Przedsiębiorczość i polityka kulturalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-KUDU-PPK |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość i polityka kulturalna |
Jednostka: | Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych Przedmioty na 3 semestrze kulturoznawstwa II stopnia Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Kulturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | ‒ zdobycie orientacji na temat specyfiki funkcjonowania organizacji kulturalnych ‒ zdobycie orientacji z zakresu tworzenia, rozwijania i prowadzenia organizacji kulturalnych ‒ zdobycie wiedzy na temat współczesnych koncepcji zarządzania organizacjami kulturalnymi ‒ orientacja z zakresu problematyki funkcjonowania i zarządzania zespołami i projektami ‒ rozwinięcie umiejętności rozumienia zależności procesów zarządczych od szeroko rozumianych procesów społeczno-kulturowych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | • ogólna orientacja z zakresu podstaw zarządzania • umiejętność pracy samodzielnej oraz zespołowej |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały przesłane maila lub przekazywane na zajęciach |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień x Dyskusja x Praca z tekstem x Metoda analizy przypadków x Demonstracje dźwiękowe i/lub video x |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie do zajęć 20 Czytanie wskazanej literatury 20 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 50 SUMA GODZIN 120 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 4 |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna. |
Literatura: |
‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003. ‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012. ‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003. ‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997. ‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. ‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000. ‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001. |
Efekty uczenia się: |
1. KUDU-PPK zna i rozumie wyspecjalizowane metody pracy kulturalnej w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej w skali lokalnej i międzynarodowej 2. KUDU-PPK zna i rozumie historyczne i współczesne koncepcje dotyczące etycznych i kulturowych aspektów gospodarowania, funkcjonowania biznesu oraz zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami 3. KUDU-PPK potrafi inicjować, organizować i koordynować pracę zespołów profesjonalnych w obszarze działalności kulturalnej oraz proponować autorskie, twórcze inicjatywy kulturalne 4. KUDU-PPK potrafi wykorzystywać informacje na temat pracy współczesnych organizacji i instytucji kulturalnych w Polsce i na świecie oraz nawiązywać z nimi współpracę, pozwalającą na proponowanie nowych inicjatyw i projektów kulturalnych 5. KUDU-PPK jest gotów do aktywnego rozwijania własnych kompetencji profesjonalnych i korzystania z różnych form podnoszenia kwalifikacji w formalnym i pozaformalnym systemie kształcenia oraz w życiu zawodowym 6. KUDU-PPK jest gotów do świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu artystycznym, przyczyniając się do utrzymywania elementów tradycji artystycznej oraz proponując rozwiązania alternatywne dla istniejącego ładu artystycznego, jest także przygotowany do pracy w organizacjach i instytucjach związanych ze sztuką |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Michalski | |
Prowadzący grup: | Michał Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 20-KUDU-PPK |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna. |
|
Literatura: |
‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003. ‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012. ‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003. ‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997. ‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. ‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000. ‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Poprawski | |
Prowadzący grup: | Marcin Poprawski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 20-KUDU-PPK |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna. |
|
Literatura: |
‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003. ‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012. ‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003. ‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997. ‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. ‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000. ‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Michalski | |
Prowadzący grup: | Michał Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 20-KUDU-PPK |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna. |
|
Literatura: |
‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003. ‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012. ‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003. ‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997. ‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. ‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000. ‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Michalski | |
Prowadzący grup: | Michał Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.