Communication within organizations
General data
Course ID: | 11-KWO-11-n |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Communication within organizations |
Name in Polish: | Komunikowanie w organizacji |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Pedagogika I rok II stopnia |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Zapoznanie z problematyką z zakresu komunikologii; przekazanie wiedzy dotyczącej specyfiki komunikacji organizacyjnej; zapoznanie z wyznacznikami skutecznej komunikacji; wyrobienie i doskonalenie umiejętności i zdolności komunikacyjnych, umiejętność przygotowania i przeprowadzenia warsztatu rozwijającego kompetencje komunikacyjne |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) w sytuacji praca zdalnej wykorzystanie platform internetowych MS Teams i Moodle |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały do zajęć można uzyskać w bibliotece, czytelni, na wskazanych stronach internetowych oraz w materiałach przekazanych przez wykładowcę. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) wykład, dyskusja, praca z tekstem, praca w grupach, warsztat |
Short description: |
(in Polish) -Charakterystyka procesu komunikacyjnego -Specyfika komunikacji organizacyjnej -Bariery i zakłócenia w komunikacji -Praktyczne wyznaczniki i metody skutecznej komunikacji -Aktywność zawodowa a zdolności komunikacyjne -Warsztat umiejętności praktycznych |
Full description: |
(in Polish) - modele komunikacyjne - istota procesu porozumiewania się - komunikacja informacyjna i perswazyjna -komunikacja werbalna i niewerbalna -zróżnicowanie poziomów komunikacyjnych - system komunikowania organizacyjnego. - zakłócenia procesu komunikacyjnego -kompetencje komunikacyjne (teoria i praktyka) -znaczenie komunikowania się w realizacji podstawowych funkcji zarządzania |
Bibliography: |
(in Polish) R.B. Adler, L.B. Rosenfeld, R.F. Proctor, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2007. M. Argyle, Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 1999. A. Potocki, Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, Warszawa 2008. V.F. Birkenbihl, Komunikacja werbalna. Psychologia prowadzenia negocjacji, Wrocław 1997. B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 2007. J. Fiske, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 2008. M. Golka Bariery i zakłócenia w komunikowaniu- przegląd zagadnień, Człowiek i Społeczeństwo, 2000 nr 18, s 9-23 http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000000011295 E.T. Hall, Ukryty wymiar, Warszawa 1997. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca, rodzina, zabawa, Gdańsk 2007. H. Retter, Komunikacja codzienna w pedagogice, Gdańsk 2005. L. Tkaczyk, Postawa, mimika, gest, Wrocław 2000. M. Tokarz, Argumentacja, Perswazja, Manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk 2006. B.E. Gronbeck, K. German, D. Ehninger, A.H. Monroe, Zasady komunikacji werbalnej, Poznań 2001. S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa 2007. K.W. Mortensen, Sztuka wywierania wpływu na ludzi. Dwanaście uniwersalnych praw skutecznej perswazji, Kraków 2006. J. Ober, Funkcja i rola efektywnej komunikacji w zarządzaniu, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej 2013, z. 65 file:///C:/Users/HP/Downloads/ober_OiZ_65_2013.pdf |
Learning outcomes: |
(in Polish) -Definiuje i wyjaśnia pojęcia z zakresu komunikologii -Charakteryzuje różne aspekty, prawidłowości i mechanizmy procesu komunikacji -Rozumie specyfikę i uwarunkowania komunikacji w organizacji -Zna i stosuje narzędzia komunikacyjne adekwatnie do wymogów sytuacyjnych (gł. organizacyjnych) -Przygotowuje praktyczne rozwiązania problemów, trudności i barier komunikacyjnych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie konwersatorium i wykładu: obecność i projekt warsztatu; test Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 10 hours
lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Szafran | |
Group instructors: | Joanna Szafran | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit lecture - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.