Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość i polityka kulturalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-KUDU-PPK
Kod Erasmus / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorczość i polityka kulturalna
Jednostka: Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
Przedmioty na 3 semestrze kulturoznawstwa II stopnia
Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Kulturoznawstwo

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

‒ zdobycie orientacji na temat specyfiki funkcjonowania organizacji kulturalnych

‒ zdobycie orientacji z zakresu tworzenia, rozwijania i prowadzenia organizacji kulturalnych

‒ zdobycie wiedzy na temat współczesnych koncepcji zarządzania organizacjami kulturalnymi

‒ orientacja z zakresu problematyki funkcjonowania i zarządzania zespołami i projektami

‒ rozwinięcie umiejętności rozumienia zależności procesów zarządczych od szeroko rozumianych procesów społeczno-kulturowych


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

• ogólna orientacja z zakresu podstaw zarządzania

• umiejętność pracy samodzielnej oraz zespołowej

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały przesłane maila lub przekazywane na zajęciach

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień x

Dyskusja x

Praca z tekstem x

Metoda analizy przypadków x

Demonstracje dźwiękowe i/lub video x


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30

Przygotowanie do zajęć 20

Czytanie wskazanej literatury 20

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 50

SUMA GODZIN 120

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 4


Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury.

Pełny opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna.

Literatura:

‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003.

‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012.

‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003.

‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997.

‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.

‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001.

Efekty uczenia się:

1. KUDU-PPK zna i rozumie wyspecjalizowane metody pracy kulturalnej w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej w skali lokalnej i międzynarodowej

2. KUDU-PPK zna i rozumie historyczne i współczesne koncepcje dotyczące etycznych i kulturowych aspektów gospodarowania, funkcjonowania biznesu oraz zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami

3. KUDU-PPK potrafi inicjować, organizować i koordynować pracę zespołów profesjonalnych w obszarze działalności kulturalnej oraz proponować autorskie, twórcze inicjatywy kulturalne

4. KUDU-PPK potrafi wykorzystywać informacje na temat pracy współczesnych organizacji i instytucji kulturalnych w Polsce i na świecie oraz nawiązywać z nimi współpracę, pozwalającą na proponowanie nowych inicjatyw i projektów kulturalnych

5. KUDU-PPK jest gotów do aktywnego rozwijania własnych kompetencji profesjonalnych i korzystania z różnych form podnoszenia kwalifikacji w formalnym i pozaformalnym systemie kształcenia oraz w życiu zawodowym

6. KUDU-PPK jest gotów do świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu artystycznym, przyczyniając się do utrzymywania elementów tradycji artystycznej oraz proponując rozwiązania alternatywne dla istniejącego ładu artystycznego, jest także przygotowany do pracy w organizacjach i instytucjach związanych ze sztuką

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych

dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych

dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych

dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych

dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Michalski
Prowadzący grup: Michał Michalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

20-KUDU-PPK

Liczba godzin przedmiotu:

30

Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury.

Pełny opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna.

Literatura:

‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003.

‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012.

‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003.

‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997.

‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.

‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Poprawski
Prowadzący grup: Marcin Poprawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

20-KUDU-PPK

Liczba godzin przedmiotu:

30

Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury.

Pełny opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna.

Literatura:

‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003.

‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012.

‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003.

‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997.

‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.

‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Michalski
Prowadzący grup: Michał Michalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

20-KUDU-PPK

Liczba godzin przedmiotu:

30

Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury.

Pełny opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami polityki i przedsiębiorczości kulturalnej, oraz rozwiniecie orientacji w koncepcjach i narzędziach przydatnych w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami działającymi w obszarze kultury. Podejmuje takie tematy jak: Organizacje działające w obszarze kultury – specyfika i wyzwania , Produkt organizacji kulturalnych, Marketing kultury, Wyzwania współczesnych organizacji, Skuteczny lider wg Coveya (7 nawyków skutecznego działania), Skuteczny lider na podst. wg Collinsa (Od dobrego do wielkiego), Tworzenie efektywnych zespołów, Wyzwania pracy zespołowej, Analiza otoczenia i konfrontacja z rzeczywistością, Tworzenie i odkrywanie strategii, Zarządzanie projektami, Kultura organizacyjna.

Literatura:

‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003.

‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012.

‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003.

‒ Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997.

‒ P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

‒ M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.

‒ R. Shaw, Nowe spojrzenie na marketing. Wydawnictwo Studio Emka (Seria: The Economist Books), 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Michalski
Prowadzący grup: Michał Michalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)