Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 14-PPS2OSEM13
Semestr letni 2018/2019
Seminarium, grupa nr 9

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 14-PPS2OSEM13
Zajęcia Semestr letni 2018/2019 (2019/SL) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Krzysztof Hajder
Literatura:

M. Podstawka, Finanse. Instytucje, instrumenty, podmioty, rynki, regulacje, Warszawa 2013

S. Owsiak, Finanse publiczne: teoria i praktyka, Warszawa 2017

A. Błaszko, Finanse publiczne. Komentarz do ustawy Warszawa 2017

N. Wapshott Keynes kontra Hayek. Spór, który zdefiniował współczesną ekonomię, Warszawa 2013

P. Krugman, Zakończcie ten kryzys!, Gliwice 2013

R. Skidelsky, Keynes. Powrót mistrza, Warszawa 2012,

T. Piketty, kapitał XXI wieku, Warszawa 2015

M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze Warszawa 2017

A. Szczudlińska- Kanoś, Marketing polityczny w regionie, Kraków 20011

W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006

K. Hajder, Stopa bezrobocia jako korelat wyników wyborczych do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2011, Poznań 2012

S. Trzeciak, Kampania wyborcza. Strategia sukcesu, Poznań 2005

K. Jasiewicz, Portfel czy różaniec? Wzory zachowań wyborczych Polaków w latach 1991-2001, System partyjny i zachowania wyborcze: dekada polskich doświadczeń, red. Markowski R., Warszawa 2002,

R. Wiszniowski, Marketing wyborczy, Warszawa 2000

http://www.kozminski.edu.pl/fileadmin/wspolne_elementy/Dokumenty/jednostki/Decyzje/5/Decyzje_5_art_3.pdf

https://wpia.uni.lodz.pl/cms/pliki_upload/demokracja.pdf

http://www.tin.us.edu.pl/images/odbior_programow_partii_politycznych_a_partycypacja_polityczna_mlodziezy.pdf

http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KAE/struktura/IRG/publikacje/Documents/pim85_8.pdf

Zakres tematów:

1. Powiatowe Urzędy Pracy - przyczyny bezrobocia w Polsce; efektywność organów zatrudnienia; rozwój bezrobocia w Polsce; struktura bezrobocia; formy przeciwdziałania i łagodzenia skutków bezrobocia

2. Administracja w przedsiębiorstwie - modele motywowania pracowników; formy rekrutacji pracowników

3. Rola aparatu skarbowego - podatki i systemy podatkowe w Polsce

4. Budżety jednostek sektora samorządowego

- Budżet na przykładzie określonej gminy,

- powiatu

- województwa

5. Polityka inwestycyjna jednostek samorządu terytorialnego

6. Kampanie wyborcze

7. Marketing terytorialny w samorządzie

8. Subkultury młodzieżowe w Polsce i na świecie – aspekty administracyjno-prawne

9. Sport a polityka państwa – regulacje prawne i ich implementacja

10. Stosunki państwo-kościół – konkordat; rozdzielczość; aspekty etyczne, wartości chrześcijańskie w prawodawstwie

11. Problemy polityki społecznej

12. Ekonomia społeczna

Uwagi:

decyzja dziekana

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.