Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teatr i drama w profilaktyce i terapii [11-TD-4TER-s] Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 1
Moodle ID: 350869_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teatr i drama w profilaktyce i terapii [11-TD-4TER-s]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020/SZ] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 57
Limit miejsc: 70
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Sylwia Jaskulska
Literatura:

Krauze-Sikorska, H. (2006). Edukacja przez sztukę. O edukacyjnych wartościach artystycznej aktywności

dziecka. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.

Molicka, R., Schejbal, M., Teatr i terapia. Proces artystyczny - proces grupowy

(http://www.teatrgrodzki.pl/stara_wersja_strony/wydawnictwa/terapia/7-12.pdf)

Gajda A., Praca z bajką metodą dramy w edukacji elementarnej, w: Edukacja artystyczna jako

twórcza. Perspektywy-dylematy-inspiracje, red. M. Kołodziejski, M. Szymańska, Wydawnictwo

PWSZ w Płocku, Płock 2011.

Michałowska D, Drama w edukacji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii Uniwersytetu

im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2008.

Pankowska K., 2000, Pedagogika dramy. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Akademickie Żak,

Warszawa 2000.

Sobieszczańska K., Drama w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w:

Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych, red. J. Rybska-Klapa, H.

Stępniewska-Gębik, Libron, Kraków 2016.

Witerska K., Teatr Forum. Drama, edukacja rówieśnicza, profilaktyka, Difin, Warszawa 2016.

Zakres tematów:

Drama i teatr w pracy z dziećmi i z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Teoria i przykłady zastosowań

Projektowanie zajęć dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach

edukacyjnych z wykorzystaniem technik dramowych

Metody dydaktyczne:

Metoda warsztatowa, dyskusja, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Projekt

Uwagi:

DUx-EDUTER I

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)