Diagnoza i terapia neurogennych zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży [11-DTN-4LK-s]
Semestr letni 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 300448_1
Przedmiot: | Diagnoza i terapia neurogennych zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży [11-DTN-4LK-s] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019/SL]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 41 |
Limit miejsc: | 42 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Aneta Wojciechowska |
Literatura: |
Galkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G. (2005) (red.). Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki, Opole: Wydawnictwo Uniwer.Opolskiego, rozdz. 1.2; 3.3; 3.8; 3.12, Steinborn B. (2018) (red), Neurologia dziecięca w przypadkach klinicznych. Warszawa: PZWL, rozdz. 14, 52, 54, 6, 62 Rutkieiwcz-Hanczewska M., Sławek J., Kaptur E. (2017) (red)- Mózg-język-komunikacja. Poznań: Wyd. Rys Stecko E. (2014), (red), Neurologopedyczne studia przypadków. Tom III. Wydawncitwo ES, s. 35-41, 96-103, 151-159, 307-319 |
Zakres tematów: |
1.Etiologia neurogennych zaburzeń mowy 2. Zaburzenia mowy u dzieci z zespołami padaczkowymi 3. Zaburzenia mowy u dzieci z wybranymi zespołam genetycznymi (zespół Angelmana, Cri du chat, Williamsa, di Goerga) 4. Zaburzenia mowy u dzieci ze stwardnieniem guzowatym 5. Zaburzenia mowy u dzieci z chorobą nowotworową układu nerwowego 6. Zaburzenia mowy u dzieci z zespołami wodogłowia |
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja, film, dyskusja, praca w grupach, przygotowanie studium przypadku |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne .bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Uwagi: |
r1-S2-PDSlk |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.