Practical Japanese
General data
Course ID: | 09-PNJJ-16 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Practical Japanese |
Name in Polish: | Praktyczna nauka języka japońskiego |
Organizational unit: | Institute of Oriental Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Japanese |
Module type: | compulsory |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Poznanie podstaw fonetyki, gramatyki, pisma (sylabariusz hiragana, sylabariusz katakana, znaki kanji) oraz słownictwa języka japońskiego; przyswajanie czterech podstawowych umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu, mowa, czytanie, pisanie) niezbędnych dla życia codziennego w warunkach japońskojęzycznych za pomocą intensywnych ćwiczeń strukturalnych i komunikatywnych oraz ćwiczeń analizy tekstów i materiałów audiowizualnych. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Wysoka zdolność akwizycji języka obcego i silna motywacja. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Praca z tekstem; Gra dydaktyczna/symulacyjna; Metoda ćwiczeniowa; Demonstracje dźwiękowe i/lub video; Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 195 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 40 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 40 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 40 Prace domowe 40 … SUMA GODZIN 355 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 14 |
Full description: |
(in Polish) Przykładowe tematy: Przedstawianie się Życie codzienne w Japonii Tradycyjne japońskie święta Człowiek: części ciała, ubiór Czas wolny |
Bibliography: |
(in Polish) Tokyo Gaikokugo Daigaku. Shokyu nihongo. Tokio: Bonjinsha 2005. Ikushima, M., A. Komendzińska, H. Minaminosono, K. Nakanishi, N. Rządek, T. Yokose. Praktyczny kurs gramatyki języka japońskiego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM 1998. Mainichi no kikitori gojūnichi. Tokio: Bonjinsha 1998. Materiały dydaktyczne opracowane przez wykładowców. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: Zna podstawową terminologię, tematy i pojęcia dotyczące zagadnień gramatyczno-leksykalnych języka japońskiego Zna i potrafi wykorzystać językowo oraz pozajęzykowo podstawowe elementy kultury japońskiej niezbędne do funkcjonowania w japońskiej rzeczywistości. Posiada wiedzę i kompetencje językowe (czytanie, słuchanie, wiedza gramatyczna, pisanie) odpowiadające poziomowi certyfikatu JLTP N4 Formułuje wypowiedzi ustne umożliwiające komunikację w języku japońskim na poziomie podstawowym, zachowując poprawność językową (gramatyczną, leksykalną, fonetyczną) Przygotowuje zwięzłe wypowiedzi pisemne w języku japońskim na zadany temat dotyczący życia codziennego, zachowując poprawność językową (gramatyczną, leksykalną, fonetyczną) Potrafi poprawnie tłumaczyć z języka polskiego na japoński i z japońskiego na polski w zakresie wybranych tematów Dba o kulturę języka oraz uczestniczy w komunikacji interpersonalnej z różnymi grupami odbiorców, posługując się językiem japońskim, stosując odpowiednie słownictwo specjalistyczne i przestrzegając podstawowych zasad etykiety obowiązującej w obszarze kultury japońskiej. Ma świadomość różnorodności kulturowej i światopoglądowej oraz docenia docenia znaczenie wiedzy ze specjalistycznych dziedzin naukowych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z wielokulturowością i komunikacją międzykulturową. Odznacza się krytyczną wrażliwością i tolerancją na cudze opinie oraz argumenty w dyskusji. Realizuje projekt grupowy, w tym wystąpienia ustne, pełniąc w nim różne role, planować własny rozwój i rozwój członków zespołu, przygotować plan pracy w zespole, rozdzielać i wykonywać przydzielone zadania, analizować i prezentować wyniki, korzystając z różnych technik i narzędzi multimedialnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kolokwium pisemne Test Esej Praca na zajęciach, prace domowe Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza i umiejętności, bardzo dobre kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.