Teatr i drama w profilaktyce i terapii [11-TD-4TER-s]
Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 350869_1
Przedmiot: | Teatr i drama w profilaktyce i terapii [11-TD-4TER-s] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/SZ]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 57 |
Limit miejsc: | 70 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Sylwia Jaskulska |
Literatura: |
Krauze-Sikorska, H. (2006). Edukacja przez sztukę. O edukacyjnych wartościach artystycznej aktywności dziecka. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. Molicka, R., Schejbal, M., Teatr i terapia. Proces artystyczny - proces grupowy (http://www.teatrgrodzki.pl/stara_wersja_strony/wydawnictwa/terapia/7-12.pdf) Gajda A., Praca z bajką metodą dramy w edukacji elementarnej, w: Edukacja artystyczna jako twórcza. Perspektywy-dylematy-inspiracje, red. M. Kołodziejski, M. Szymańska, Wydawnictwo PWSZ w Płocku, Płock 2011. Michałowska D, Drama w edukacji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2008. Pankowska K., 2000, Pedagogika dramy. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2000. Sobieszczańska K., Drama w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w: Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych, red. J. Rybska-Klapa, H. Stępniewska-Gębik, Libron, Kraków 2016. Witerska K., Teatr Forum. Drama, edukacja rówieśnicza, profilaktyka, Difin, Warszawa 2016. |
Zakres tematów: |
Drama i teatr w pracy z dziećmi i z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Teoria i przykłady zastosowań Projektowanie zajęć dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem technik dramowych |
Metody dydaktyczne: |
Metoda warsztatowa, dyskusja, praca w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt |
Uwagi: |
DUx-EDUTER I |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.