Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-A097A-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Skrócony opis: |
Opis od roku akademickiego 2015/16 Cele modułu kształcenia Celem zajęć jest: rozwijanie czterech sprawności językowych: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie w zakresie języka ogólnego (C1); poznanie nowych struktur gramatycznych (C2); przygotowanie do samodzielnej pracy z tekstem w języku angielskim (C3); wyrobienie umiejętności wypowiadania się w języku angielskim na różne tematy, zarówno konkretne jak i ogólne (C5); doskonalenie umiejętności pisania tekstów użytkowych w języku angielskim (C6). Wszystkie sprawności ćwiczone są w sposób zintegrowany, czego celem jest kształtowanie komunikatywności. Student poznaje słownictwo tematycznie ukierunkowane. Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
Pełny opis: |
Opis od roku akademickiego 2015/16 Opis treści kształcenia Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja. Rozwijanie znajomości gramatyki języka anielskiego; przyswajanie sobie nowych struktur. Praca ze średnio złożonym tekstem ogólnym (podręcznikowym): czytanie ze zrozumieniem i wykonywanie zadań sprawdzających rozumienie. Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach. Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym. Doskonalenie pisania krótkich tekstów użytkowych. Praca z materiałem video dołączonym do podręcznika. Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). Opis w roku akademickim 2012/13 Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia TK_01 Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja. TK_02 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z gramatyki języka anielskiego. TK_03 Praca z tekstem podręcznikowym. TK_04 Praca z tekstem specjalistycznym. TK_05 Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach. TK_06 Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym. TK_07 Doskonalenie pisania tekstów użytkowych. TK_08 Prezentacja dotycząca przeczytanej lektury. TK_09 Zajęcia z filmem dokumentalnym lub fabularnym. Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
Literatura: |
Opis od roku akademickiego 2015/16 Zalecana literatura Podręcznik wskazany przez Szkołę Językową UAM: Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Upper-Intermediate, Oxford University Press, 2014 Przykładowe książki uzupełniające, do pracy własnej studenta: Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010; Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011 Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). Opis w roku akademickim 2012/13 Zalecana literatura Podręcznik wskazany przez prowadzącego, np. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File, Oxford University Press, 2011 Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010 Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011 Adaptacje literatury w j. angielskim, np. z serii Oxford Bookworms, Penguin Readers, itp. Bible for Today’s Family, New Testament, American Bible Society, 1991 Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
Efekty uczenia się: |
Opis od roku akademickiego 2015/16 Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia średnio złożonych tekstów ogólnych. Zna reguły organizacji wypowiedzi pod względem logicznym i treściowym. Rozumie główne wątki przekazu w złożonych wypowiedziach na tematy konkretne i bardziej abstrakcyjne. Potrafi na własny użytek zrozumieć główne i poboczne wątki przekazu i streścić w języku obcym średnio skomplikowany tekst na tematy ogólne. Potrafi brać czynny udział w rozmowie formułując dość przejrzyste wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów i potrafi wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji. Potrafi porozumiewać się w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych i opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje. Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). Opis w roku akademickim 2012/13 Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia krótkich tekstów ogólnych i specjalistycznych. Zna i rozumie podstawowe terminy teologiczne w j. angielskim Rozumie główne wątki przekazu w standardowych wypowiedziach na konkretne tematy np. nauka, praca, czas wolny, zainteresowania, podróże, zdrowie itp. Potrafi na własny użytek przetłumaczyć na język polski i streścić w języku obcym krótki tekst specjalistyczny oraz przeczytać ze zrozumieniem i opowiedzieć fabułę książki zaadaptowanej dla osób uczących się angielskiego jako języka obcego. Potrafi brać czynny udział w rozmowie na tematy znane i typowe dotyczące np. rodziny, zakupów, otoczenia, pracy, pogody itp. Potrafi krótko przedstawić, objaśnić i uzasadnić własne poglądy. Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
Metody i kryteria oceniania: |
Opis od roku akademickiego 2015/16 Kryteria oceniania w semestrze zimowym *Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi *Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi. *Obecność na zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach. w semestrze letnim *Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi *Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi. *Obecność na zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach. 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). Opis w roku akademickim 2012/13 Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi. Prezentacja przeczytanej lektury. Dodatkowo: zaliczenie na podstawie obecności, prac domowych oraz aktywnego uczestnictwa na zajęciach. 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.