Przedmioty w rejestracji WT-2021/SL zajęcia podstawowe dla roku 3 - 5, stacjonarne; kier_Teologia 12-21SL-T_S-zaj_3-5r
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/SL - Semestr letni 2020/2021 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2021/SL | |||||
12-A051 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) zapoznanie z miejscem dydaktyki katechezy wśród innych dyscyplin naukowych oraz miejscem religii wśród innych przedmiotów nauczania b) przekazanie wiedzy z zakresu osobowości oraz kompetencji psychologiczno-dydaktycznych nauczyciela religii c) rozwinięcie treści związanych z rozwojem ucznia (w aspekcie działań katechetycznych), a także charakterystyka głównych operacji myślowych w uczeniu się d) zapoznanie z zasadami, celami, metodami oraz środkami dydaktycznymi (z uwzględnieniem etapów nauczania) e) wyrobienie umiejętności oceniania ucznia na lekcji religii (z uwzględnieniem etapów nauczania) f) kształtowanie kompetencji kluczowych w katechezie |
|
|||
12-A044 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w ekumenizm oraz dotyczącej historii ruchu ekumenicznego, współczesnych dialogów dwustronnych i wielostronnych b) otwarcie na wydarzenie dialogu jako potrzebę pełniejszej samorealizacji chrześcijańskiej c) wypracowanie postawy aktywnego udziału w procesie zbliżenia różnych wyznań chrześcijańskich d) nabycie ufności względem odmiennych poglądów i zasad działania w ruchu ekumenicznych e) nabycie przekonania o zasadności i celowości budowania płaszczyzny porozumienia i jedności wewnątrz chrześcijaństwa |
|
|||
12-A304-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) Celem zasadniczym wykładów i ćwiczeń jest wskazanie studentom właściwej emisji głosu ludzkiego w aspekcie teoretycznym i praktycznym. b) Podczas zajęć zostaną przedstawione konkretne sposoby prawidłowego sposobu oddychania w mowie i w śpiewie. c) Studenci zdobędą wiedzę z budowy i fizjologii narządów głosu i słuchu. d) Przedstawione zostaną zagrożenia i choroby związane z niewłaściwym posługiwaniem się narządem głosu. |
|
|||
12-A054-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) ukazanie w zarysie dziejów homiletyki, jej miejsca wśród innych nauk teologicznych, relacji do innych obszarów kościelnego przepowiadania (kerygmatycznego i katechetycznego) b) wprowadzenie w podstawowe zagadnienia, pojęcia i terminy z zakresu homiletyki, czyli teologii kaznodziejstwa (przepowiadania liturgicznego) c) omówienie zagadnień szczegółowych takich jak: typologie kazań, struktura kazania, słuchanie słowa Bożego, słuchacz słowa Bożego, głosiciel słowa Bożego (funkcje kaznodziei, duchowość kaznodziei), posługa słowa laikatu, przedmiot kaznodziejstwa, aktualizacja kerygmatu chrześcijańskiego, dialog w kaznodziejstwie, komunikacji niewerbalnej (gesty i mimika), sztuka pamięci w kaznodziejstwie, opanowanie tremy na ambonie d) kształcenie umiejętności tworzenia, wygłaszania, jak też oceniania kazań różnego typu |
|
|||
12-A061-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) wprowadzenie w historię i teologię homilii b) ukazanie historii i specyfiki kaznodziejstwa dziecięcego; zarysowanie sylwetek psychologicznych dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym; przybliżenie zjawiska tzw. „teologii dziecięcej”; nauka prowadzenia dialogu kaznodziejskiego z dziećmi (np. poprawnego zadawania pytań); nauka głoszenia homilii dla dzieci z wykorzystaniem środków poglądowych; praca nad homiliami do dzieci na I Komunię Św. c) ukazanie specyfiki homilii do młodzieży d) przekazanie wiedzy na temat kaznodziejstwa maryjnego; praca nad kazaniem maryjnym na nabożeństwo majowe e) podanie wiedzy na temat kazań seryjnych (rekolekcje, misje święte, kazania pasyjne) i przygotowanie do ich tworzenienia i wygłaszania f) przybliżenie charakterystycznych znamion homilii obrzędowej (pogrzebowej, ślubnej, chrzcielnej) Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
|||
12-A096-66 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia: a) pozyskanie wiedzy z zakresu gramatyki łacińskiej w teorii i praktyce, b) opanowanie podstawowego zakresu słownictwa języka łacińskiego – zgodnie z kierunkiem studiów, c) pozyskanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i tłumaczenia tekstów preparowanych oraz tekstów oryginalnych; d) nabycie umiejętności wyjaśniania terminologii nauk teologicznych i jej korzeni grecko-łacińskich, e) zaznajomienie z fundamentalnymi wartościami kultury antycznej, f) nabycie sprawności w posługiwaniu się pomocami dydaktycznymi (słowniki, atlasy itp.). Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
|
|||
12-A058 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia: a) przekazanie wiedzy na temat zasadniczych wymiarów katechezy: miejsca i roli Pisma Świętego, liturgii, moralności, kultury oraz życia i nauczania Kościoła w katechezie; b) wyrobienie umiejętności operacjonalizowania wiedzy zdobytej podczas wykładu, korzystania z dokumentów, wyszukiwania dzieł kultury nawiązujących do tematyki religijnej, dowartościowania kultury w przekazie katechetycznym; c) wdrożenie do posługiwania się metodami nauczania odpowiednimi dla zasadniczych wymiarów katechezy; d) zapoznanie z podstawowymi pojęciami pedagogiki i katechetyki specjalnej; e) zaznajomienie z metodyką nauczania specjalnego w katechezie; f) kształtowanie umiejętności zastosowania właściwych metod i środków dydaktyczne w katechezie specjalnej g) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w zespole przy tworzeniu scenariuszy katechetycznych. |
|
|||
12-A062SZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) student zna podstawowe pojęcia pedagogiki, rozwoju psycho-fizycznego ucznia, b) potrafi wymienić najważniejsze elementy rozwoju i opisać ich symptomatologię, c) zna metodykę nauczania na danym etapie edukacyjnym, d) samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji, potrafi właściwie zastosować metody i środki dydaktyczne. |
|
|||
12-A041-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: przedmiot dwusemestarlny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w KNS (dot. jej natury, specyfiki, źródeł, celów i metody) oraz dotyczącej historii tej dyscypliny, jej rozwoju, dynamiki i ciągłości b) wykształcenia rozumienia natury życia społecznego i jego teologicznego wymiaru oraz normatywnych aspektów c) wykształcenie znajomości zasad życia społecznego i umiejętności ich zaaplikowania w praktyce d) wyrobienie umiejętności dostrzegania problemów społecznych, nazywania ich oraz wskazania ich przyczyn e) wyrobienie umiejętności oceniania problemów społecznych z punktu widzenia moralności chrześcijańskiej i w świetle nauki społecznej Kościoła f) wyrobienie poczucia odpowiedzialności za kształt życia społecznego oraz zmotywowanie do zaangażowania w życie społeczne na różnych poziomach |
|
|||
12-A056 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) mprzekazanie wiedzy o genezie i rozwoju Liturgii godzin na przestrzeni wieków i jej aspektu teologicznego b) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania genezy i rozwoju poszczególnych części Liturgii godzin c) zapoznanie ze strukturą i treścią poszczególnych godzin brewiarzowych d) przekazanie wiedzy o teologii i duchowości poszczególnych godzin liturgicznych e) wyrobienie umiejętności interpretacji brewiarzowych tekstów biblijnych, patrystycznych i euchologijnych oraz doboru literatury przedmiotu f) uwrażliwienie na ars celebrandi Liturgii godzin |
|
|||
12-A045 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o sakramentach i sakramentaliach w ogólności b) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania genezy, rozwoju i sensu teologicznego sakramentów i sakramentaliów w okresie przedsoborowym c) zapoznanie ze strukturą i treścią celebracji sakramentów i sakramentaliów w przeszłości d) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania powodów i skutków przemian zachodzących w sprawowaniu sakramentów i sakramentaliów e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem liturgicznym i doborem literatury przedmiotu f) wyrobienie umiejętności sprawowania niektórych sakramentów i sakramentaliów przez diakona |
|
|||
12-A036 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o genezie i rozwoju celebracji Eucharystii na przestrzeni wieków i jej aspektu teologicznego b) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania genezy i sensu teologicznego części i elementów Mszy św. c) zapoznanie ze strukturą i treścią modlitw eucharystycznych Kościoła wschodniego i zachodniego d) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania powodów i skutków przemian zachodzących w sprawowaniu Eucharystii e) wyrobienie umiejętności interpretacji eucharystycznych tekstów euchologijnych i doboru literatury przedmiotu f) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem liturgicznym g) uwrażliwienie na ars celebrandi Eucharystii |
|
|||
12-A092 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) przekazanie wiedzy na temat podstawowych obowiązków moralnych twórców i odbiorców mass mediów b) zapoznanie z podstawowymi pojęciami w dziedzinie komunikowania społecznego c) wyrobienie umiejętności interpretacji języka mass mediów z uwzględnieniem nośników, którymi posługują się twórcy środków przekazu d) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej e) zapoznanie z nauczaniem Kościoła na temat środków społecznego przekazu |
|
|||
12-A060 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A022 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A038 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o genezie, okolicznościach i środowisku, w którym powstały Pisma Janowe b) ukazanie wyjątkowości Pisma Janowych na tle pozostałych pism Nowego Testamentu c) zapoznanie z zagadnieniami literackimi i kompozycyjnymi poszczególnych Pism Janowych d) uwrażliwienie na najważniejsze kierunki interpretacji Pism Janowych w historii i zapoznanie z wynikami prac współczesnej egzegezy Pism Janowych e) zrozumienie zasadniczych tematów teologicznych poszczególnych ksiąg Pism Janowych f) wyrobienie umiejętności interpretacji Pism Janowych, syntez teologicznych i doboru literatury dotyczącego Pism Janowych |
|
|||
12-A030-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A024-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel przedmiotu / zajęć a) Przekazanie wiedzy o najważniejszych Ojcach Kościoła i pisarzach starochrześcijańskich oraz nurtach myślowych przez nich reprezentowanych w aspekcie rozwoju doktryny b) Rozwinięcie możliwości poznania kontekstu doktryny na tle głównych wydarzeń historii starożytnej c) Zapoznanie w stopniu poszerzonym z wiedzą na temat wiodących nurtów teologicznych starożytności chrześcijańskiej w oparciu o kształtującą się terminologię teologiczną d) Wyakcentowanie kierunków refleksji teologicznej, które wywarły bezpośredni wpływ na formułowanie dogmatów e) Wypracowanie umiejętności korzystania z tekstów patrystycznych i ich interpretacji f) Rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej w grupach i dzielenia się przemyśleniami z analizy tekstów źródłowych |
|
|||
12-A100-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) praktyczne przygotowanie do realizacji zadań zawodowych katechety: dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych; b) zapoznanie ze specyfiką przedszkoli, szkół, innych placówek oświatowych, w szczególności poznanie realizowanych zadań wychowawczo – dydaktycznych; c) wykształcenie umiejętności planowania, projektowania i realizowania działań wychowawczych; d) wykształcenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną. |
|
|||
12-A101-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A122 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A037-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A302 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A059 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) przekazanie wiedzy na temat wykorzystania języka środków społecznego przekazu w posłudze kaznodziejskiej b) zapoznanie z podstawowymi pojęciami w dziedzinie komunikowania społecznego c) wyrobienie umiejętności interpretacji zjawisk społecznych i odpowiadania na nie w przepowiadaniu d) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej e) zapoznanie z nauczaniem Kościoła na temat związku środków społecznego przekazu z ewangelizacją |
|
|||
12-A083 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) orientacja w przedmiocie jakim jest psychologia pastoralna i w relacjach tej dyscypliny do psychologii i teologii pastoralnej b) przekazanie wiedzy o historii psychologii pastoralnej, jej definicji, przedmiocie oraz podstawowych działach c) zaznajomienie z zasadami poradnictwa i rozmowy pastoralnej w świetle antropologii chrześcijańskiej d) ukazanie procesów psychicznych, które zachodzą w sytuacjach duszpasterskich e) przekazanie wiedzy o rozwoju religijnym i duchowym z uwzględnieniem etapów życia f) ukazanie kryteriów normy, patologii i dojrzałości w odniesieniu do funkcjonowania psychicznego, społecznego, religijnego oraz zdolności do małżeństwa, g) przedstawienie wybranych zagadnień i problemów duszpasterskich oraz psychologicznych spotykanych w sytuacjach duszpasterskich h) przygotowanie do udzielenia właściwej pomocy w problemach spotykanych w sytuacjach duszpasterskich |
|
|||
12-A031-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A023 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Wprowadzenie w zagadnienie powstania Pięcioksięgu b) Zaprezentowanie podstawowych zagadnień teologicznych Pięcioksięgu c) Zapoznanie z egzegezą wybranych tekstów „proto-historii” (Rdz 1-11) d) Zaprezentowanie ksiąg historycznych i ich orędzia e) Ukazanie roli orędzia ksiąg historycznych w życiu Kościoła |
|
|||
12-A301 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie podstawowej wiedzy na temat działania komputera b) kształtowanie umiejętności redagowania dokumentów tekstowych c) wykształcenie umiejętności korzystania z arkusza kalkulacyjnego d) wykształcenie umiejętności przygotowania własnej prezentację multimedialnej e) wykształcenie umiejętności podstawowego przetwarzania i edytowania zdjęć i filmów, f) wykształcenie umiejętności korzystania z zasobów i możliwości Internetu (w celu poszerzenia własnej wiedzy oraz pobrania bezpłatnych materiałów, programów itp. |
|
|||
12-A032 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Ukazanie kierunków uprawianie teologii biblijnej b) Przedstawienie idei mesjanizmu w Biblii c) Ukazanie społecznej myśli biblijnej d) Prezentacja biblijnej idei odkupienia e) Wskazanie syntezy myśli biblijnej |
|
|||
12-A040 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy w zakresie eschatologii katolickiej, jej zakresu badań i poszukiwań, możliwości szukania odpowiedzi na temat rzeczywistość ostatecznych. b) zdobycie umiejętności właściwego mówienia o życiu wiecznym c) pogłębienie umiejętności odwoływania się do całości teologii d) wyrobienie umiejętności oceniania współczesnych poglądów na temat życia wiecznego. |
|
|||
12-A039 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu pneumatologii i mariologii; b) przekazanie wiedzy o historycznym rozwoju treści, którymi zajmują się obie dyscypliny; c) ukazanie rozwoju nauki Kościoła rzymskokatolickiego oraz innych wyznań chrześcijańskich w odniesieniu do Ducha Świętego i Maryi, Matki Jezusa; d) ukazanie koncepcji teologicznych w zakresie pneumatologii i mariologii; e)pogłębienie umiejętności interpretacji źródeł teologicznych, zwłaszcza Pisma Świętego oraz dokumentów Magisterium Kościoła; f) pogłębienie umiejętności rozumienia współczesnych koncepcji teologicznych i dokonywania ich oceny; g) pogłębienie umiejętności pisania opracowań naukowych i korzystania ze źródeł bibliograficznych; |
|
|||
12-A033 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) Przekazanie podstawowej wiedzy – zwłaszcza nauki Kościoła – o sakramentach w ogólności i każdym poszczególnym sakramencie; b) Wykształcenie umiejętności dostrzegania związku sakramentów z istotnymi momentami życia chrześcijańskiego; c) Uwrażliwienie na kwestie praktyczne i prawne przy celebracji sakramentów; d) Wskazanie na zasadnicze zbieżności i różnice w rozumieniu oraz celebracji sakramentów w głównych Kościołach i wyznaniach chrześcijańskich; e) Wyrobienie umiejętności śledzenia i interpretacji aktualnych wypowiedzi Kościoła o sakramentach, a także doboru literatury przedmiotu; f) Rozwinięcie umiejętności dyskutowania i wyjaśniania podstawowych prawd o sakramentach; g) Wyrobienie wrażliwości i umiejętności towarzyszenia osobom żyjącym w związku niesakramentalnym, które nie mogą w pełni uczestniczyć w Eucharystii. |
|
|||
12-A042 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy dotyczącej kryzysów w życiu duchowym, oczyszczeń biernych, mistyki chrześcijańskiej oraz duchowości poszczególnych stanów w Kościele, zakonnej i wybranych zrzeszeń chrześcijańskich b) wykształcenia zdolności rozróżniania poszczególnych rodzajów duchowości i ich oceny c) wyrobienie umiejętności rozeznawania zjawisk mistycznych i paramistycznych d) zmotywowanie do rozwijania osobistego życia duchowego e) wyrobienie umiejętności towarzyszenia duchowego osobom zaawansowanym w życiu duchowym |
|
|||
12-A035-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-A043-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). Cele modułu kształcenia a) Nabycie umiejętności rozróżniania miłości i sprawiedliwości b) Uświadomienie, że apostolstwo nie jest sprzeczne z wolnością religijną c) Wyrobienie umiejętności wyboru w przypadku konfliktu wolności i prawdy d) Ukazanie nienaruszalności i świętości życia ludzkiego e) Uzasadnienie prawa obrony koniecznej indywidualnej, społecznej i narodowej |
|
|||
12-A027-22 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) Celem zajęć jest przybliżenie podstawowych zagadnień i pojęć teologiczno-moralnych, których treść jest niezbędna dla dalszego bardziej szczegółowego studium tej dyscypliny. b) Poznanie przedmiotu, metody, źródła teologii moralnej c) Przekazanie wiedzy z zakresu historii teologii moralnej. d) Uświadomienie powszechnego powołania do świętości e) Wyjaśnienie roli sumienia w życiu człowieka f) Ukazanie pozytywnej i negatywnej odpowiedzi na Boże powołanie: |
|
|||
12-A046 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Przekazanie wiedzy wprowadzającej w teologię pastoralną fundamentalną (ogólną), teologicznych zasad duszpasterstwa (kryteriologia). b) Zapoznanie w stopniu rozszerzonym z wiedzą na temat duszpasterstwa jako budowania Kościoła w Chrystusie. c) Uwrażliwienie na teologiczną interpretację kultury (kairologia) oraz imperatywy urzeczywistniania się Kościoła (prakseologia pastoralna). d) Rozwinięcie umiejętności prowadzenia pogłębionej refleksji związanej z działalnością Kościoła w oparciu o teologiczne zasady duszpasterstwa. e) Przygotowanie do prowadzenia badań z zakresu teologii pastoralnej oraz praktycznego zastosowania analizy strukturalnej i funkcjonalnej w ocenie projektów pastoralnych. f) Rozwinięcie umiejętności komunikacji pracy zespołowej. |
|
|||
12-A084 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Przekazanie wiedzy związanej z teologicznymi podstawami posłannictwem świeckich wiernych w Kościele. b) Zapoznanie w stopniu rozszerzonym z analizą historyczną dotycząca roli laikatu. c) Uwrażliwienie na posłannictwo i apostolstwo świeckich, które realizowane jest w dwóch płaszczyznach: w Kościele i w świecie. d) Rozwinięcie umiejętności prowadzenia pogłębionej refleksji związanej z zaangażowaniem laikatu w obecnym czasie. e) Wyrobienie umiejętności interpretacji dokumentów Kościoła i doboru literatury przedmiotu. f) Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej. |
|
|||
12-A029 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) przybliżenie słuchaczom historii i rozwoju nauki prawa kanonicznego b) zapoznanie studentów z kościelnymi normami ogólnymi prawa kanonicznego c) pogłębienie posiadanej przez nich wiedzy w materii prawa kanonicznego d) analiza wybranych prawniczych problemów interpretacyjnych e) przedstawienie poszczególnych instytucji centralnych Kościoła z podmiotami najwyższej władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej f) Wskazanie podobieństw i różnic ustroju Kościoła i państwa g) przybliżenie składu osobowego, zadań i kompetencji poszczególnych instytucji Kościoła powszechnego h) ukazanie struktury wewnętrznej Kościoła i) przybliżenie natury Kościoła i jego istoty |
|
|||