramatycznych na poziomie B2+ Nabycie umiejętności używania odpowiedniego rejestru w mowie oraz zapoznanie ze strukturami gramatycznym charakterystycznymi dla języka akademickiego |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość języka angielskiego na poziomie B2 zgodnie z ESOKJ |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Uczenie problemowe (Problem-based learning) Gra dydaktyczna/symulacyjna Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Pełny opis: |
Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, kultura, zwyczaje, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie, podróże, przyszła praca, słownictwo związane z językoznawstwem i literaturoznawstwem, pojęcia gramatyczne, kolokacje, słowotwórstwo Wymowa: segmenty oraz cechy prozodii języka Gramatyka: czasy teraźniejsze, przedimki, przyimki, określniki, czasowniki modalne, strona bierna, okresy warunkowe, życzenia, przedrostki, przyrostki, zdania wyrażające, transformacje zdań Pisanie: listy formalne i nieformalne, aplikacja o pracę, życiorys, notatka służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe, raport z badań |
Literatura: |
Podręcznik na poziomie B2+ artykuły z czasopism oraz żródeł online |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka: Słuchanie: student rozumie dobrze treść krótkich audycji radiowych, telewizyjnych; bardzo dobrze wszelkie wypowiedzi wykładowcy i innych studentów w grupie; na podstawie odsłuchanych nagrań potrafi wykonać testy (np. wielorakiego wyboru, kończenie zdań, przypisywanie zdań konkretnym rozmówcom), potrafi robić notatki z odsłuchu Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty na tematy związane z kierunkiem studiów oraz zainteresowaniami, potrafi je krytycznie zanalizować Mówienie: student potrafi jasno formułować swoje stanowisko na tematy codzienne, biznesowe oraz kulturalne, omówić swoje zainteresowania, brać udział w dyskusjach; student potrafi stosownie reagowac w różnych sytuacjach, Pisanie: student potrafi napisać list formalny i nieformalny, zażalenie, aplikację o pracę, życiorys, notatkę służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe Zna zasady wymowy i pisowni w języku angielskim i potrafi je poprawnie zastosować. Posiada podstawową wiedzę na temat wartości i kultury krajów anglojęzycznych Posługuje się technologiami informacyjnymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowe kryteria: - uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe, możliwe 2 nieobecności w semestrze. Jeśli student opuści 50% lub więcej zajęć w semestrze nie jest klasyfikowany. - testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. - zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach. Posiadanie jednego z poniżej wymienionych certyfikatów zwalnia z uczestnictwa w zajęciach, pod warunkiem opanowania słownictwa z zakres językoznawstwa oraz literaturoznawstwa. CAE, CPE (FCE nie zwalnia z lektoratu!!!) TOEFL (poziom C1=110pkt.) TOEIC (880pkt.) TOLES (HIGHER i ADVANCED) ILEC LCCI (poziom 3 i 4, czyli Advanced i Proficiency) BEC HIGHER TELC (poziom C1 i C2) IELTS (6,5-7,0 pkt.), PEARSON LONGMAN (poziom 4 i 5) oraz certyfikat międzynarodowej matury Kryteria oceniania wg skali stosowanej na UAM: Poniżej 60% - ndst (2,0) 60% - 69% dostateczny (3,0) 70% -75% dostateczny plus (3,5) 76%-85% dobry (4,0) 86%-90% dobry plus (4,5) 91%-100% bardzo dobry (5,0) Kryteria oceniania wypowiedzi ustnych: 1. Ujęcie i realizacja tematu 25% 2. Bogactwo słownictwa 25% 3. Poprawność gramatyczno-leksykalna 25% 4. Wymowa/Interakcja 25% Kryteria oceniania wypowiedzi ustnych: Bardzo dobry (5,0) - całościowe i dogłębne omówienie tematu - logiczna i spójna wypowiedź - bardzo duża płynność językowa, potoczystość - niemal całkowity brak błędów językowych gramatycznych i innych - bardzo duża poprawność w zakresie fonetyki i intonacji - swobodne posługiwanie się złożonymi gramatycznie i stylistycznie strukturami językowymi Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte w stopniu pełnym. Dobry plus (4,5) - ciekawe i wyczerpujące omówienie zagadnienia - zróżnicowane słownictwo - ładna wymowa i prawidłowa intonacja - złożone struktury gramatyczne - spójna i logiczna wypowiedź - sporadyczne błędy gramatyczne lub leksykalne Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z bardzo drobnymi niedociągnięciami Dobry (4,0) - temat omówiony jest wyczerpująco i w pełni odpowiada treści polecenia - mało istotne błędy językowe (fonetyczne, gramatyczne i stylistyczne) - dobra interakcja - trafny dobór słownictwa - wypowiedź jest dość spójna i logiczna z pewnymi niedociągnięciami - liczne próby wykorzystania w wypowiedzi ustnej złożonych struktur gramatycznych, w większości udane Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z nielicznymi brakami Dostateczny plus (3,5) - wypowiedź studenta jest mało rozbudowana, temat omówiony pobieżnie, z pominięciem pewnych ważnych aspektów - błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne w niewielkim stopniu zakłócają komunikację językową - struktura wypowiedzi jest w miarę spójna i logiczna, ale z pewnymi niedociągnięciami Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z pewnymi błędami i przy częściowym braku spójności w zakresie organizacji wypowiedzi Dostateczny (3,0) - student podejmuje próby sformułowania dłuższej wypowiedzi ustnej, ale popełnia liczne błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne - nie potrafi w sposób spójny sformułować wypowiedzi - użyte słownictwo jest ubogie - długie przerwy w komunikacji Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały częściowo osiągnięte Niedostateczny (2,0) - brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia - niespełnienie kryteriów dla oceny dostatecznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Rataszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Landowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.