Przedmioty na 3 semestrze kulturoznawstwa II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/SZ - Semestr zimowy 2020/2021 2021/SL - Semestr letni 2020/2021 2021/SZ - Semestr zimowy 2021/2022 2022/SL - Semestr letni 2021/2022 2022/SZ - Semestr zimowy 2022/2023 2023/SZ - Semestr zimowy 2023/2024 2024/SL - Semestr letni 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020/SZ | 2021/SL | 2021/SZ | 2022/SL | 2022/SZ | 2023/SZ | 2024/SL | |||||
20-KUDU-ANK | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
20-KUDU-APA | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z historią i teorią audiowizualnych praktyk artystycznych, od czasów pierwszej awangardy filmowej, poprzez powojenną awangardę amerykańskiego filmu eksperymentalnego po sztukę wideo i sztukę interaktywną.Słuchacze wykładu zapoznają się z materiałami audiowizualnymi, tekstami źródłowymi oraz opracowaniami historycznymi dotyczącymi awangardy filmowej i sztuk audiowizualnych. |
|
||||||
20-KUDU-BWP | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Historia i współczesność badań wizualnych – metodologie i narzędzia 2. Badania wizualne w praktyce kulturoznawczej – zadania i środki 3. Analiza i interpretacja danych wizualnych – charakterystyka i klasyfikacje materiału wizualnego (konwencje wizualne) 4. Dokumentowanie jako praktyka społeczna i narzędzie badawcze 5. Metody wizualne w projektach partycypacyjnych – współpraca i uczestnictwo 6. Etyka badacza – kulturowe i prawne aspekty prowadzenia badań wizualnych 7. Przygotowanie projektu badawczego – metodologie i narzędzia 8. Współczesne technologie wizualne – warsztat fotograficzny i filmowy 9. Opracowywanie materiału wizualnego w programach graficznych – warsztat cyfrowy 10. Przygotowywanie raportu z badań wizualnych 11. Prezentacja badań wizualnych |
|
||||||
20-KUDU-BMT | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu związany jest z rynkiem pracy, możliwością zatrudnienia absolwenta kulturoznawstwa w strukturach urzędów miejskich, wojewódzkich, ośrodków kultury oraz innych instytucji powołanych do promowania regionu. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć odpowiadają praktyce działań samorządów w kwestii budowania wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego, zwiększania konkurencyjności i atrakcyjności turystycznej. W części zajęć omawiane są przykłady pochodzące z inicjatywy i osobistego zainteresowanie studentów konkretnym, miastem lub regionem w Polsce. |
|
||||||
20-KUDU-M-JAH | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
20-KUDU-M-KOP | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1.Oświeceniowe źródła idei postępu 2.Tzw. równanie postępu (rozwój wiedzy = rozwój etyczny = poprawa ogólnego bilansu szczęścia) 3.Postęp techniczny a rozwój etyczny 4.Ludobójstwo w imię postępu 5.Skutki technicyzacji życia 6.„Zdobycze” postępu: eugenika, inżynieria genetyczna, klonowanie, eutanazja 7.Uzależnienie od sztucznej inteligencji 8.Globalny blackout – realne zagrożenie czy odległe science-fiction 9.Blaski i cienie postępu 10.XX-wieczne dystopie 11.Postęp a wolność jednostki 12.Triumfy postępu a degradacja kultury słowa pisanego 13. Modernizacja vs sekularyzacja kultury 14.Kwestia zmierzchu zachodniej cywilizacji |
|
||||||
20-KUDU-MEL | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupiają się na nauce rozwiązywania przez studentów problemów związanych z medialnymi uwarunkowaną kulturą współczesną za pomocą zespołowej pracy nad realizacją projektów dotyczących tych problemów. |
|
|||||||
20-KUDU-MED | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupiają się na nauce rozwiązywania przez studentów problemów związanych z medialnymi uwarunkowaną kulturą współczesną za pomocą zespołowej pracy nad realizacją projektów dotyczących tych problemów. |
|
|||
20-KUDU-MSP | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
20-KUDU-NEN | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przygotowują studentów do samodzielnego prowadzenia badań w środowiskach cyfrowych oraz zdawania relacji z ich wyników. |
|
||||||
20-KUDU-PPK | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. |
|
||||||
20-KUDU-PKA | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W tym celu osiągnięcia zamierzonych efektów kształcenia konieczne będą: - prezentacje różnorodnych form i gatunków publicystyki kulturalnej (w zależności od specyfiki medium); - zbadanie wzajemnych relacji języka sztuki z językiem krytyki; - omówienie uwarunkowań, struktury i funkcji tekstu krytycznego w danym kontekście kulturowym/społecznym; opis vs interpretacja - przedyskutowanie roli krytyka we współczesnej kulturze (rynek sztuki, konteksty instytucjonalne i nieformalne). |
|
||||||
20-KUDU-PIK | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykładowca, obok teorii i udostępniania studentom literatury przedmiotu, dzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami i instytucjami kultury oraz pracą badawczą w obszarze zarządzania kulturą i polityki kulturalnej. W ramach przedmiotu realizowane są wizyty studyjne z pogłębioną analizą kultury organizacyjnej i problemów zarządzania różnymi typami instytucji kultury, w szczególności instytucjami artystycznymi. Pojęcie i praktyka przywództwa na gruncie sektora kultury stanowi szczególny obszar zainteresowania wykładowcy, eksplorowany w ramach zajęć. |
|
|||||||
20-KUDU-M-ROP | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
20-KUDU-MGR3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
20-KUDU-M-TPK | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują cykl wykładów prezentujących współczesny odbiór historycznych nurtów badawczych oraz cykl ćwiczeń / konwersatoriów poświęconych podstawowym obszarom badań kulturowych. |
|
||||
20-KUDU-TEM | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów ze specyfiką tzw. kulturoznawczego medioznawstwa. W trakcie zajęć studenci zapoznają się zarówno z klasycznymi paradygmatami medio-centrycznych analiz z zakresu studiów kulturowych, jak i ze współczesnymi aplikacjami tego podejścia w stosunku do takich pojęć jak interaktywność czy "płciowość" przekazu medialnego. |
|
||||||