Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka zawodowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-PZ-5RK-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka zawodowa
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Kierunek studiów:

PEDAGOGIKA

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której odbywana jest praktyka, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji.

Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów resocjalizacyjnych

Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w placówce resocjalizacyjnej i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.

Poznanie działań resocjalizacyjnych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.

Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w placówce resocjalizacyjnej i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.

Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga resocjalizacyjnego.

Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w placówce resocjalizacyjnej .

Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga resocjalizacyjnego.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Przedstawienie przez opiekuna z ramienia instytucji odpowiednich aktów prawnych i udostępnienie ich.

Przedstawienie przez opiekuna z instytucji zadań, form, zasad etycznych. Modelowanie i umożliwienie współudziału w zadaniach projektowych.

Miniwykład. Modelowanie. Analiza doświadczeń

Modelowanie i umożliwienie współudziału w zadaniach projektowych.

Modelowanie.

Analiza doświadczeń.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

2

Pełny opis:

Podstawy prawne i organizacyjne działania instytucji

Zadania i formy działania pedagog w danej placówce. Etyka w pracy pedagoga.

Metody oddziaływań resocjalizacyjnych w wybranych rodzajach placówek.

Współpraca ze środowiskiem specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu zewnętrznym.

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucji resocjalizacyjnej .

Efekty uczenia się:

Komentuje przepisy prawa dotyczące funkcjonowania danej placówki.

Włączą się aktywnie w organizacje podstawowych form oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych i pomocowych (pod kierunkiem opiekuna).

Wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania resocjalizacyjnego na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy.

Buduje poprawne relacje interpersonalne z uczestnikami procesów resocjalizacyjnych w danej placówce.

Projektuje oddziaływania resocjalizacyjne wobec jednostki i grupy na podstawie diagnozy (pod kierunkiem opiekuna).

Opisuje prawidłowe reakcje pedagoga resocjalizacyjnego na sytuacje typowe i nietypowe zgodnie z metodyką działania oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.

Włącza się w pracę zespołu specjalistów w instytucji oraz poza nią.

Działa zgodnie z zasadami etycznymi

Konstruuje zarys własnej ścieżki rozwoju zawodowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 100 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Silecka-Marek
Prowadzący grup: Ewelina Silecka-Marek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 100 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pawełek
Prowadzący grup: Katarzyna Pawełek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 100 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwester Matkowski
Prowadzący grup: Sylwester Matkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 100 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwester Matkowski
Prowadzący grup: Hanna Karaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)