Teologia moralna-ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-A027-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teologia moralna-ogólna |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Skrócony opis: |
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) Celem zajęć jest przybliżenie podstawowych zagadnień i pojęć teologiczno-moralnych, których treść jest niezbędna dla dalszego bardziej szczegółowego studium tej dyscypliny. b) Poznanie przedmiotu, metody, źródła teologii moralnej c) Przekazanie wiedzy z zakresu historii teologii moralnej. d) Uświadomienie powszechnego powołania do świętości e) Wyjaśnienie roli sumienia w życiu człowieka f) Ukazanie pozytywnej i negatywnej odpowiedzi na Boże powołanie: |
Pełny opis: |
Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia TK_01 Zagadnienia wstępne: przedmiot, metoda, źródła. TK_02 Zarys historii teologii moralnej TK_03 Powszechne powołanie do świętości i podstawowe zagadnienia . TK_04 Podstawowe zagadnienia antropologiczne czynu ludzkiego TK_05 Normatywny wyraz woli Bożej: zobowiązujący charakter powołania chrześcijańskiego TK_06 Odczytanie powołania i Bożego Prawa w sumieniu TK_07 Pozytywna odpowiedź na Boże powołanie TK_08 Negatywna odpowiedź na Boże powołanie: grzech, jego przyczyny, rodzaje, skutki |
Literatura: |
Zalecana literatura Cófreces Merino E., Garcia de Haror., Teologia moralna fundamentalna, Kraków 2004 Kokoszka A., Teologia moralna fundamentalna, Tarnów 1998 Olejnik s. Teologia moralna fundamentalna, t.1, Włocławek 1998 Pinckaers S., Źródła moralności chrześcijańskiej, Poznań 1994 Schönborn C., Iść za Jezusem każdego dnia, Kielce 2005 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Wie czym zajmuje się teologia moralna, jaki jest jej przedmiot, metoda i źródła Zna rozwój problemów moralnych w historii chrześcijaństwa Rozumie ideę powołania chrześcijańskiego Ma świadomość miejsca czynu w życiu człowieka Zna rolę sumienia w życiu chrześcijańskim |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andrzej Bohdanowicz, Aleksander Gendera, Sebastian Łuszczki, Maciej Olczyk, Bartłomiej Stypa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Olczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.