Seminarium magisterskie językoznawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SMJ-2MW-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie językoznawcze |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
filologia włoska, studia stacjonarne magisterskie, semestr 2 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język włoski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia włoska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1/ przygotowanie studenta do samodzielnych badań naukowych nad językiem włoskim 2/ dalsze wzbogacanie wiedzy na temat teorii, metodologii oraz terminologii językoznawczych 3/ zdobywanie w poszerzonym zakresie (w stosunku do semestru pierwszego) fachowej literatury 4/ wyrobienie u studentów umiejętności formułowania hipotez badawczych 5/ określenie przez studenta we współpracy z promotorem przedmiotu i zakresu pracy magisterskiej oraz obranie korpusu badawczego (reprezentatywnego dla analizowanego zjawiska) 6/ dalsze rozwijanie umiejętności komunikacji w grupie oraz współpracy z promotorem |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Pełny opis: |
Lektura i omawianie właściwie dobranej literatury naukowej, reprezentatywnej dla różnych kierunków badań językoznawczych dotyczącej języka włoskiego Próby wyznaczenia przedmiotu badań (różne propozycje). Opis zjawisk, analiza, synteza, raport itp. (ciąg dalszy w stosunku do semestru pierwszego). Stawianie hipotez badawczych. Ostateczne wyznaczenie przedmiotu i zakresu pracy magisterskiej oraz określenie korpusu badawczego. |
Literatura: |
Szerokie spektrum opracowań z różnych dziedzin językoznawstwa włoskiego. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ jest w większym stopniu przygotowany do określenia swoich zainteresowań badawczych w zakresie języka włoskiego 2/ ma pogłębioną wiedzę na temat różnych podejść oraz terminologii stosowanych w analizie językoznawczej 3/ potrafi samodzielnie wyszukać literaturę w celu poszerzenia wiedzy na temat badań językoznawczych 4/ potrafi formułować problemy badawcze 5/ potrafi samodzielnie lub we współpracy z promotorem określić przedmiot i zakres pracy magisterskiej, a także obrać – stosownie do nich – korpus badawczy 6/ wykazuje aktywną postawę na zajęciach, potrafi pracować samodzielnie nad tekstem oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.) - przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań) - umiejętność wyszukania fachowej literatury - lektura tekstów naukowych - współpraca z kolegami i z promotorem |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grochowska-Reiter | |
Prowadzący grup: | Anna Grochowska-Reiter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Godzich | |
Prowadzący grup: | Anna Godzich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Godzich | |
Prowadzący grup: | Anna Godzich, Anna Grochowska-Reiter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.