Praktyka zawodowa (praktyki językowe)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PRZJ-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa (praktyki językowe) |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika; specjalność Edukacja Elementarna i Język Angielski |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której odbywana jest praktyka, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych. Wykształcenie umiejętności obserwacji i ewaluacji lekcji języka angielskiego. Zaplanowanie i przeprowadzenie zajęć z języka angielskiego. Sporządzanie konspektu scenariuszy lekcji, dobór środków dydaktycznych do realizacji założonych celów. Przeprowadzanie bieżącej i okresowej kontroli osiągnięć uczniów, konstruowanie zadań testowych, ewaluacja lekcji języka angielskiego. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Zajęcia/przedmiot nie jest prowadzony zdalnie (e-learning). W roku akademickim 2020/2021 przedmiot prowadzony w trybie zdalnym, hybrydowym lub w bezpośrednim kontakcie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują) – brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informacje dot. przedmiotu znajdują się na stronie przedmiotu w systemie USOS. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja, praca z tekstem, pokaz i obserwacja, zadania podejmowane w instytucji zgodnie z Regulaminem praktyki. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Czytanie wskazanej literatury: 10 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 30 Przygotowanie portfolio – DZIENNIK PRAKTYK: 20 Zadania podejmowane w instytucji zgodnie z Regulaminem praktyki: 50 Liczba godzin: 110 [4 ECTS] |
Skrócony opis: |
Praktyka zawodowa (językowa) to przedmiot realizowany na ostatnim semestrze studiów w celu zdobycia umiejętności i kompetencji do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym. |
Pełny opis: |
W przypadku konieczności realizacji zajęć w formie zdalnej (rok akademicki 2020/21 w związku z pandemią Covid-19) wykorzystanie platform internetowych, np. MS Teams, Moodle, umożliwiających ich prowadzenie w trybie on-line w czasie rzeczywistym. Dobór aktywności będzie uzależniony od treści kursu, potrzeb studentów i preferencji prowadzącego. |
Literatura: |
H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2015. Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Teaching English to Young Learners, Warszawa 2003. J. Adamczewski (2020). Teaching for Our Times. New Technologies in Teaching Foreign Languages in Early School Education, “Elementary Education in Theory and Practice,” vol. 15, no. 1(55), pp. 79-91. DOI: 10.35765/eetp.2020.1555.05 L. Cameron, P. McKay, Bringing creative teaching into the young learner classroom, Oxford 2010. |
Efekty uczenia się: |
Komentuje przepisy prawa dotyczące funkcjonowania danej placówki. Włączą się aktywnie w organizacje podstawowych form oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych i pomocowych (pod kierunkiem opiekuna). Planuje i przeprowadza zajęcia z języka angielskiego, Sporządza scenariusze zajęć z języka angielskiego, potrafi dobrać środki dydaktyczne do realizacji wyznaczonych celów Przeprowadza bieżącą i okresową kontrolę osiągnięć uczniów, konstruuje zadania testowe. Opisuje prawidłowe reakcje pedagoga na sytuacje typowe i nietypowe zgodnie z metodyką działania oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy. Włącza się w pracę zespołu w instytucji oraz poza nią. Działa zgodnie z zasadami etycznymi Konstruuje zarys własnej ścieżki rozwoju zawodowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Raport, portfolio, rozmowa w języku angielskim przy składaniu dokumentów. Bardzo dobry: - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student prawidłowo wykonał wszystkie zadania przewidziane programem praktyki - student wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy Dobry plus: - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student w większości prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki, niewielkie uchybienia nie wpływały na całokształt jego pracy - student wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy Dobry: - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student w większości prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki, niewielkie uchybienia nie wpływały na całokształt jego pracy - student zwykle wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, w kilku sytuacjach jego zachowanie musiało zostać skorygowane przez opiekuna - student zwykle zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy Dostateczny plus: - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student nie wykonał prawidłowo niewielkiej części zadań przewidzianych programem praktyki, ale po konsultacji potrafił jej poprawić, - studentowi sporadycznie zdarzało się nie wykazywać właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań - student sporadycznie zdarzało się nie zachowywać zasad bhp oraz higieny pracy, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań Dostateczny: - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student nie wykonał prawidłowo znacznej części zadań przewidzianych programem praktyki, ale po konsultacji potrafił jej poprawić, - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań - student nie zawsze zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań Niedostateczny (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku): - student nie odbył praktyki we właściwym terminie i/lub w wymaganej ilości godzin - student nieprawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki lub nie wykonał ich wcale - student często lub wcale nie wykazywał właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student nie zachowywał zasad bhp oraz higieny pracy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Adamczewski | |
Prowadzący grup: | Jakub Adamczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.