Warsztat diagnozy pedagogicznej dzieci i młodzieży z trudnościami w funkcjonowaniu psychospołecznym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-WDP-2TP-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat diagnozy pedagogicznej dzieci i młodzieży z trudnościami w funkcjonowaniu psychospołecznym |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika-specjalna-Terapia-pedagogiczna-dzieci-i-mlodziezy-z-trudnosciami-w-funkcjonowaniu-psychospolecznym |
Poziom przedmiotu: | jednolite magisterskie |
Cele kształcenia: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych (w tym diagnostycznych) oraz metodami, technikami i wybranymi narzędziami realizacji badań pedagogicznych. Celem będzie również nabycie przez studenta umiejętności przeprowadzenia analizy wybranych przykładów, zaprojektowanie i przeprowadzenie badania o charakterze diagnostycznym oraz dokonanie analizy uzyskanych wyników wraz z ich prezentacją, umiejętność dokonania ewaluacji, analizy i interpretacji własnych działań oraz wskazanie obszarów wymagających zmian |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Platforma MsTeams, Usos.web |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda warsztatowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 ECTS |
Literatura: |
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 d ‒ Czub. M (2014), Diagnoza funkcjonowania społeczno- emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat, Instytut Badań edukacyjnych, Warszawa, ‒ Domagała - Zyśk. E, Knopik.T, Oszwa.U (2017), Diagnoza funkcjonalna rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów w wieku 9-13 lat, ORE, Warszawa, ‒ Grudziewska., E (2017)Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Warszawa : Difin ‒ Junik. W, Diagnostyka pedagogiczna dziecka z rodziny z problemem alkoholowym / // Remedium. - 2005, nr 1, s. 1-3 ‒ Kołakowski. A, Zaburzenia zachowania u dzieci.Teoria i praktyka,GWP 2014 (fragmenty) ‒ Krakowiak. K red. (2017), Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, ORE Warszawa, ‒ Kulesza, M (2017), Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej / Marta Kulesza. - Warszawa : Difin. ‒ Program pracy z uczniami zagrożonymi wypadnięciem z systemu oświaty / [pod redakcją Beaty Sochy]. - Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2013 ‒ Skałbania . B (2011) Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" (fragmenty) ‒ Wysocka. E (2009) Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN (fragmenty) Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe metody projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych. Student zna przyczyny powstawania zaburzeń rozwoju dziecka oraz ich klasyfikacje. Student charakteryzuje poszczególne metody, techniki i narzędzia badań pedagogicznych. Student potrafi przeprowadzić analizę wybranych przykładów oraz zaprojektować i przeprowadzić badanie o charakterze diagnostycznym. Student umie dokonać ewaluacji, analizy i interpretację uzyskanych wyników. Student potrafi w zakresie podstawowym zastosować odpowiednie metody i techniki wspomagające dzieci i młodzież z trudnościami w nauce i z trudnościami wychowawczymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): -student wykazał się znakomitą wiedzą podczas kolokwium, - student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć - student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry plus (+db; 4,5): - student wykazał się bardzo dobrą wiedzą podczas kolokwium, - student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry (db; 4,0): - student wykazał się dobrą wiedzą podczas kolokwium, - student zazwyczaj uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny plus (+dst; 3,5): - student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium, - student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny (dst; 3,0): - student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium - student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia niedostateczny (ndst; 2,0): - student nie wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium, - student nie zawsze uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin/ Nie uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Prowadzący grup: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych (w tym diagnostycznych) oraz metodami, technikami i wybranymi narzędziami realizacji badań pedagogicznych. Celem będzie również nabycie przez studenta umiejętności przeprowadzenia analizy wybranych przykładów, zaprojektowanie i przeprowadzenie badania o charakterze diagnostycznym oraz dokonanie analizy uzyskanych wyników wraz z ich prezentacją, umiejętność dokonania ewaluacji, analizy i interpretacji własnych działań oraz wskazanie obszarów wymagających zmian |
|
Literatura: |
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Czub. M (2014), Diagnoza funkcjonowania społeczno- emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat, Instytut Badań edukacyjnych, Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/ibe-podrecznik-diagnoza-funkcjonowania-spoleczno-emocjonalnego-1.pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Domagała - Zyśk. E, Knopik.T, Oszwa.U (2017), Diagnoza funkcjonalna rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów w wieku 9-13 lat, ORE, Warszawa, dostępny na: https://efs.men.gov.pl/wpcontent/uploads/2017/08/zal.15_troska_podrecznik_do_modelowego_zestawu_narzedzi_diagnoza_funkcjonalna_rozwoju-_spol_emoc.pdf dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Grudziewska., E (2017)Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Warszawa : Difin ‒ Junik. W, Diagnostyka pedagogiczna dziecka z rodziny z problemem alkoholowym / // Remedium. - 2005, nr 1, s. 1-3 ‒ Kołakowski. A, Zaburzenia zachowania u dzieci.Teoria i praktyka,GWP 2014 (fragmenty) ‒ Krakowiak. K red. (2017), Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, ORE Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr6%20do%20SzOPZ_Diagnoza%20specjalnych%20potrzeb%20rozwojowych%20i%20edukacyjnych(1).pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Kulesza, M (2017), Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej / Marta Kulesza. - Warszawa : Difin. ‒ Program pracy z uczniami zagrożonymi wypadnięciem z systemu oświaty / [pod redakcją Beaty Sochy]. - Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2013 ‒ Skałbania . B (2011) Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" (fragmenty) ‒ Wysocka. E (2009) Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN (fragmenty) Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Prowadzący grup: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych (w tym diagnostycznych) oraz metodami, technikami i wybranymi narzędziami realizacji badań pedagogicznych. Celem będzie również nabycie przez studenta umiejętności przeprowadzenia analizy wybranych przykładów, zaprojektowanie i przeprowadzenie badania o charakterze diagnostycznym oraz dokonanie analizy uzyskanych wyników wraz z ich prezentacją, umiejętność dokonania ewaluacji, analizy i interpretacji własnych działań oraz wskazanie obszarów wymagających zmian |
|
Literatura: |
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Czub. M (2014), Diagnoza funkcjonowania społeczno- emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat, Instytut Badań edukacyjnych, Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/ibe-podrecznik-diagnoza-funkcjonowania-spoleczno-emocjonalnego-1.pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Domagała - Zyśk. E, Knopik.T, Oszwa.U (2017), Diagnoza funkcjonalna rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów w wieku 9-13 lat, ORE, Warszawa, dostępny na: https://efs.men.gov.pl/wpcontent/uploads/2017/08/zal.15_troska_podrecznik_do_modelowego_zestawu_narzedzi_diagnoza_funkcjonalna_rozwoju-_spol_emoc.pdf dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Grudziewska., E (2017)Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Warszawa : Difin ‒ Junik. W, Diagnostyka pedagogiczna dziecka z rodziny z problemem alkoholowym / // Remedium. - 2005, nr 1, s. 1-3 ‒ Kołakowski. A, Zaburzenia zachowania u dzieci.Teoria i praktyka,GWP 2014 (fragmenty) ‒ Krakowiak. K red. (2017), Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, ORE Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr6%20do%20SzOPZ_Diagnoza%20specjalnych%20potrzeb%20rozwojowych%20i%20edukacyjnych(1).pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Kulesza, M (2017), Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej / Marta Kulesza. - Warszawa : Difin. ‒ Program pracy z uczniami zagrożonymi wypadnięciem z systemu oświaty / [pod redakcją Beaty Sochy]. - Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2013 ‒ Skałbania . B (2011) Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" (fragmenty) ‒ Wysocka. E (2009) Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN (fragmenty) Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Prowadzący grup: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych (w tym diagnostycznych) oraz metodami, technikami i wybranymi narzędziami realizacji badań pedagogicznych. Celem będzie również nabycie przez studenta umiejętności przeprowadzenia analizy wybranych przykładów, zaprojektowanie i przeprowadzenie badania o charakterze diagnostycznym oraz dokonanie analizy uzyskanych wyników wraz z ich prezentacją, umiejętność dokonania ewaluacji, analizy i interpretacji własnych działań oraz wskazanie obszarów wymagających zmian |
|
Literatura: |
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Czub. M (2014), Diagnoza funkcjonowania społeczno- emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat, Instytut Badań edukacyjnych, Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/ibe-podrecznik-diagnoza-funkcjonowania-spoleczno-emocjonalnego-1.pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Domagała - Zyśk. E, Knopik.T, Oszwa.U (2017), Diagnoza funkcjonalna rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów w wieku 9-13 lat, ORE, Warszawa, dostępny na: https://efs.men.gov.pl/wpcontent/uploads/2017/08/zal.15_troska_podrecznik_do_modelowego_zestawu_narzedzi_diagnoza_funkcjonalna_rozwoju-_spol_emoc.pdf dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Grudziewska., E (2017)Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Warszawa : Difin ‒ Junik. W, Diagnostyka pedagogiczna dziecka z rodziny z problemem alkoholowym / // Remedium. - 2005, nr 1, s. 1-3 ‒ Kołakowski. A, Zaburzenia zachowania u dzieci.Teoria i praktyka,GWP 2014 (fragmenty) ‒ Krakowiak. K red. (2017), Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, ORE Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr6%20do%20SzOPZ_Diagnoza%20specjalnych%20potrzeb%20rozwojowych%20i%20edukacyjnych(1).pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Kulesza, M (2017), Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej / Marta Kulesza. - Warszawa : Difin. ‒ Program pracy z uczniami zagrożonymi wypadnięciem z systemu oświaty / [pod redakcją Beaty Sochy]. - Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2013 ‒ Skałbania . B (2011) Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" (fragmenty) ‒ Wysocka. E (2009) Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN (fragmenty) Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Prowadzący grup: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych (w tym diagnostycznych) oraz metodami, technikami i wybranymi narzędziami realizacji badań pedagogicznych. Celem będzie również nabycie przez studenta umiejętności przeprowadzenia analizy wybranych przykładów, zaprojektowanie i przeprowadzenie badania o charakterze diagnostycznym oraz dokonanie analizy uzyskanych wyników wraz z ich prezentacją, umiejętność dokonania ewaluacji, analizy i interpretacji własnych działań oraz wskazanie obszarów wymagających zmian |
|
Literatura: |
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Czub. M (2014), Diagnoza funkcjonowania społeczno- emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat, Instytut Badań edukacyjnych, Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/ibe-podrecznik-diagnoza-funkcjonowania-spoleczno-emocjonalnego-1.pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Domagała - Zyśk. E, Knopik.T, Oszwa.U (2017), Diagnoza funkcjonalna rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów w wieku 9-13 lat, ORE, Warszawa, dostępny na: https://efs.men.gov.pl/wpcontent/uploads/2017/08/zal.15_troska_podrecznik_do_modelowego_zestawu_narzedzi_diagnoza_funkcjonalna_rozwoju-_spol_emoc.pdf dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Grudziewska., E (2017)Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Warszawa : Difin ‒ Junik. W, Diagnostyka pedagogiczna dziecka z rodziny z problemem alkoholowym / // Remedium. - 2005, nr 1, s. 1-3 ‒ Kołakowski. A, Zaburzenia zachowania u dzieci.Teoria i praktyka,GWP 2014 (fragmenty) ‒ Krakowiak. K red. (2017), Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, ORE Warszawa, dostępny na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr6%20do%20SzOPZ_Diagnoza%20specjalnych%20potrzeb%20rozwojowych%20i%20edukacyjnych(1).pdf, dostęp z dnia 08.09.2020 ‒ Kulesza, M (2017), Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej / Marta Kulesza. - Warszawa : Difin. ‒ Program pracy z uczniami zagrożonymi wypadnięciem z systemu oświaty / [pod redakcją Beaty Sochy]. - Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2013 ‒ Skałbania . B (2011) Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" (fragmenty) ‒ Wysocka. E (2009) Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN (fragmenty) Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.