Warsztat metodyczny doradcy personalnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-WDP-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat metodyczny doradcy personalnego |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika, specjalność: doradztwo zawodowe i personalne |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym: • poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach • rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR • rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR • poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się • rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR • kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Przedmiot prowadzony tradycyjnie. Przedmiot prowadzony zdalnie w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Podstawy wiedzy z zarządzania zasobami ludzkimi |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Wykładowca wskazuje gdzie i w jakiej bibliotece oraz czytelni można pozyskać wskazane źródła i materiały do zajęć. Wykładowca przygotowuje, opracowuje oraz przekazuje materiały na zajęciach (tryb tradycyjny) i on-line (Teams - Microsoft Office). Udostępniana jest najnowsza prasa naukowa i branżowa obejmująca zakres merytoryczny przedmiotu. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Metoda projektu Metoda aktywizująca - symulacje praktycznych sytuacji zawodowych |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 100h (4 pkt ECTS) |
Skrócony opis: |
Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach. |
Pełny opis: |
Na zajęciach prezentowane są następujące treści: Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide) Praktyczne zasady zarządzania projektem HR Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej Zasady etyki w pracy Hr-owca Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych |
Literatura: |
Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/ Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/ HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/ A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin. M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM. M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW. K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ. |
Efekty uczenia się: |
Rozumie koncepcję HR Business Partnera oraz posiada umiejętności realizacji takiej roli w organizacji Potrafi zaprojektować i wykorzystać właściwie narzędzie HR w wybranym procesie personalnym Ma umiejętność zarządzania projektem i zespołem HR Wykazuje umiejętność projektowania i kontroli systemu szkoleń pracowników oraz rozumie koncepcję organizacji uczącej się Rozumie kluczowe zasady etyczne w pracy specjalisty HR oraz wykazuje postawę zgodną z tymi zasadami Potrafi zaprojektować autorskie pomysły i rozwiązania HR-owe na potrzeby organizacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Autorski projekt studencki oraz ustna obrona projektu. 5.0 – znakomicie opracowany projekt, wysoki poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę bardzo dobrą 4.5 – bardzo dobre opracowanie projektu, bardzo dobry poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dobrą plus 4.0 – dobre opracowania projektu, satysfakcjonujący poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dobrą 3.5 – poprawny projekt, wystarczający poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, wybiórczo stosowane profesjonalne pojęcia, udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dostateczną plus 3.0 – pobieżny projekt, małe błędy, niski poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny minimalny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dostateczną 2.0 – projekt na poziomie niewystarczającym, zawierający liczne błędy, brak wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny, brak aktywności na zajęciach, ustna obrona projektu- niezaliczona |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Christoph | |
Prowadzący grup: | Monika Christoph | |
Strona przedmiotu: | http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 11-WDP-11-s (4 pkt ECTS) |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym: • poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach • rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR • rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR • poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się • rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR • kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych |
|
Skrócony opis: |
Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach. |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach prezentowane są następujące treści: Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide) Praktyczne zasady zarządzania projektem HR Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej Zasady etyki w pracy Hr-owca Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych |
|
Literatura: |
Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/ Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/ HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/ A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin. M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM. M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW. K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Christoph | |
Prowadzący grup: | Monika Christoph | |
Strona przedmiotu: | http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 11-WDP-11-s (4 pkt ECTS) |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym: • poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach • rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR • rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR • poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się • rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR • kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych |
|
Skrócony opis: |
Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach. |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach prezentowane są następujące treści: Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide) Praktyczne zasady zarządzania projektem HR Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej Zasady etyki w pracy Hr-owca Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych |
|
Literatura: |
Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/ Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/ HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/ A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin. M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM. M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW. K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Christoph | |
Prowadzący grup: | Monika Christoph | |
Strona przedmiotu: | http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 11-WDP-11-s (4 pkt ECTS) |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym: • poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach • rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR • rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR • poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się • rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR • kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych |
|
Skrócony opis: |
Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach. |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach prezentowane są następujące treści: Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide) Praktyczne zasady zarządzania projektem HR Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej Zasady etyki w pracy Hr-owca Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych |
|
Literatura: |
Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/ Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/ HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/ A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin. M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM. M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW. K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.