Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne - egzamin
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SSDe-2MF-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne - egzamin |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia romańska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 przekazanie wiedzy na temat psychologicznych podejść, teorii i modeli twórczości C2 zapoznanie z psychologicznymi i środowiskowymi uwarunkowaniami zachowań twórczych C3 przekazanie wiedzy na temat wpływu różnic indywidualnych na zachowania twórcze podmiotu C4 Określenie psychologicznych i psycholingwistycznych uwarunkowań językowych zachowań twórczych C5 Zapoznanie z tendencjami reformatorskimi w pedagogice twórczości C6 Wskazanie możliwości rozwijania językowych zachowań twórczych na lekcji języka francuskiego jako obcego |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć są uwarunkowania psychologiczne zachowań twórczych ze szczególny uwzględnieniem kreatywności ucznia języków obcych. Podczas zajęć student zapoznaje się ze współczesnymi podejściami, teoriami i modelami twórczości, uwarunkowaniami poznawczymi i emocjonalno-motywacyjnymi twórczości oraz technikami rozwijania twórczości podczas zajęć z języka obcego. |
Pełny opis: |
1. Podejścia, teorie i modele twórczości w XX wieku 2. Swoistość twórczych procesów poznawczych: elementarnych i złożonych 3. Schematy poznawcze: właściwości i typy schematów, twórcze schematy poznawcze, 4. Twórcze predyspozycje osobowościowe 5. Środowisko twórcze, rola szkoły w rozwijaniu zachowań twórczych podmiotu 6. Relacje między językiem a myśleniem twórczym 7.Koncepcje pedagogiki naturalistycznej 8. Warunki i techniki rozwijania kreatywności językowej na lekcji języka obcego w zależności od poziomu biegłości językowej |
Literatura: |
Obowiązuje literatura podana w bibliografii do poszczególnych seminariów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Górecka, Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Górecka, Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Egzamin - Egzamin |
|
Literatura: |
Adam, J.M. 1997. Textes: types et prototypes. Paris: Nathan. Bernacka, R.E. 2004. Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: UMCS. Blachowska-Szmigiel, M. 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego. Wyd. Naukowe UAM. Conseil de l’Europe 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Conseil de l’Europe / Les Éditions Didier Duszak, A. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. Grabias, S. 2003. Język w zachowaniach społecznych. Lublin: UMCS. Mudyń, K. 1991. „O przezwyciężaniu społecznych ograniczeń poznania inspirowanych językiem za pomocą operacji dokonywanych na języku”, w: Tokarz A. (red.) Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Poznań: SAWW. 20-31. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B., 2005. Trening twórczego myślenia. Gdańsk: GWP. Resweber, J.-P. 1986. Les pédagogies nouvelles. Paris: PUF |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Górecka, Bernadeta Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Górecka, Bernadeta Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Egzamin - Egzamin |
|
Literatura: |
Adam, J.M. 1997. Textes: types et prototypes. Paris: Nathan. Bernacka, R.E. 2004. Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: UMCS. Blachowska-Szmigiel, M. 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego. Wyd. Naukowe UAM. Conseil de l’Europe 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Conseil de l’Europe / Les Éditions Didier Duszak, A. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. Grabias, S. 2003. Język w zachowaniach społecznych. Lublin: UMCS. Mudyń, K. 1991. „O przezwyciężaniu społecznych ograniczeń poznania inspirowanych językiem za pomocą operacji dokonywanych na języku”, w: Tokarz A. (red.) Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Poznań: SAWW. 20-31. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B., 2005. Trening twórczego myślenia. Gdańsk: GWP. Resweber, J.-P. 1986. Les pédagogies nouvelles. Paris: PUF |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska | |
Prowadzący grup: | Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Egzamin - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.