Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat metodyczny doradcy personalnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-WDP-11-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat metodyczny doradcy personalnego
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Pedagogika, specjalność: doradztwo zawodowe i personalne

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym:

• poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach

• rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR

• rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR

• poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się

• rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR

• kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Przedmiot prowadzony tradycyjnie.

Przedmiot prowadzony zdalnie w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Podstawy wiedzy z zarządzania zasobami ludzkimi

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Wykładowca wskazuje gdzie i w jakiej bibliotece oraz czytelni można pozyskać wskazane źródła i materiały do zajęć. Wykładowca przygotowuje, opracowuje oraz przekazuje materiały na zajęciach (tryb tradycyjny) i on-line (Teams - Microsoft Office). Udostępniana jest najnowsza prasa naukowa i branżowa obejmująca zakres merytoryczny przedmiotu.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Metoda projektu

Metoda aktywizująca - symulacje praktycznych sytuacji zawodowych

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

100h (4 pkt ECTS)

Skrócony opis:

Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach.

Pełny opis:

Na zajęciach prezentowane są następujące treści:

Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny

Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide)

Praktyczne zasady zarządzania projektem HR

Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej

Zasady etyki w pracy Hr-owca

Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych

Literatura:

Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus

Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę.

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/

Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/

HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma

Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/

A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin.

M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM.

M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW.

K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ.

Efekty uczenia się:

Rozumie koncepcję HR Business Partnera oraz posiada umiejętności realizacji takiej roli w organizacji

Potrafi zaprojektować i wykorzystać właściwie narzędzie HR w wybranym procesie personalnym

Ma umiejętność zarządzania projektem i zespołem HR

Wykazuje umiejętność projektowania i kontroli systemu szkoleń pracowników oraz rozumie koncepcję organizacji uczącej się

Rozumie kluczowe zasady etyczne w pracy specjalisty HR oraz wykazuje postawę zgodną z tymi zasadami

Potrafi zaprojektować autorskie pomysły i rozwiązania HR-owe na potrzeby organizacji

Metody i kryteria oceniania:

Autorski projekt studencki oraz ustna obrona projektu.

5.0 – znakomicie opracowany projekt, wysoki poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę bardzo dobrą

4.5 – bardzo dobre opracowanie projektu, bardzo dobry poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dobrą plus

4.0 – dobre opracowania projektu, satysfakcjonujący poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dobrą

3.5 – poprawny projekt, wystarczający poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, wybiórczo stosowane profesjonalne pojęcia, udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dostateczną plus

3.0 – pobieżny projekt, małe błędy, niski poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny minimalny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dostateczną

2.0 – projekt na poziomie niewystarczającym, zawierający liczne błędy, brak wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny, brak aktywności na zajęciach, ustna obrona projektu- niezaliczona

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Christoph
Prowadzący grup: Monika Christoph
Strona przedmiotu: http://ksztalc.home.amu.edu.pl/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

11-WDP-11-s (4 pkt ECTS)

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym:

• poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach

• rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR

• rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR

• poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się

• rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR

• kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych


Skrócony opis:

Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach.

Pełny opis:

Na zajęciach prezentowane są następujące treści:

Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny

Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide)

Praktyczne zasady zarządzania projektem HR

Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej

Zasady etyki w pracy Hr-owca

Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych

Literatura:

Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus

Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę.

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/

Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/

HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma

Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/

A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin.

M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM.

M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW.

K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Christoph
Prowadzący grup: Monika Christoph
Strona przedmiotu: http://ksztalc.home.amu.edu.pl/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

11-WDP-11-s (4 pkt ECTS)

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym:

• poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach

• rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR

• rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR

• poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się

• rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR

• kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych


Skrócony opis:

Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach.

Pełny opis:

Na zajęciach prezentowane są następujące treści:

Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny

Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide)

Praktyczne zasady zarządzania projektem HR

Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej

Zasady etyki w pracy Hr-owca

Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych

Literatura:

Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus

Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę.

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/

Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/

HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma

Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/

A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin.

M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM.

M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW.

K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Christoph
Prowadzący grup: Monika Christoph
Strona przedmiotu: http://ksztalc.home.amu.edu.pl/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

11-WDP-11-s (4 pkt ECTS)

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Rozwój i praktyczny trening kompetencji doradcy personalnego, w tym:

• poszerzanie umiejętności studentów dotyczącej realizacji roli HR Business Partnera w organizacjach

• rozwijanie umiejętności projektowanie i wykorzystania w praktyce nowoczesnych narzędzi HR

• rozwijanie kompetencji w zakresie zarządzania projektem i zespołem HR

• poszerzanie umiejętności projektowania systemu szkoleń w organizacji w kontekście koncepcji organizacji uczących się

• rozwijanie postaw i zasad etycznych w pracy specjalisty HR

• kształtowanie kompetencji do projektowania autorskich pomysłów i rozwiązań HR-owych


Skrócony opis:

Na warsztacie studenci specjalności dzip podsumowując swoją dotychczasową wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania ludźmi i aktywności zawodowych w działach HR samodzielnie projektując politykę personalną do wybranych przykładów branżowych. Dokonują analizy czynników determinujących efektywność działów HR w organizacjach.

Pełny opis:

Na zajęciach prezentowane są następujące treści:

Koncepcja HR Business Partnera - organizacyjny wymiar praktyczny

Narzędzia nowoczesnego HR (HR Business Guide)

Praktyczne zasady zarządzania projektem HR

Szkolenia pracowników oraz koncepcja systemowego rozwoju organizacji nowoczesnej

Zasady etyki w pracy Hr-owca

Przykłady dobrych praktyk w zakresie projektowania rozwiązań HR-owych

Literatura:

Czasopisma: HR Business Partner, Personel i zarządzanie, Manager, Personel Plus

Multimedialny zestaw nowoczesnych narzędzi HR, Forum Media Polska, 2019: skany w wersji elektronicznej udostępnione przez wykładowcę.

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: https://pszk.pl/

Artykuły HR: http://hrpress.pl/artykuly/

HR Business Partner – czasopismo: https://hrbusinesspartner.pl/kategoria/artykuly-z-czasopisma

Kompendium HR 2020: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/kompendium-hr/edycja-2020/

A.Lipka, M. Król, A. Winnicka-Wejs, Kreatywność i rutyna w działalności personalnej, Warszawa 2011, Difin.

M. Bartkowiak (Christoph), Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się, Poznań 2011, Wyd, Naukowe UAM.

M. Christoph, Efektywne funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw - determinanty i ograniczenia [w:] Sekrety organizacji. Barwy codzienności, R. Tomaszewska (red.), Bydgoszcz 2019, Wyd. UKW.

K.T. Konecki, B. Pawłowska, D. Byczkowska-Owczarek, Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014, Wyd. UŁ.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)