M.A. Seminar (Foreign Language Pedagogy)
General data
Course ID: | 09-SMD-1MF-14 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | M.A. Seminar (Foreign Language Pedagogy) |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie dydaktyczne |
Organizational unit: | Institute of Romance Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
OR
8.00
(depends on study program)
|
Language: | French |
Module type: | elective |
Major: | (in Polish) filologia romańska |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1/ przygotowanie studenta do samodzielnego opracowywania zagadnień teoretycznych oraz prowadzenia badań naukowych w zakresie dydaktyki języka francuskiego jako obcego 2/ wzbogacenie wiedzy na temat teorii oraz metodologii wykorzystywanych w dydaktyce języka francuskiego jako obcego, a także zwrócenie uwagi na konieczność stosowania aparatu pojęciowego właściwego tej dziedzinie 3/ rozwinięcie umiejętności pozyskiwania literatury naukowej oraz dokonywania właściwego wyboru ze źródeł istniejących 4/ rozwinięcie umiejętności rozumienia swoistości dyskursu naukowego 5/ wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania i formułowania hipotez i pytań badawczych 6/ kształtowanie umiejętności analizy i syntezy w ramach omawianych lektur 7/ przypomnienie wiedzy na temat wymogów formalnych stosowanych w pracach naukowych 8/ rozwinięcie umiejętności komunikacji w grupie oraz współpracy z promotorem |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Short description: |
(in Polish) W pierwszym roku kształcenie opiera się głównie na krytycznej lekturze i dyskusjach w grupie. Koncentruje się ono na wybranych obszarach badawczych dydaktyki języka francuskiego jako obcego. W drugim roku kształcenia student skupia się na opracowaniu i realizacji własnego projektu badawczego dotyczącego jego pracy magisterskiej. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia w I roku cyklu magisterskiego ukierunkowane są na krytyczny odbiór i przekrojową (transwersalną) analizę wybranych pozycji bibliograficznych. Podejmowane wątki i zagadnienia są naświetlane w sposób możliwie pogłębiony, poprzez ich osadzanie w odnośnych ujęciach teoretycznych, kontrastowanie i/lub różnicowanie z innym ujęciami. Szczególnie eksponuje się cele przyświecające poszczególnym pracom, dobierane po temu środki i metody. Student uwrażliwiany jest na kwestie teoretyczne (w tym terminologiczne), jak i metodologiczne, związane z daną konceptualizacją problemu badawczego. Jednocześnie wprowadzany jest w złożoność poszczególnych zagadnień, jak i względność uzyskiwanego wglądu i/lub wyników. |
Bibliography: |
(in Polish) Szerokie spektrum opracowań z zakresu dydaktyki języka francuskiego jako obcego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań teoretycznych i badawczych w zakresie dydaktyki języka francuskiego jako obcego 2/ zna różne podejścia i metody badawcze stosowane w dydaktyce języka francuskiego jako obcego i dobiera do nich odpowiednią terminologię 3/ potrafi samodzielnie wyszukać literaturę potrzebną do zorientowania się w badaniach naukowych oraz dokonać jej wyboru odpowiednio do tematyki 4/ rozpoznaje dyskurs naukowy jako typ mający swoją specyfikę; prawidłowo interpretuje treści zawarte w pracach naukowych; pokonuje trudności związane z aparatem pojęciowym; korzysta z różnych opracowań 5/ rozpoznaje hipotezy badawcze i pytania problemowe w analizowanych opracowaniach naukowych oraz potrafi je samodzielnie sformułować na podstawie opracowań 6/ prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych; rozpoznaje w nich elementy analityczne, syntetyczne oraz sprawozdawcze, 7/ rozróżnia wymogi formalne stawiane pracom naukowym od innych form wypowiedzi 8/ wykazuje aktywną postawę na zajęciach, potrafi pracować samodzielnie nad tekstem oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - obecność na zajęciach (dopuszcza się 1 obecność nieusprawiedliwioną i 2 usprawiedliwione) - aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.) - przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań) - umiejętność wyszukania fachowej literatury - krytyczna lektura tekstów naukowych - współpraca z kolegami i z promotorem |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU SEM
W TH FR |
Type of class: |
seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska | |
Group instructors: | Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
seminar - Graded credit |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium magisterskie dydaktyczne |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia odbywają się w języku francuskim. Obejmują one głównie odpowiednio ukierunkowywane dyskusje, w oparciu o każdorazowo wyznaczaną porcję lektur (artykułów). |
|
Bibliography: |
(in Polish) Ze względu na seminaryjny charakter zajęć nie podaje się jednolitego spisu literatury ogólnej. |
|
Notes: |
(in Polish) Warunki i tryb odbywania zajęć dydaktycznych Udział w zajęciach jest obowiązkowy. Zajęcia odbywają się w języku francuskim. Obejmują one głównie odpowiednio ukierunkowywane dyskusje, w oparciu o każdorazowo wyznaczaną porcję lektur (artykułów). Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach Dopuszcza się 1 obecność nieusprawiedliwioną oraz 2 nieobecności usprawiedliwione (zaświadczenie lekarskie). Student powinien niemniej samodzielnie uzupełnić (w oparciu o literaturę i ew. konsultacje) wiedzę odpowiadającą zajęciom, na których był nieobecny. W przypadku więcej niż 3 nieobecności łącznie student zdaje kolokwium ustne lub wykonuje zadanie pisemne z zakresu tematyki opuszczonych zajęć (kolokwium odbywa się w trakcie dyżuru pracownika, a należy umówić się na nie co najmniej na tydzień wcześniej). Warunki i tryb uzyskiwania zaliczenia Podstawowym warunkiem jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, oparte na indywidualnym przygotowaniu wcześniej wskazanej lektury i kwestii problemowych. Aktywność studenta jest oceniana na podstawie jego udziału w dyskusjach i zadaniach (np. w postaci zadań grupowych czy pracy pisemnej) w ramach seminarium. Formy te obejmują złożone kwestie problemowe oraz krytyczną ocenę lektur. Ponadto, w semestrze letnim warunkiem zaliczenia jest opracowanie projektu swej pracy magisterskiej. Studenci szczególnie aktywni i/lub uczestniczący w zadaniach grupowych mogą otrzymać na zaliczenie ocenę odpowiednio wyższą niż dostateczny. Termin zaliczenia Zaliczenie jest wpisywane do systemu USOS w ciągu tygodnia od zakończenia zajęć w danym semestrze. |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU SEM
W TH FR |
Type of class: |
seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska | |
Group instructors: | Marzena Blachowska-Szmigiel, Bernadeta Wojciechowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
seminar - Graded credit |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium magisterskie dydaktyczne |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia odbywają się w języku francuskim. Obejmują one głównie odpowiednio ukierunkowywane dyskusje, w oparciu o każdorazowo wyznaczaną porcję lektur (artykułów). |
|
Bibliography: |
(in Polish) Ze względu na seminaryjny charakter zajęć nie podaje się jednolitego spisu literatury ogólnej. |
|
Notes: |
(in Polish) Warunki i tryb odbywania zajęć dydaktycznych Udział w zajęciach jest obowiązkowy. Zajęcia odbywają się w języku francuskim. Obejmują one głównie odpowiednio ukierunkowywane dyskusje, w oparciu o każdorazowo wyznaczaną porcję lektur (artykułów). Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach Dopuszcza się 1 obecność nieusprawiedliwioną oraz 2 nieobecności usprawiedliwione (zaświadczenie lekarskie). Student powinien niemniej samodzielnie uzupełnić (w oparciu o literaturę i ew. konsultacje) wiedzę odpowiadającą zajęciom, na których był nieobecny. W przypadku więcej niż 3 nieobecności łącznie student zdaje kolokwium ustne lub wykonuje zadanie pisemne z zakresu tematyki opuszczonych zajęć (kolokwium odbywa się w trakcie dyżuru pracownika, a należy umówić się na nie co najmniej na tydzień wcześniej). Warunki i tryb uzyskiwania zaliczenia Podstawowym warunkiem jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, oparte na indywidualnym przygotowaniu wcześniej wskazanej lektury i kwestii problemowych. Aktywność studenta jest oceniana na podstawie jego udziału w dyskusjach i zadaniach (np. w postaci zadań grupowych czy pracy pisemnej) w ramach seminarium. Formy te obejmują złożone kwestie problemowe oraz krytyczną ocenę lektur. Ponadto, w semestrze letnim warunkiem zaliczenia jest opracowanie projektu swej pracy magisterskiej. Studenci szczególnie aktywni i/lub uczestniczący w zadaniach grupowych mogą otrzymać na zaliczenie ocenę odpowiednio wyższą niż dostateczny. Termin zaliczenia Zaliczenie jest wpisywane do systemu USOS w ciągu tygodnia od zakończenia zajęć w danym semestrze. |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SEM
|
Type of class: |
seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Bernadeta Wojciechowska | |
Group instructors: | Bernadeta Wojciechowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
seminar - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.