Przygotowanie do praktyki zawodowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PPZED-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie do praktyki zawodowej |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | pedagogika; edukacja elementarna i nauczanie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | zapoznanie z funkcjonowaniem placówek edukacyjnych, w których praktyka może się odbywać, z ich strukturą organizacyjną i strategiami pracy zapoznanie z zasadami, metodami i technikami prowadzenia oddziaływań edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, profilaktycznych oraz terapeutycznych w wybranych placówkach systemu oświaty wdrażanie do podejmowania samodzielnych działań pedagogicznych wobec dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przypomnienie informacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty oraz z zakresu etyki w pracy pedagoga |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | z założenia NIE, jednak w roku akademickim 2020/2021 w związku z COVID-19 zajęcia odbędą się zdalnie poprzez MS Teams (w całości) |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Nie dotyczy |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Strona Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM https://wse.amu.edu.pl/dla-studenta/organizacja-studiow/praktyki-studenckie |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Dyskusja Praca z tekstem |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 Czytanie wskazanej literatury 10 Inne - przygotowanie dokumentacji 5 … SUMA GODZIN 30 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1 |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: Placówki edukacyjne, ich struktura organizacyjna i wybrane strategie pracy Zasady, metody i techniki prowadzenia oddziaływań edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, profilaktycznych oraz terapeutycznych w wybranych placówkach systemu oświaty Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach edukacyjnych oraz etyka w pracy pedagoga |
Literatura: |
• Brasławska-Haque M. (2013). Kompetencje terapeutyczne współczesnego nauczyciela http://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/169/0051_20150303_mg_ra_kompetencje_terapeutyczne_wspolczesnego_m_braslawska.pdf?sequence=1&isAllowed=y • Foryś M. (2015) Diagnoza w pracy nauczyciela terapeuty https://docplayer.pl/171856374-Diagnoza-w-pracy-nauczyciela-terapeuty.html |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: Opisuje funkcjonowanie placówek edukacyjnych, ich strukturę organizacyjną i strategie pracy edukacyjnej z dzieckiem Tworzy plan pracy opierając się na poznanych zasadach, metodach i technikach stosowanych w działaniach o charakterze opiekuńczym, wychowawczym, edukacyjnym, profilaktycznym i terapeutycznym Operuje elementarną wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty oraz działa zgodnie z zasadami etycznymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Portfolio (dokumentacja) bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Przybyła | |
Prowadzący grup: | Tomasz Przybyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.