Courses in registration (in Polish) II rok wiedzy o teatrze, studia licencjackie, semestr zimowy 20-WOT-21-DL-19/20
Actions | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
20-ADR-21WDL-E |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Przedmiot Analizy dramatu służy przede wszystkim zdobywaniu narzędzi z zakresu analizy i interpretacji utworu dramatycznego. Wprowadzane zostaną wybrane elementy zagadnień z poetyki (wersyfikacji, stylistyki, genologii), omówione zostaną także klasyczne teorie dotyczące budowy i struktury dzieła dramatycznego (od Arystotelesa, przez Stefanię Skwarczyńską, po współczesne diagnozy). Za każdym razem istotna będzie praca na konkretnym dramacie, który będzie korespondował z poruszanymi zagadnieniami. Na zajęciach rozważane będą istotne elementy składowe dzieła dramatycznego takie jak: milczenie, monolog, dialog, postać, akcja, przestrzeń, czas. Wśród analizowanych dramatów będzie można znaleźć dzieła takich twórców jak: Stanisław Wyspiański, Juliusz Słowacki, Henrik Ibsen, William Shakespeare, Marius von Mayenburg, Aleksander hr. Fredro. |
|
||||
20-WTDP-21WDL |
Classes
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
20-WK-21WDL |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) W ramach zajęć przedstawione zostaną pojęcia służące do badań różnych typów widowisk kulturowych (cultural performances), funkcjonujących w kontekstach polskim, europejskim i światowym. Studentki i studenci uczyć się będą posługiwania narzędziami stosowanymi w badaniach widowisk kulturowych na gruncie antropologii widowisk i performatyki. Opiszą, zanalizują i zinterpretują wybrane przez siebie współczesne widowisko kulturowe. |
|
||||
20-HTP-21WDL |
Classes
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
20-HTP-21WDL-E |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Wykład z Historii teatru polskiego trwa dwa semestry. W trakcie kolejnych zajęć studenci poznają najważniejsze zjawiska, formy dramatyczno-teatralne, modele przestrzeni oraz związki teatru różnych epok z wydarzeniami historycznymi, społecznymi i ekonomicznymi. W trakcie wykładu dominuje porządek chronologicznej narracji, choć w niektórych przypadkach (np. rozwój idei teatru publicznego) wykładowca rezygnuje z takiej formy omawiania zjawisk na rzecz narracji problemowej. |
|
||||
20-HTD-21WDL |
Classes
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
20-HTD-21WDL-E |
Classes
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
20-ET-21WDL |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Zajęcia poświęcone są kształceniu wrażliwości i umiejętności współpracy, rozbudzaniu kreatywności i wyobraźni oraz poznawaniu podstaw animacji i twórczości teatralnej. Na zajęciach studentki i studenci zapoznają się z elementarnymi ćwiczeniami zwiększającymi sprawność i świadomość ciała, uczą się operować głosem i wpisywać swoje działania w przestrzeń o określonym charakterze. Dowiadują się w praktyce, jak nadawać teatralny kształt własnym pomysłom oraz jak komponować swoją pracę i pogłębiać ją. Wypracowują własne etiudy teatralne, tzn. krótkie partnerskie lub grupowe sceny, powstające w oparciu o wybrany przez siebie tekst, ikonografię i/lub muzykę. Poznają również podstawowe sposoby obsługi technicznej swojej pracy, promowania jej i dokumentowania. |
|
||||