Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie językoznawcze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-Semgrjęz-34
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie językoznawcze
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: filologia włoska, studia niestacjonarne, II stopnia, semestr 3
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język włoski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

filologia, specjalność: filologia włoska

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

-zredagowanie poszczególnych fragmentów pracy – zgodnie z obranymi pod koniec II-go semestru seminarium magisterskiego – przedmiotem i zakresem badań oraz wymogami formalnymi dotyczącymi prac magisterskich,


-doskonalenie umiejętności redakcyjnych (redakcja wstępu, analiza, synteza, wprowadzanie odwołań bibliograficznych itd.),





-praca nad spójnością tekstu,

-dalsze zdobywanie fachowej literatury,


-analiza korpusu w celu pozyskania konkretnych danych na temat analizowanego zjawiska językowego,


-ukazanie praktycznych zastosowań językoznawstwa kognitywnego - praca z przykładami wybranymi z różnych korpusów,

kreatywność leksykalna,


-rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie.


-kształtowanie świadomości o złożoności czynników kształtujących słownictwo współczesnej włoszczyzny.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Zdalnie lub stacjonarnie.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Zaliczenie semestru I i II w ramach seminarium magisterskiego językoznawczego.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

TRYB STACJONARNY:

Materiały do pracy Promotor przesyła drogą mailową lub udostępnia Studentkom i Studentom podczas konsultacji.


TRYB ZDALNY

Materiały udostępniane są za pomocą platformy MS Teams, w zespole zajęciowym, w zakładce Pliki lub poprzez czat ze Studentem/ Studentką.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Praca z tekstem,


Dyskusja,


Metoda analizy przypadków,


Metoda badawcza (dociekania naukowego).

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

10 ECTS

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone są dalszej redakcji pracy magisterskiej oraz językowo-kulturowej analizie wybranych zagadnień zaproponowanych przez Prowadzącą.

Pełny opis:

Przedmiotem zajęć jest dalsza praca nad redakcją pracy magisterskiej, w szczególności zaś analiza wyekscerpowanych z korpusów jednostek leksykalnych poddanych analizie, ich klasyfikacja, porównanie i omawianie, a także praca nad spójnością tekstu (spójniki, spójniki tekstowe, deiksa, synonimia) oraz językowo-kulturowa analiza wybranych zagadnień, zaproponowanych przez Prowadzącą.

Literatura:

Szerokie spektrum opracowań z różnych dziedzin językoznawstwa włoskiego.

Efekty uczenia się:

rozumie, że treści zawarte w pracy magisterskiej muszą być zgodne z tematem, oraz że nie mogą wykraczać poza dziedzinę językoznawstwa włoskiego, a także że muszą być uporządkowane (spójny tekst)

posiada umiejętność redagowania poszczególnych fragmentów pracy; stosuje się do wymogów merytoryczno-formalnych stawianych pracom magisterskim

samodzielnie wyszukuje i proponuje dodatkową literaturę na temat podjęty w pracy magisterskiej

z wyznaczonego korpusu potrafi samodzielnie pozyskać konkretne informacje w związku z tematem pracy magisterskiej (np. dotyczących frekwencji elementów językowych, typów jednostek i struktur, różnych ich użyć itp.)

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

- obecność na zajęciach

- aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.)

- przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań)

- umiejętność wyszukania fachowej literatury

- lektura tekstów naukowych

- współpraca z kolegami i z promotorem

-sprawdzian końcowy.

Skala ocen:

5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Praktyki zawodowe:

nd

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Godzich
Prowadzący grup: Ingeborga Beszterda, Anna Godzich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

09-Semgrjęz-34

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

-zredagowanie poszczególnych fragmentów pracy – zgodnie z obranymi pod koniec II-go semestru seminarium magisterskiego – przedmiotem i zakresem badań oraz wymogami formalnymi dotyczącymi prac magisterskich,


-doskonalenie umiejętności redakcyjnych (redakcja wstępu, analiza, synteza, wprowadzanie odwołań bibliograficznych itd.),


-dalsze zdobywanie fachowej literatury,


-analiza korpusu w celu pozyskania konkretnych danych na temat analizowanego zjawiska językowego,


-ukazanie praktycznych zastosowań językoznawstwa kognitywnego - praca z przykładami wybranymi z różnych korpusów,

kreatywność leksykalna, leksykologia- pogłębienie.


-rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie.


-kształtowanie świadomości o złożoności czynników kształtujących słownictwo współczesnej włoszczyzny.

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone są dalszej redakcji pracy magisterskiej oraz językowo-kulturowej analizie wybranych zagadnień zaproponowanych przez Prowadzącą.

Pełny opis:

Przedmiotem zajęć jest dalsza praca nad redakcją pracy magisterskiej, w szczególności zaś analiza wyekscerpowanych z korpusów jednostek leksykalnych poddanych analizie, ich klasyfikacja, porównanie i omawianie, a także praca nad spójnością tekstu (spójniki, spójniki tekstowe, deiksa, synonimia) oraz językowo-kulturowa analiza wybranych zagadnień, zaproponowanych przez Prowadzącą.

Literatura:

Szerokie spektrum opracowań z różnych dziedzin językoznawstwa włoskiego.

Uwagi:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Godzich
Prowadzący grup: Anna Godzich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

09-Semgrjęz-34

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

-zredagowanie poszczególnych fragmentów pracy – zgodnie z obranymi pod koniec II-go semestru seminarium magisterskiego – przedmiotem i zakresem badań oraz wymogami formalnymi dotyczącymi prac magisterskich,


-doskonalenie umiejętności redakcyjnych (redakcja wstępu, analiza, synteza, wprowadzanie odwołań bibliograficznych itd.),


-dalsze zdobywanie fachowej literatury,


-analiza korpusu w celu pozyskania konkretnych danych na temat analizowanego zjawiska językowego,


-ukazanie praktycznych zastosowań językoznawstwa kognitywnego - praca z przykładami wybranymi z różnych korpusów,

kreatywność leksykalna, leksykologia- pogłębienie.


-rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie.


-kształtowanie świadomości o złożoności czynników kształtujących słownictwo współczesnej włoszczyzny.

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone są dalszej redakcji pracy magisterskiej oraz językowo-kulturowej analizie wybranych zagadnień zaproponowanych przez Prowadzącą.

Pełny opis:

Przedmiotem zajęć jest dalsza praca nad redakcją pracy magisterskiej, w szczególności zaś analiza wyekscerpowanych z korpusów jednostek leksykalnych poddanych analizie, ich klasyfikacja, porównanie i omawianie, a także praca nad spójnością tekstu (spójniki, spójniki tekstowe, deiksa, synonimia) oraz językowo-kulturowa analiza wybranych zagadnień, zaproponowanych przez Prowadzącą.

Literatura:

Szerokie spektrum opracowań z różnych dziedzin językoznawstwa włoskiego.

Uwagi:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Godzich
Prowadzący grup: Anna Godzich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Godzich
Prowadzący grup: Anna Godzich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)