Warsztat bezpieczeństwa osobistego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-WBOS-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat bezpieczeństwa osobistego |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika, resocjalizacja |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Przekazanie studentowi wiedzy z zakresu bezpieczeństwa osobistego Przekazanie studentowi wiedzy na temat organów bezpieczeństwa i ich kompetencji w zakresie reagowania na sytuacje zagrożenia Przekazania studentowi wiedzy na temat sytuacji zagrożeń oraz możliwości reagowania w sytuacji trudnej Znajomość technik samoobrony |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Strona internetowa WSE UAM |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład, dyskusja, metoda grupowa, podstawowe techniki samoobrony |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | a) Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich 1 b) Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym, takich jak zajęcia laboratoryjne i projektowe 3 |
Skrócony opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy z zakresu bezpieczeństwa osobistego Przekazanie studentowi wiedzy na temat organów bezpieczeństwa i ich kompetencji w zakresie reagowania na sytuacje zagrożenia Przekazania studentowi wiedzy na temat sytuacji zagrożeń oraz możliwości reagowania w sytuacji trudnej Znajomość technik samoobrony |
Pełny opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy na temat bezpieczeństwa osobistego-definicje, podstawowe pojęcia: rodzaje bezpieczeństwa, postrzeganie bezpieczeństwa. Przekazanie studentowi wiedzy dotyczącej podstawowych organów bezpieczeństwa oraz ich kompetencji w sytuacjach zagrożenia :interpretacja i przykłady Przekazanie wiedzy na temat praw i obowiązków obywatela, znajomość kodeksu karnego odnośnie obrony koniecznej-przykłady, a także umiejętność reagowania w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia Poznanie technik samoobrony |
Literatura: |
„Skuteczna samoobrona” Andrzej Bryl, Wrocław 1991 „Samoobrona dziewcząt” Sunny Graff, Warszawa 2003 „Bezpieczeństwo i zachowanie publiczności na imprezach sportowych” J.Szewczyk, „Krav Maga-Samoobrona” Richard Douieb, Purana 2006 „Bezpieczeństwo osobiste” Lucie Dupuis, wydawnictwo Klub dla Ciebie 2006 r |
Efekty uczenia się: |
BO_01 Posiada odpowiednią wiedzę teoretyczną związaną z bezpieczeństwem osobistym K_W17, K_W19, K_U02 BO_02 Charakteryzować organy bezpieczeństwa oraz potrafi poinformować odpowiedni z nich w określonej sytuacji zagrożenia K_W17, K_W19, K_K03 BO_03 Zareagować w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia oraz posiada umiejętność negocjacji K_W08, K_U07, K_K04 BO_04 Przeciwdziałać sytuacjom zagrożenia bezpośredniego dzięki poznanym technikom samoobrony K_U09, K_U14 |
Metody i kryteria oceniania: |
BO_01 TK_01 Wykład, dyskusja P-pisemne sprawdzenie wiedzy, F-dyskusja BO_02 TK_02 wykład, dyskusja, praca w grupie P-pisemne sprawdzenie wiedzy,F-prezentacja BO_03 TK_03 wykład, dyskusja pisemne sprawdzenie wiedzy BO_04 TK_04 pokaz, objaśnienie technik samoobrony praktyczne sprawdzenie poznanych technik samoobrony Kryteria oceniania: 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Abrahamczyk, Marta Gębala, Michał Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy z zakresu bezpieczeństwa osobistego Przekazanie studentowi wiedzy na temat organów bezpieczeństwa i ich kompetencji w zakresie reagowania na sytuacje zagrożenia Przekazania studentowi wiedzy na temat sytuacji zagrożeń oraz możliwości reagowania w sytuacji trudnej Znajomość technik samoobrony |
|
Pełny opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy na temat bezpieczeństwa osobistego-definicje, podstawowe pojęcia: rodzaje bezpieczeństwa, postrzeganie bezpieczeństwa. Przekazanie studentowi wiedzy dotyczącej podstawowych organów bezpieczeństwa oraz ich kompetencji w sytuacjach zagrożenia :interpretacja i przykłady Przekazanie wiedzy na temat praw i obowiązków obywatela, znajomość kodeksu karnego odnośnie obrony koniecznej-przykłady, a także umiejętność reagowania w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia Poznanie technik samoobrony |
|
Literatura: |
„Skuteczna samoobrona” Andrzej Bryl, Wrocław 1991 „Samoobrona dziewcząt” Sunny Graff, Warszawa 2003 „Bezpieczeństwo i zachowanie publiczności na imprezach sportowych” J.Szewczyk, „Krav Maga-Samoobrona” Richard Douieb, Purana 2006 „Bezpieczeństwo osobiste” Lucie Dupuis, wydawnictwo Klub dla Ciebie 2006 r |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Prowadzący grup: | Michał Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy z zakresu bezpieczeństwa osobistego Przekazanie studentowi wiedzy na temat organów bezpieczeństwa i ich kompetencji w zakresie reagowania na sytuacje zagrożenia Przekazania studentowi wiedzy na temat sytuacji zagrożeń oraz możliwości reagowania w sytuacji trudnej Znajomość technik samoobrony |
|
Pełny opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy na temat bezpieczeństwa osobistego-definicje, podstawowe pojęcia: rodzaje bezpieczeństwa, postrzeganie bezpieczeństwa. Przekazanie studentowi wiedzy dotyczącej podstawowych organów bezpieczeństwa oraz ich kompetencji w sytuacjach zagrożenia :interpretacja i przykłady Przekazanie wiedzy na temat praw i obowiązków obywatela, znajomość kodeksu karnego odnośnie obrony koniecznej-przykłady, a także umiejętność reagowania w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia Poznanie technik samoobrony |
|
Literatura: |
„Skuteczna samoobrona” Andrzej Bryl, Wrocław 1991 „Samoobrona dziewcząt” Sunny Graff, Warszawa 2003 „Bezpieczeństwo i zachowanie publiczności na imprezach sportowych” J.Szewczyk, „Krav Maga-Samoobrona” Richard Douieb, Purana 2006 „Bezpieczeństwo osobiste” Lucie Dupuis, wydawnictwo Klub dla Ciebie 2006 r |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sonia Dzierzyńska-Breś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Abrahamczyk, Michał Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy z zakresu bezpieczeństwa osobistego Przekazanie studentowi wiedzy na temat organów bezpieczeństwa i ich kompetencji w zakresie reagowania na sytuacje zagrożenia Przekazania studentowi wiedzy na temat sytuacji zagrożeń oraz możliwości reagowania w sytuacji trudnej Znajomość technik samoobrony |
|
Pełny opis: |
Przekazanie studentowi wiedzy na temat bezpieczeństwa osobistego-definicje, podstawowe pojęcia: rodzaje bezpieczeństwa, postrzeganie bezpieczeństwa. Przekazanie studentowi wiedzy dotyczącej podstawowych organów bezpieczeństwa oraz ich kompetencji w sytuacjach zagrożenia :interpretacja i przykłady Przekazanie wiedzy na temat praw i obowiązków obywatela, znajomość kodeksu karnego odnośnie obrony koniecznej-przykłady, a także umiejętność reagowania w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia Poznanie technik samoobrony |
|
Literatura: |
„Skuteczna samoobrona” Andrzej Bryl, Wrocław 1991 „Samoobrona dziewcząt” Sunny Graff, Warszawa 2003 „Bezpieczeństwo i zachowanie publiczności na imprezach sportowych” J.Szewczyk, „Krav Maga-Samoobrona” Richard Douieb, Purana 2006 „Bezpieczeństwo osobiste” Lucie Dupuis, wydawnictwo Klub dla Ciebie 2006 r |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.