Przedmioty w rejestracji WT-2018/SZ rejestaracja na przedmioty-DLx-DDS 12-DL-DDS-ZAJ-18SZ
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
12-DDS14 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) wskazanie natury bioetyki jako dyscypliny nauki b) zapoznanie ze współczesną doktryną Kościoła w zakresie bioetyki c) rozwinięcie umiejętności postrzegania problemów bioetycznych, dokonywania ich analizy i formułowania postulatu (normy) d) przygotowanie do właściwej interpretacji zjawisk z zakresu nauk biomedycznych |
|
||
12-DDS15 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
od. 2015/16 Cele modułu kształcenia a) Przypomnienie wiedzy o podstawach funkcjonowania organizmu na różnych poziomach or-ganizacji b) Przekazanie wiedzy o biologicznych mechanizmach zachowań człowieka c) Przekazanie i nabycie umiejętności dyskutowania o odrębności człowieka od innych bytów świata ożywionego d) Wyrobienie umiejętności poszukiwania wiarygodnych źródeł informacji i krytycznej ich anali-zy w 2014/15 Cele modułu kształcenia a) Przekazanie wiedzy na temat biologicznych prawidłowości i nieprawidłowości rozwoju człowieka od poczęcia do śmierci b) Przekazanie wiedzy o biologicznych uwarunkowaniach wybranych zachowań człowieka c) Wykształcenie świadomości dylematów moralnych związanych z wyjaśnianiem zachowań człowieka d) Wyrobienie umiejętności samodzielnego poszukiwania i krytycznej analizy informacji z różnych źródeł |
|
||
12-DDS38r-13 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: Przedmiot trzysemestralny. Poniższy opis dotyczy trzech semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki szczegółowej; b) przygotowanie w zakresie metodyki nauczania przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie" na poszczególnych etapach edukacyjnych (etap 2, 3, 4); c) podstawy prawne przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; d) przygotowanie metodyczne do prowadzenia spotkań dla narzeczonych w ramach katechez przedmałżeńskich |
|
||
12-DDS38r-33 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: Przedmiot trzysemestralny. Poniższy opis dotyczy trzech semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki szczegółowej; b) przygotowanie w zakresie metodyki nauczania przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie" na poszczególnych etapach edukacyjnych (etap 2, 3, 4); c) podstawy prawne przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; d) przygotowanie metodyczne do prowadzenia spotkań dla narzeczonych w ramach katechez przedmałżeńskich |
|
||
12-DDS23-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poniższy opis dotyczy dwóch semestrów Cele modułu kształcenia a/przekazanie wiedzy wprowadzającej w teologię duchowości oraz dotyczącej historii duchowości chrześcijańskiej, powołania do świętości, procesu uświęcenia i mistyki chrześcijańskiej b/ wykształcenie zdolności rozróżniania i interpretowania duchowości różnych Kościołów chrześcijańskich c/ wykształcenia zdolności rozróżniania poszczególnych etapów procesu uświęcenia d/ wyrobienie umiejętności stosowania rozeznawania duchowego e/ przygotowanie do właściwej interpretacji wyników badań duchowości specyficznych f/ wyrobienie umiejętności pisania opracowań naukowych i korzystania z tekstów źródłowych g/ rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie h/ zmotywowanie do rozwijania osobistego życia duchowego i/ wyrobienie umiejętności towarzyszenia duchowego osobom prowadzącym świadome życie duchowe |
|
||
12-DDS74m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) wprowadzenie w pojęcia służące do opisu i analizy zjawisk związanych z funkcjonowaniem w grupie b) zapoznanie z różnymi zjawiskami związanymi z strukturą i funkcjonowaniem grup i jednostek w grupach c) przedstawienie grup różnego typu d) analiza struktury i funkcjonowania grup |
|
||
12-DDS36r |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sylabus od 2015/16 Cele modułu kształcenia a) Dostarczenie podstawowej wiedzy o budowie i funkcjonowaniu organizmu człowieka. b) Wykształcenie umiejętności posługiwania się mianownictwem anatomicznym i rozmowy o fizjologicznych aspektach funkcjonowania człowieka. c) Stworzenie podstaw dla uczenia się o patologiach dotyczących rozwoju i funkcjonowania. Sylabus w 2014/2015 Cel modułu kształcenia a) Dostarczenie podstawowej wiedzy o budowie i funkcjonowaniu organizmu człowieka. Stworzenie podstaw dla uczenia się o patologiach dotyczących rozwoju i funkcjonowania |
|
||
12-DDS62m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
cele) modułu kształcenia a) przyswojenie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i organizacjami, omówienia różnych typów organizacji, form organizacyjnych przedsiębiorstw oraz istoty zarządzania nimi b) zapoznanie studentów z zasadami planowania, organizowania, kierowania ludźmi i motywacji, metodami organizatorskimi i technikami zarządzania oraz ich zastosowaniami w organizacjach c) Zapoznanie z podstawami teoretycznymi i metodycznymi doskonalenia współczesnego menedżera d) mUkazanie praktycznych sposobów doskonalenia menedżera jako lidera, e) personalistyczne aspekty w zarządzaniu: kultura przedsiębiorstwa/organizacji, motywacja pracowników, zarządzanie wiedzą, komunikacja interpersonalna, praca zespołowa oraz zarządzanie według modelu doskonałości EFQM, etyka biznesu. |
|
||
12-DDS28 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) Ukazanie znaczenia prawidłowego posługiwania się narządem głosu b) Podanie najważniejszych informacji o patologiach narządu mowy c) Wykształcenie prawidłowych nawyków posługiwania się narządem głosu (właściwa higiena aparatu głosowego) d) Podstawowe wiadomości na temat funkcjonowania narządu mowy e) Przekazanie wiedzy związanej z trudnością operowania głosem w pracy nauczyciela f) Właściwa sprawność aparatu mowy g) Odpowiednie posługiwanie się narządem głosu w środowisku społecznym |
|
||
12-DDS52m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Zapoznanie w stopniu rozszerzonym z wiedzą o etycznych aspektach zawodów coacha, trenera, doradcy i mediatora b) Rozwinięcie pogłębionych umiejętności związanych z myśleniem etycznym i rozwiązywaniem problemów natury etycznej c) Zapoznanie w stopniu rozszerzonym z różnymi aspektami odpowiedzialności zawodowej ogólnej i szczegółowej w zawodach coacha, trenera, doradcy i mediatora d) Zapoznanie z teorią działań o podwójnym skutku e) Rozwinięcie i pogłębienie wiedzy na temat etycznych aspektów problemu dylematów moralnych f) Przedstawienie wiedzy na temat odpowiedzialności etycznej w sytuacji trafu moralnego i pośredniej odpowiedzialności za czyny innych g) Pogłębienie stosowania głównych pojęć etyki odnośnie do etyki zawodowej h) Pogłębienie zasad i elementów, oceny i krytyki etycznej |
|
||
12-DDS37r |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej natury relacji pomiędzy mężczyzną a kobietą b) Przekazanie wiedzy na temat sensu życia seksualnego, antropologicznego wymiaru "communio personarum" oraz odpowiedzialnego rodzicielstwa c) Wykształcenie umiejętności posługiwania się właściwym językiem przy objaśnianiu kwestii związanych z ludzką seksualnością i prokreacją d) Wyrobienie umiejętności pisania opracowań naukowych i korzystania z tekstów źródłowych oraz właściwej ich interpretacji e) Rozwinięcie umiejętności dyskusji na tematy związane z prokreacją f) Wyrobienie zdolności prowadzenia dialogu w małżeństwie |
|
||
12-DDS63m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy na temat zasad funkcjonowania europejskiej polityki regionalnej oraz instrumentów wsparcia, b) przekazanie wiedzy na temat obowiązujących programów operacyjnych na lata 2014-2020: priorytety, działania, cele, beneficjenci, rodzaje projektów, zasady finansowania, c) wykształcenie umiejętności skutecznego wyszukiwania możliwych źródeł finansowania, d) wyrobienie umiejętności prawidłowej identyfikacji celów i potrzeb, e) przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej pozyskiwania, wykorzystania, zarządzania i rozliczania funduszy UE, w ramach projektów "twardych" oraz projektów "miękkich f) przekazanie praktycznej wiedzy dot. przygotowania do kontroli oraz kontroli i utrzymania trwałości projektu. |
|
||
12-DDS07 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) prezentacja i analiza rzeczywistości życia małżeńskiego jako naturalnego powołania człowieka, które ma się realizować pomiędzy mężczyzną i kobietą, poprzez miłość ludzką i rodzicielstwo b) prezentacja i analiza miłości małżeńskiej na tle współczesnych deformacji pojęcia miłości c) prezentacja związku małżeńskiego ochrzczonych jako sakramentu, który ma utwierdzać i uświęcać małżeństwo i rodzinę, poprzez miłość, jedność i nierozerwalność. d) prezentacja i analiza społecznego i eklezjalnego wymiaru rodziny |
|
||
12-DDS21 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w metodologię, historię i zagadnienia katolickiej nauki społecznej b) wykształcenie zdolności interpretowania aktualiów społecznych z uwzględnieniem treści dokumentów społecznych Urzędu Nauczycielskiego Kościoła c) zmotywowanie do obserwacji życia i procesów społecznych oraz dokonywania ich oceny z punktu moralności chrześcijańskiej |
|
||
12-DDS22-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poniższy opis dotyczy dwóch semestrów Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy dot. alternatywnych metod rozwiązywania sporów, b) mwykształcenie umiejętności stosowania i interpretowania aktów prawnych dot. mediacji i innych alternatywnych metod rozwiązywania sporów, c) przekazanie wiedzy nt. współczesnych poglądów na rozwiązywanie sporów. |
|
||
12-DDS61m-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Opis przedmiotu dotyczy obu semestrów razem Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy niezbędnej mediatorowi dla prowadzenia postępowania mediacyjnego, b) wyrobienie umiejętności stosowania narzędzi mediacyjnych, c) wykształcenie zdolności docierania do potrzeb stron, d) wyrobienie umiejętności redagowania dokumentacji mediacyjnej i odnośnych pism procesowych. |
|
||
12-DDS51m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia Rozpoznawanie specyfiki grupy i ról jej poszczególnych członków Rozwijanie umiejętności moderatorskich – zwłaszcza technik budowania zespołu, angażowania grupy, ułatwiania wzajemnego zrozumienia, koncentrowania grupy na wspólnym celu. Podstawy planowania spotkania zespołu Zakres kompetencji czyli wiedzy, umiejętności i postaw jakie musi prezentować trener, aby móc skutecznie moderować pracę grupy Zasady definiowania celu dla moderowanej sesji warsztatowej Wybrane metody i narzędzia moderacji oraz obszary możliwych zastosowań i ich ograniczenia Wybrane techniki kreatywne oraz obszary możliwych zastosowań i ich ograniczenia Klasyfikacja naturalnych ról zespołowych wg R. Meredith Belbin |
|
||
12-DDS35r |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Przekazane wiedzy nt. nauczania Kościoła w zakresie teologii moralnej i etyki chrześcijańskiej dotyczącej płodności pary małżeńskiej b) Zarysowanie tła teologicznego nauki Kościoła na nt. odpowiedzialnego rodzicielstwa c) Ukazanie motywacji teologicznych dla argumentowania zasadności nauki Kościoła odnoszącej się do odpowiedzialnego rodzicielstwa d) Przedstawienie i omówienie zasad odpowiedzialnego rodzicielstwa e) Zmotywowanie do podjęcia osobistych wysiłków do kształtowania postaw odpowiedzialnego rodzicielstwa |
|
||
12-DDS24 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a/ rozwinięcie umiejętności komunikacji interpersonalnej b/ zdobycie umiejętności wykorzystania języka środków społecznego przekazu w relacjach społecznych c/ zapoznanie z podstawowymi pojęciami w dziedzinie komunikowania społecznego d/ rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej |
|
||
12-DDS16-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: Przedmiot dwusemestralny. Poniższy opis dotyczy obu semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) wskazanie biblijnych źródeł moralności b) zapoznanie ze współczesną doktryną moralną Kościoła c) rozwinięcie umiejętności postrzegania problemu moralnego, dokonywania jego analizy i formułowania postulatu (normy) d) przygotowanie do właściwej interpretacji zjawisk obyczajowo-kulturowych e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
|
||
12-DDS03 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) orientacja w przedmiocie jakim jest psychologia jako nauka i w jej relacji do innych nauk oraz w metodach poznania psychologicznego b) przekazanie wiedzy o podstawowych kierunkach psychologii, c) zapoznanie się z podstawowymi terminami, koncepcjami i zagadnieniami dotyczącymi procesów psychicznych oraz ukazanie związków tych procesów z różnymi aspektami psychologicznego funkcjonowania ludzi d) wykształcenie umiejętności czytania, rozumienia i krytycznej analizy naukowych tekstów psychologicznych e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i wymiany poglądów na tematy dotyczące procesów poznawczych i emocjonalno - motywacyjnych |
|
||
12-DDS69 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia • przekazanie wiedzy na temat różnych sposobów realizacji celów polityki społecznej, • stosowanych narzędzi i podmiotów stosujących je w praktyce • pokazanie znaczenia sposobu funkcjonowania systemu zabezpieczenia społecznego dla zaspokajania potrzeb społecznych w danym kraju • rola polityki ludnościowej i prorodzinnej w całokształcie polityki społecznej • oddziaływanie na świadomość społeczną młodych ludzi odnośnie problemów i procesów społeczno-gospodarczych zachodzących we współczesnym świecie |
|
||
12-DDS45r-34 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-DDS60m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w problematykę samorządu terytorialnego b) wykształcenie zdolności rozróżniania i interpretowania zagrożeń występujących w samorządach terytorialnych c) wykształcenia zdolności do podejmowania prawidłowej inetrpretacji wyników badań zagrożeń d) wyrobienie umiejętności pisania opracowań naukowych i korzystania z tekstów źródłowych e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie f) zmotywowanie do rozwijania osobistych kompetencji w pracy z osobami zagrożonymi uzależnieniami g) wyrobienie umiejętności towarzyszenia osobom zagrożonym uzależnieniami |
|
||
12-DDS04 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) uzyskanie pogłębionej wiedzy na temat rozwoju człowieka, b) rozumie uwarunkowań biologiczno – środowiskowych rozwoju, procesów wpływających na prawidłowe funkcjonowanie każdego człowieka, c) wykształcenie zdolności prawidłowej oceny podstawowych zasad rozwoju i ewentualnych zaburzeń na różnych etapach, d) opanowanie umiejętności autorefleksji nad własnym rozwojem osobowościowym, intelektualnym i duchowym. |
|
||
12-DDS05 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) Zapoznanie z ogólnymi pojęciami wiedzy teologicznej oraz zasadami dialogu na gruncie teologii. b) Wyrobienie wrażliwości na teologię jako naukę i refleksję o wartościach nadprzyrodzonych i relacje człowieka wobec nich. c) Wykształcenie zdolności korzystania z teologii jako narzędzia rozwijającego świadomość osobowościową i religijną jednostki. d) Przygotowanie do właściwego rozeznania w teologii jako dziedzinie dającej podstawy dialogu międzyosobowego i międzyreligijnego. e) Nadanie możliwości przyswojenia mechanizmów prowadzenia dialogu praktycznego. f) Wyrobienie zdolności angażowania w dialog społeczny i religijny zarówno w zakresie indywidualnym oraz grupowym. |
|
||
12-DDS73m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia Zapoznanie studentów z podstawami pracy socjalnej – podstawowymi pojęciami w ramach pracy socjalnej, podstawami teoretycznymi pracy socjalnej oraz wartościami i zasadami pracy socjalnej Przedstawienie etapów procesu pracy socjalnej Prezentacja głównych metod pracy socjalnej Prezentacja ról pracownika socjalnego oraz klienta pracy socjalnej Przedstawienie trudności i ograniczeń pracy socjalnej Prezentacja wybranych obszarów pracy socjalnej |
|
||
12-DDS01 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) poznanie desygnatów nazwy teologia b) rozszerzenie podstawowej terminologii teologicznej c) scharakteryzowanie różnych rodzajów teologii z ich osadzeniem kulturowym d) zrozumienie potrzeby poznania historycznego rozwoju doktryny Kościoła rzymskokatolickiego e) wykształcenie zdolność rozróżniania metod badań naukowych w teologii f) wyrobienie umiejętności do rozwoju własnego rozwoju w poznawaniu teologii g) zmotywowanie do rozwijania całościowego widzenia teologii mimo specjalizacji w naukach teologicznych. h) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
|
||
12-DDS50m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia A/ Zapoznanie studentów z pojęciem administracji i prawa administracyjnego oraz podstawowymi źródłami prawa administracyjnego. B/ Zapoznanie z zasadami funkcjonowania oraz podstawowymi kompetencjami organów administracji publicznej. C/Przedstawienie istoty stosunku administracyjnoprawnego i omówienie prawnych form działania administracji publicznej. D/ Zapoznanie z systemem podmiotów administracji publicznej. E/ Przekazanie wiedzy o instytucjach mieszczących się w tzw. ogólnej części prawa administracyjnego oraz sygnalizacja instytucji prawa materialnego administracyjnego. F/ Przekazanie umiejętności definiowania praw i obowiązków publicznoprawnych (wynikających z przepisu prawa oraz wymagających konkretyzacji), a także warunków ich realizacji. G/ Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia, przygotowanie do praktycznego wykorzystywania zdobywanej w czasie zajęć teorii |
|
||
12-DDS06 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
od 2020/21 Cele zajęć/przedmiotu: przekazanie wiedzy o strukturze i treści prawa cywilnego; zapoznanie studentów z cywilnoprawna metodą regulacji oraz strukturą stosunku cywilnoprawnego; zapoznanie studentów z głównymi instytucjami czterech działów prawa cywilnego materialnego, tj. części ogólnej, prawa rzeczowego, prawa zobowiązań i prawa spadkowego; wyposażenie studenta w umiejętność oceny przesłanek i skutków dokonywania czynności cywilnoprawnych. do 2019/2020 Cel (cele) modułu kształcenia Przekazanie wiedzy o strukturze I treści prawa cywilnego Nauczanie obejmuje ogólne zagadnienia czterech działów prawa cywilnego materialnego: części ogólnej, prawa rzeczowego, zobowiązań I prawa spadkowego. Celem jest przyswojenie studentom wiedzy w powyższym zakresie, W szczególności dotyczącej funkcjonowania metody cywilnoprawnej oraz struktury stosunku cywilnoprawnego, Wyposażenie studenta w umiejętność oceny przesłanek i skutków dokonywania czynności cywilnoprawnych |
|
||