Courses in registration (in Polish) WT-2020/SL rejestaracja na przedmioty-DLx-DDS 12-20SL-DL-DDS-ZAJ
Actions | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
12-DDS58m |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) cele) modułu kształcenia a) przekazanie podstawowej wiedzy w zakresie współczesnej andragogiki; b) wykształcenie zdolności rozróżniania i interpretowania różnych stylów uczenia się ludzi dorosłych; c) wyrobienie umiejętności diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji ze szczególnym uwzględnieniem modelu rozwoju pracowników; d) zapoznanie z metodami nauczania ludzi dorosłych z uwzględnieniem podziału na metody pracy indywidualnej oraz w małych i w dużych grupach; e) wykształcenie umiejętności przygotowania materiałów szkoleniowych oraz posługiwania się pomocami dydaktycznymi; f) przygotowanie do samodzielnego prowadzenia warsztatów, projektów i szkoleń; g) wyrobienie umiejętności aktywizacji dorosłych oraz motywowania ich do nauki; h) rozwijanie umiejętności pracy w zespole; i) zapoznanie ze sposobami ewaluacji zajęć edukacyjnych z dorosłymi |
|
||||
12-DDS70 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) Przekazanie wiedzy o podstawowych zagadnieniach z zakresu socjologii b) Przedstawienie rysu historycznego rozwoju socjologii c) Kształtowanie umiejętności postrzegania społeczeństwa przez pryzmat różnych form ludzkiej aktywności d) Przedstawienie różnych zbiorowości ludzkich e) Wyrobienie umiejętności prawidłowego posługiwania się pojęciami i terminami socjologicznymi przy opisie rzeczywistości społecznej f) Pogłębianie umiejętności interpretacji tekstów naukowych z dziedziny socjologii oraz korzystania ze źródeł bibliograficznych |
|
||||
12-DDS21 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w metodologię, historię i zagadnienia katolickiej nauki społecznej b) wykształcenie zdolności interpretowania aktualiów społecznych z uwzględnieniem treści dokumentów społecznych Urzędu Nauczycielskiego Kościoła c) zmotywowanie do obserwacji życia i procesów społecznych oraz dokonywania ich oceny z punktu moralności chrześcijańskiej |
|
||||
12-DDS22-22 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Poniższy opis dotyczy dwóch semestrów Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy dot. alternatywnych metod rozwiązywania sporów, b) mwykształcenie umiejętności stosowania i interpretowania aktów prawnych dot. mediacji i innych alternatywnych metod rozwiązywania sporów, c) przekazanie wiedzy nt. współczesnych poglądów na rozwiązywanie sporów. |
|
||||
12-DDS02 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele zajęć/przedmiotu: Przekazanie w stopniu rozszerzonym wiedzy o naturze moralności, etyce filozoficznej, naukach o moralności, głównych szkołach w etyce europejskiej oraz najważniejszych problemach etyki normatywnej Rozwinięcie pogłębionych umiejętności związanych z myśleniem etycznym i rozwiązywaniem problemów natury etycznej Zapoznanie w stopniu rozszerzonym z wiedzą dotyczącą różnych sposobów podejścia do zagadnień moralnych w wybranych tradycjach etycznych, z terminologią wypracowaną w etyce oraz z refleksją metaetyczną Wyrobienie umiejętności interpretacji tekstów etycznych i doboru literatury przedmiotu Rozwinięcie zdolności argumentacji etycznej i obrony prezentowanego przez siebie stanowiska Ukształtowanie pozytywnej postawy wobec etyki i jej doniosłości we współczesnym świecie Zapoznanie z głównymi pojęciami etyki Zapoznanie z problemem granic etyki Przedstawienie zasad i elementów, oceny i krytyki etycznej |
|
||||
12-DDS12 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami dotyczącymi rodziny, prawa rodzinnego i opiekuńczego, źródłami i zasadami tego prawa, wiedzą dotyczącą instytucji małżeństwa, funkcji i zasad prawa małżeńskiego, zdolności do zawarcia małżeństwa, przesłanek związanych z zawarciem małżeństwa w formie świeckiej oraz konkordatowej, przeszkód małżeńskich, unieważnienia małżeństwa, ustalenie jego nieistnienia oraz unieważnienia aktu małżeństwa. regulacjami prawnymi w zakresie osobistych i majątkowych praw i obowiązków małżonków zagadnieniami dotyczącymi ustania małżeństwa, przepisami prawa stanowiących o pochodzeniu dziecka, nadto zagadnień prawnych dotyczących relacji między rodzicami a dziećmi, w szczególności władzy rodzicielskiej, pieczy zastępczej oraz kontaktów rodziców i osób bliskich z dzieckiem, istotą, charakterem i postaciami obowiązku alimentacyjnego oraz dokładne omówienie tego obowiązku; przedstawienie podstawowych zagadnień dotyczących adopcji, opieki i kurateli |
|
||||
12-DDS16-22 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Uwaga: Przedmiot dwusemestralny. Poniższy opis dotyczy obu semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) wskazanie biblijnych źródeł moralności b) zapoznanie ze współczesną doktryną moralną Kościoła c) rozwinięcie umiejętności postrzegania problemu moralnego, dokonywania jego analizy i formułowania postulatu (normy) d) przygotowanie do właściwej interpretacji zjawisk obyczajowo-kulturowych e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
|
||||
12-DDS47m |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cel modułu kształcenia Celem nauczania jest zapoznanie studentów z pojęciem, funkcją, i elementami szczególnego rodzaju zarządzania, oraz z problematyką związaną z metodą kierowania najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji -ludźmi . Studenci, prócz wiedzy z zakresu administracji i zarządzania, będą mieli możliwość zdobycia informacji z zakresu nauk społecznych -psychologii, socjologii i kulturoznawstwa, niezbędnych do lepszego zrozumienia tematu i problematyki związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi poprzez bycie trenerem, doradcą, mediatorem |
|
||||
12-DDS26 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cel (cele) modułu kształcenia a) przekazanie podstawowej wiedzy na temat działania komputera b) kształtowanie umiejętności redagowania dokumentów tekstowych c) wykształcenie umiejętności korzystania z arkusza kalkulacyjnego d) wykształcenie umiejętności przygotowania własnej prezentację multimedialnej e) wykształcenie umiejętności podstawowego przetwarzania i edytowania zdjęć f) wykształcenie umiejętności korzystania z zasobów i możliwości Internetu (w celu komunikowania się I poszerzenia własnej wiedzy |
|
||||
12-DDS20 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia Dialog międzykulturowy to proces do którego dochodzi podczas kontaktu z innymi kulturami lub szeroko rozumianymi tekstami ich kultury. Celem zajęć jest skuteczna komunikacja i dialog międzykulturowy, co wymaga, aby poznać i zrozumieć styl komunikacyjny przyjęty w danej kulturze, którzy pod wieloma ważnymi względami może okazać się inny od stylu, jaki dominuje w naszym kraju. Celem przedmiotu jest zapoznanie się z tematami, które ułatwią zrozumienie procesu dialogu międzykulturowego i wyczulą na własny bagaż kulturowy |
|
||||
12-DDS66m |
Classes
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
12-DDS19 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) od 2021/22 Cele zajęć/przedmiotu: a) przekazanie wiedzy na temat obowiązków moralnych twórców i odbiorców mass mediów b) zapoznanie z podstawowymi pojęciami w dziedzinie komunikacji społecznej c) wyrobienie umiejętności interpretacji języka środków społecznego przekazu d) rozwinięcie umiejętności komunikacji społecznej i pracy zespołowej e) analiza funkcjonowania mediów masowych do 2020/2021 Cele modułu kształcenia a/ przekazanie wiedzy na temat obowiązków moralnych twórców i odbiorców mass mediów b/ zapoznanie z podstawowymi pojęciami w dziedzinie komunikacji społecznej c/ wyrobienie umiejętności interpretacji języka środków społecznego przekazu d/ rozwinięcie umiejętności komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej e/ zapoznanie z nauczaniem Kościoła na temat wymogów moralnych stawianych twórcom i odbiorcom mass mediów |
|
||||
12-DDS27 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w metodykę pracy naukowej b) wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i przeprowadzania badań naukowych. c) zapoznanie się z procedurą badań, metodami, technikami i narzędziami badawczymi d) wyrobienie umiejętności pisania opracowań i korzystania z tekstów źródłowych, którego efektem końcowym będzie napisanie pracy o charakterze naukowym. e) wykształcenie zdolności oceny tekstów własnych oraz koleżanek I kolegów. f) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie g) zmotywowanie do rozwijania osobistego życia naukowego h) poznanie standardów edytorskich dla tekstów naukowych |
|
||||
12-DDS59m |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) Zapoznanie z podstawami edukacji pozaszkolnej i pozalekcyjnej, b) Zapoznanie w stopniu podstawowym z zagadnieniami dotyczącymi grup c) Kształtowanie umiejętności przygotowania, prowadzenia zajęć pozalekcyjnych i poszkolnych d) Rozwinięcie umiejętności koordynowania i wspierania działalności małych grup w zakresie działań wychowawczych, kulturalnych, artystycznych i edukacyjnych opartych na chrześcijańskiej hierarchii wartości e) Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej |
|
||||
12-DDS74r |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) Przekazanie wiedzy związanej z przygotowaniem do rodzicielstwa na poszczególnych etapach rozwoju człowieka. b) Przekazanie wiedzy związanej z nieekologicznymi sposobami regulacji poczęć i urodzeń. c) Nauka zasad obserwacji płodności kobiety, sposobu zapisu i interpretacji wykresów w sytuacjach szczególnych, d) Przygotowanie do pracy w poradni rozpoznawania płodności. e) Zmotywowanie do podjęcia osobistych wysiłków do kształtowania postaw odpowiedzialnego rodzicielstwa poprzez naukę i stosowanie zasad naturalnego planowania rodziny |
|
||||
12-DDS61m-22 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Opis przedmiotu dotyczy obu semestrów razem Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy niezbędnej mediatorowi dla prowadzenia postępowania mediacyjnego, b) wyrobienie umiejętności stosowania narzędzi mediacyjnych, c) wykształcenie zdolności docierania do potrzeb stron, d) wyrobienie umiejętności redagowania dokumentacji mediacyjnej i odnośnych pism procesowych. |
|
||||
12-DDS11 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) znajomość problematyki z podstawowego zakresu wiedzy na temat procesów psychicznych i zachowań ludzi znajdujących się w rozmaitych sytuacjach społecznych, b) rozumie dynamikę procesów grupowych, znaczenie psychologii społecznej w praktyce pastoralnej, c) wykształcenia zdolności rozróżniania problemów jednostki w grupie i oddziaływania grupy na człowieka, d) nabywa podstawową wiedzę na temat aktualnego stanu badań dotyczących społecznego funkcjonowania człowieka. |
|
||||
12-DDS45r-44 |
Classes
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
12-DDS46m |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cel modułu kształcenia a) Wiedza z zakresu: podstaw logiki argumentacji, logiki epistemicznej, teorii przekonań i uznawania zdań. |
|
||||
12-DDS23-22 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a/przekazanie wiedzy wprowadzającej w teologię duchowości oraz dotyczącej historii duchowości chrześcijańskiej, powołania do świętości, procesu uświęcenia i mistyki chrześcijańskiej b/ wykształcenie zdolności rozróżniania i interpretowania duchowości różnych Kościołów chrześcijańskich c/ wykształcenia zdolności rozróżniania poszczególnych etapów procesu uświęcenia d/ wyrobienie umiejętności stosowania rozeznawania duchowego e/ przygotowanie do właściwej interpretacji wyników badań duchowości specyficznych f/ wyrobienie umiejętności pisania opracowań naukowych i korzystania z tekstów źródłowych g/ rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie h/ zmotywowanie do rozwijania osobistego życia duchowego i/ wyrobienie umiejętności towarzyszenia duchowego osobom prowadzącym świadome życie duchowe |
|
||||
12-DDS56m |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu socjologii, komunikacji i socjologii wprowadzenie w problematykę zagrożeń / patologii społecznych / problemów społecznych b) wykształcenie zdolności rozróżniania i interpretowania zagrożeń występujących w społecznościach lokalnych c) wprowadzenie w sposoby zapobiegania i zwalczania wybranych zagrożeń występujących w społecznościach lokalnych |
|
||||
12-DDS18 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) wprowadzenie w podstawowe zagadnienia, pojęcia i terminy z zakresu judeochrześcijańskiej antropologii teologicznej, w tym: b) pojmowanie człowieka jako istoty stworzonej pośród innych stworzeń, c) pojmowanie człowieka jako jedności cielesno-duchowej, d) rozumienie wolności człowieka, zwłaszcza wobec istnienia cierpienia i zła oraz działania łaski, e) znaczenie płciowości dla chrześcijańskiej wizji antropologii, f) znaczenie Maryi jako wzoru człowieka odkupionego, g) pełnia człowieczeństwa w Chrystusie. |
|
||||
12-DDS17 |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o psychologicznych i społecznych mechanizmach powstawania, eskalacji i rozwiązywania konfliktów na tle teorii rozwoju społeczeństw, b) wykształcenie umiejętności obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych – genezy, formy i skutków konfliktów w wielorożności ich postaci. |
|
||||
12-DDS57m |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) od 2021/2022 Cele zajęć/przedmiotu: a) uzyskanie wiedzy na temat wartości i przywództwa, b) wykształcenie umiejętności rozpoznawania i rozróżniania stylów przywództwa, c) uświadomienie sobie wpływu uwarunkowań kulturowych na rodzaj i styl przywództwa, d) uświadomienie sobie pełnionych ról grupowych oraz przygotowanie się do podejmowania roli lidera. do 2020/2021 Cele modułu kształcenia a) Przekazanie wiedzy na temat przywództwa, b) Wykształcenie umiejętności rozpoznawania i rozróżniania stylów przewodzenia c) Uzyskanie świadomości wpływu wielorakich uwarunkowań kulturowych na rodzaj i styl przywództwa d) Zmotywowanie do aktywnej pracy w grupie i z grupą oraz do wzięcia odpowiedzialności za jej działanie jako lider f) Zmotywowanie do aktywnej pracy w grupie i z grupą oraz do wzięcia odpowiedzialności za jej działanie jako lider |
|
||||
12-DDS49m |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) Pozyskiwanie wiedzy o psychologicznych mechanizmach zachowania się człowieka w warunkach aktywności zawodowej b) Wykształcenie zdolności dostrzegania zarówno psychologicznych korzyści jak I zagrożeń związanych z aktywnością zawodową c) Wyrobienie umiejętności stosowania wiedzy psychologicznej z zakresu psychologii pracy do rozwiązywania problemów w środowisku pracy d) Rozwinięcie umiejętności komunikacji I pracy w zespole zadaniowym e) Zmotywowanie do refleksji nad własną j pracą mediatora, trenera lub doradcy Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych: Wiedza i umiejętności z podstaw psychologii na poziomie podstawowym, kompetencje związane z pracą zespołową oraz umiejętność prezentacji rezultatów pracy zespołowej na poziomie podstawowym |
|
||||