Chrystologiczny charakter roku liturgicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-102LiH-15 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Chrystologiczny charakter roku liturgicznego |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Skrócony opis: |
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o reformie Kalendarza Liturgicznego z roku 1969 b) główne idee chrystologiczne w nowym Kalendarzu Liturgicznym |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia Istota heortologii Podział roku liturgicznego Treści chrystologiczne zawarte w roku liturgicznym Chrystologiczny wymiar obchodów maryjnych oraz ku czci świętych Formacyjny wymiar roku liturgicznego |
Literatura: |
Zalecana literatura Konecki, K., Rok liturgiczny i Kalendarz w reformie Soboru Watykańskiego II, Toruń 2010 Zalewski, W., Rok kościelny, Warszawa 1989-1993, vol. I-II, Znak I (red.), Rok liturgiczny, Wrocław 1991 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Rozumie Misterium Paschalne Chrystusa celebrowane w kręgu roku liturgicznego Posiada wiedzę na temat dziejów i znaczenia teologicznego danego obchodu liturgicznego Rozpoznaje walor duchowy poszczególnych obchodów liturgicznych Potrafi przejąć wartości duchowe zawarte w obchodach liturgicznych Jest przygotowany do współpracy w przygotowaniu obchodów dni liturgicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. a) klasyczny podział okresów liturgicznych b) kategoryzacje obchodów liturgicznych Kryteria oceniania 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,5 – prawie bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 3,5 – zadowalająca wiedza, z pewnymi brakami, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 3,0 – wystarczająca wiedza, ale z licznymi brakami, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – brak odpowiedzi na 1/3 – do połowy zadawanych pytań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.