Danish as a foreign language
General data
Course ID: | 09-PNJDUN-66 |
Erasmus code / ISCED: |
09.1
|
Course title: | Danish as a foreign language |
Name in Polish: | Praktyczna nauka języka duńskiego |
Organizational unit: | Chair of Scandinavian Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FSd |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
11.00
OR
10.00
(depends on study program)
|
Language: | Danish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) filolgia |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) nabycie umiejętności rozumienia duńskich tekstów pisanych i mówionych na poziomie B2+ wg ESOKJ nabycie umiejętności tworzenia dłuższych duńskich tekstów pisanych i mówionych na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ oraz tekstów akademickich na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ nabycie przez studentów aktywnego zasobu słownictwa języka duńskiego na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ przekazanie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego adekwatnej do poziomu B2+ wg ESOKJ rozwinięcie umiejętności pracy w grupie wraz z umiejętnością przyjmowania w niej różnych ról rozwinięcie wiedzy dotyczącej kultury Danii i życia codziennego w tym kraju rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem zasobów internetowych |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Full description: |
(in Polish) czytanie zawartych w podręcznikach (por. zalecana literatura) tekstów duńskich na poziomie B2+ wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie rozumienia oryginalnych tekstów (mówionych i pisanych) duńskich na poziomie B2+ wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie tworzenia dłuższych tekstów duńskich (mówionych i pisanych) na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ oraz tekstów akademickich na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ prezentacja, utrwalanie i poszerzanie aktywnego zasobu słownictwa duńskiego do poziomu B2/B2+ wg ESOKJ ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne do poziomu B2+ wg ESOKJ prezentacja gramatyki języka duńskiego i ćwiczenia w zakresie jej praktycznej znajomości na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania podczas niej różnych ról w ramach ćwiczeń komunikacyjnych prezentacja poszerzonych wiadomości dotyczących kultury Danii i życia codziennego w tym kraju na podstawie materiałów zawartych w przerabianych podręcznikach ćwiczenia z zakresu praktycznej znajomości języka duńskiego z wykorzystaniem zasobów internetowych |
Bibliography: |
(in Polish) Hansen, Erik (2005). Dæmonernes port. København: Reitzels Forlag Reinecker, Lotte & Peter Stray Jørgensen (2005). Den gode opgave. København: Samfundslitteratur Wandahl, Kirsten (2003). Skriv på dansk. København: Alfabeta Øckenholt, Michael (2000). Dansk er ikke så svært. København: Gyldendal Øckenholt, Michael (2000). Dansk er lidt svært. København: Gyldendal Materiały prasowe (prasa, radio, telewizja duńska), m.in. z portalu www.dr.dk |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: rozumie duńskie teksty pisane i mówione na poziomie B2+ wg ESOKJ potrafi poprawnie tworzyć dłuższe teksty pisane i mówione w języku duńskim na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ oraz teksty akademickie na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ posiada aktywny zasób słownictwa duńskiego na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ posiada kompetencje komunikacyjne na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ posiada szczegółową wiedzę w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego adekwatną do poziomu B2+ wg ESOKJ potrafi korzystać ze słowników i innych pomocy leksykograficznych, a także innych źródeł wiedzy o języku duńskim w zakresie adekwatnym do swoich kompetencji językowych, tj na poziomie B2+ wg ESOKJ potrafi pracować w grupie oraz umiejętnie przyjmuje podczas niej różne zadania w zakresie objętym modułem 09-PNJDUN-66 posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą kultury Danii i życia codziennego w tym kraju potrafi samodzielnie pracować i uczyć się z wykorzystaniem różnych żródeł, w tym internetowych, w zakresie adekwatnym do swoich kompetencji językowych na poziomie B2+ wg ESOKJ |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: omówienie prac pisemnych (indywidualnie bądź na forum grupy) P: egzamin pisemny i ustny Ćwiczenia w zakresie tworzenia tekstów ustnych i pisemnych oraz tekstów akademickich F: omówienie wyników ćwiczeń i napisanych wypracowań Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: omawianie wyników ćwiczeń P: egzamin pisemny i ustny Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu F: omawianie wyników ćwiczeń P: egzamin pisemny i ustny Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, P: egzamin pisemny i ustny Ćwiczenia językowe z użyciem słowników oraz innych źródeł wiedzy o języku duńskim F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, ćwiczenia językowe w grupach F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, Ćwiczenia jęykowe z wykorzystaniem zasobów internetowych i podręczników F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, Ćwiczenia językowe z użyciem słowników oraz innych źródeł wiedzy o języku duńskim (w tym internetowych) F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, Kryteria oceniania 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO CW
TU CW
CW
W TH CW
FR CW
|
Type of class: |
classes, 120 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Juni Arnfast, Aleksander Kacprzak, Sylwia Schab, Mikołaj Sobkowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
classes - Exam |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 120 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
classes - Exam |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO CW
CW
TU W CW
CW
TH CW
FR |
Type of class: |
classes, 150 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Juni Arnfast, Aleksander Kacprzak, Mikołaj Sobkowiak, Aldona Zańko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
classes - Exam |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 150 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Joanna Cymbrykiewicz, Aleksander Kacprzak, Martin Paludan-Muller, Aldona Zańko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Exam |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.