Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne - egzamin

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-SSDe-2MF-24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne - egzamin
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

filologia romańska

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 przekazanie wiedzy na temat psychologicznych podejść, teorii i modeli twórczości

C2 zapoznanie z psychologicznymi i środowiskowymi uwarunkowaniami zachowań twórczych

C3 przekazanie wiedzy na temat wpływu różnic indywidualnych na zachowania twórcze podmiotu

C4 Określenie psychologicznych i psycholingwistycznych uwarunkowań językowych zachowań twórczych

C5 Zapoznanie z tendencjami reformatorskimi w pedagogice twórczości

C6 Wskazanie możliwości rozwijania językowych zachowań twórczych na lekcji języka francuskiego jako obcego


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Skrócony opis:

Przedmiotem zajęć są uwarunkowania psychologiczne zachowań twórczych ze szczególny uwzględnieniem kreatywności ucznia języków obcych. Podczas zajęć student zapoznaje się ze współczesnymi podejściami, teoriami i modelami twórczości, uwarunkowaniami poznawczymi i emocjonalno-motywacyjnymi twórczości oraz technikami rozwijania twórczości podczas zajęć z języka obcego.

Pełny opis:

1. Podejścia, teorie i modele twórczości w XX wieku

2. Swoistość twórczych procesów poznawczych: elementarnych i złożonych

3. Schematy poznawcze: właściwości i typy schematów, twórcze schematy poznawcze,

4. Twórcze predyspozycje osobowościowe

5. Środowisko twórcze, rola szkoły w rozwijaniu zachowań twórczych podmiotu

6. Relacje między językiem a myśleniem twórczym

7.Koncepcje pedagogiki naturalistycznej

8. Warunki i techniki rozwijania kreatywności językowej na lekcji języka obcego w zależności od poziomu biegłości językowej

Literatura:

Obowiązuje literatura podana w bibliografii do poszczególnych seminariów.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Joanna Górecka, Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska
Prowadzący grup: Joanna Górecka, Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Egzamin - Egzamin
Literatura:

Adam, J.M. 1997. Textes: types et prototypes. Paris: Nathan.

Bernacka, R.E. 2004. Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: UMCS.

Blachowska-Szmigiel, M. 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego. Wyd. Naukowe UAM.

Conseil de l’Europe 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Conseil de l’Europe / Les Éditions Didier

Duszak, A. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.

Grabias, S. 2003. Język w zachowaniach społecznych. Lublin: UMCS.

Mudyń, K. 1991. „O przezwyciężaniu społecznych ograniczeń poznania inspirowanych językiem za pomocą operacji dokonywanych na języku”, w: Tokarz A. (red.) Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Poznań: SAWW. 20-31.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B., 2005. Trening twórczego myślenia. Gdańsk: GWP.

Resweber, J.-P. 1986. Les pédagogies nouvelles. Paris: PUF

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Górecka, Bernadeta Wojciechowska
Prowadzący grup: Joanna Górecka, Bernadeta Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Egzamin - Egzamin
Literatura:

Adam, J.M. 1997. Textes: types et prototypes. Paris: Nathan.

Bernacka, R.E. 2004. Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: UMCS.

Blachowska-Szmigiel, M. 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego. Wyd. Naukowe UAM.

Conseil de l’Europe 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Conseil de l’Europe / Les Éditions Didier

Duszak, A. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.

Grabias, S. 2003. Język w zachowaniach społecznych. Lublin: UMCS.

Mudyń, K. 1991. „O przezwyciężaniu społecznych ograniczeń poznania inspirowanych językiem za pomocą operacji dokonywanych na języku”, w: Tokarz A. (red.) Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Poznań: SAWW. 20-31.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B., 2005. Trening twórczego myślenia. Gdańsk: GWP.

Resweber, J.-P. 1986. Les pédagogies nouvelles. Paris: PUF

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska
Prowadzący grup: Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Egzamin - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)