Metody badań społecznych 08-KUDL-MBS
Wykład (WYK)
Semestr zimowy 2017/2018
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Egzamin | ||
Literatura: |
• S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Metody i techniki. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003. • P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. • E. Babbie, Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. • Metody badań socjologicznych. (Wybór tekstów pod red. S. Nowaka), Warszawa 1965. • S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. • P. Jaroszyński, Nauka w kulturze, Polwen, Radom 2002. |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: zna podstawy metodologii badań społecznych posiada orientację i umiejętność posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla nauk społecznych posiada podstawowe umiejętności badawcze, rozumie specyfikę formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników w zakresie badań społecznych jest świadomy swej roli w społeczeństwie jako pośrednika w wyjaśnianiu istotnych zjawisk w kulturze (konflikty społeczne, etniczne i religijne, przemiany obyczajowe, nowe praktyki kulturowe i nowe formy uczestnictwa w kulturze) jest krytyczny wobec wiedzy, którą przyswaja, panujących autorytetów, ideologii i mód |
||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność egzamin |
||
Zakres tematów: |
TK_01 Wprowadzenie – miejsce nauki w kulturze, rola badacza w społeczeństwie. TK_02 Podstawowe terminy badań społecznych. TK_03 Typy i sposoby prowadzenia badań. TK_04 Wymiar etyczny w badaniach społecznych. TK_05 Obserwacja i opis w badaniach społecznych. TK_06 Wywiad w badaniach społecznych. TK_07 Techniki projekcyjne i eksperyment w humanistyce. TK_08 Źródła zastane i ich zastosowanie. TK_09 Kwestionariusz jako narzędzie badawcze. TK_10 Badania panelowe i metoda monograficzna. TK_11 Zasady interpretacji materiału z badań. TK_12 Specyfika badań rynkowych. (I) TK_13 Specyfika badań rynkowych. (II) TK_14 Wskazówki uzupełniające - podsumowanie wykładu. TK_15 Egzamin. |
||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacje, ilustracje filmowe, dyskusja |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 11:30 - 13:00,
sala 307 |
Michał Michalski | 30/36 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Szamarzewskiego 89 bl. D |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.