Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - pisanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PNJHp-3LH-36
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - pisanie
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu S1-FHI
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 0.00 LUB 2.00 LUB 10.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1/ Przekazanie wiedzy, która umożliwi osiągnięcie poziomu B1+ według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

2/ Rozwinięcie umiejętności wypowiedzi ustnych oraz rozumienia ze słuchu, poprzez udostępnianie narzędzi, które pozwolą nawiązać znajomości z rodzimymi użytkownikami języka

3/ Przedstawienie funkcji komunikatywnych oraz słownictwo, które będą zintegrowane z treścią materiałów wykorzystanych do ćwiczeń

4/ Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu tworzenia tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania

5/ Wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania tekstów narracyjnych

6/ Wyrobienie u studentów umiejętności redagowania tekstu narracyjnego

7/ Rozwinięcie umiejętności korzystania ze słownika jedno-i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji

8/ Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem bardziej zaawansowanych tekstów obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego.

9/ Nabycie kompetencji językowej w zakresie słownictwa abstrakcyjnego.

10/ Nabycie umiejętności bardziej zaawansowanej argumentacji i dyskusji w języku hiszpańskim.

11/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem rzeczownikowym

12/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem przysłówkowym

13/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem przymiotnikowym


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Skrócony opis:

Przedmiot jest częścią zlożonego bloku PNJH. Służy wyrobieniu u studentów umiejętności pisania tekstów narracyjnych

Pełny opis:

1/ Opis wyglądu, cech charakteru oraz samopoczucia człowieka

2/ Opis zmian trwałych oraz czasowych, które przeżywa człowiek

3/ Relacje międzyludzkie: harmonia, konflikty, uczucia

4/ Wyrażanie opinii, w której wyraża zgodę lub jej brak, akceptację lub odmowę racji przedstawionym argumentom

5/ Przedstawienie tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania.

6/ Przedstawienie słownictwa i struktury gramatyczne użyteczne przy redagowaniu tekstu narracyjnego.

7/ Słownictwo użyteczne przy pisaniu tekstu narracyjnego, wskaźniki spójności tekstu

8/ Lektura i analiza przykładowych tekstów narracyjnych

9/ Redagowanie tekstu narracyjnego

10/ Lektura krótkich tekstów literackich i nieliterackich o tematyce uniwersalnej obejmujących słownictwo abstrakcyjne.

11/ Interpretacja przeczytanych tekstów literackich i nieliterackich: językowa i pod względem treści.

12/ Krótka debata w grupach lub w parach dotycząca tematów związanych z czytanymi tekstami literackimi i nieliterackimi.

13/ Zdania rzeczownikowe

14/ Zdania przysłówkowe

15/ Zdania przymiotnikowe

Literatura:

1) Álvarez Myriam, Ejercicios de escritura, niveles medio y avanzado, Anaya, 2001

2) Benetti, Giovanna; Mariarita Casellato, Gemma Messori, Más que palabras, Difusión, 2005

3) Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998

4) Castro, Francisca, Uso de la gramática española avanzado, Edelsa, Madrid, 1998

5) Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005

6) Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 4, SGEL, Madrid, 2005

7) Hernández Guillermo, Rellán Clara, Aprender a escribir 1,3, SGEL, 1998

8) Moreno, Concha, Curso de pefeccionamiento. SGEL, Madrid, 2006

9) Siles Artés, José & Jesús Sánchez Maza, Curso de lectura, conversación y redacción, nivel avanzado, SGEL, 1996

10) Tabernero Sala, Cristina, Pocas palabras no bastan, Actividades de comprensión y expresión de español para extranjeros, Ediciones Universidad de Navarra, Pamplona

11) Giovanna Benetti, Mariarita Casellato, Gemma Messori, Más que palabras, Difusión, 2005

12) Chamorro, Mª Dolores et al., Abanico, Barcelona, Difusión, 2007.

13) Martín Peris, Ernesto et al., Gente 3. Barcelona, Difusión, 2005.

14) Equipo Prisma, Prisma B2. Avanza. Madrid, Edinumen, 2004.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

1/ Formułuje wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; i porozumiewa się płynnie i ze względną spontanicznością.

2/ Potrafi wypowiadać się, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, albo podając argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.

3/ Umie zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest jemu/jej w miarę znany.

4/ Zna schemat redagowania tekstu narracyjnego.

5/ Redaguje tekst narracyjny, tworzy spójny, jednolity i bogaty tekst.

6/ Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w bardziej złożonych tekstach literackich i nieliterackich obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego.

7/ Potrafi krótko zinterpretować przeczytane treści i wyrazić w dość prosty sposób własną opinię na ich temat.

8/ Potrafi prowadzić prostą dyskusję z innymi studentami na tematy uniwersalne, krótko przedstawiać własne argumenty i kwestionować argumenty innych studentów.

9/ Używa ze poprawnością formuł i struktur gramatycznych użytku codziennego związanych z sytuacjami przewidywalnymi.

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- przygotowanie do zajęć

- ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć

- oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestru

- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym oraz ustnym

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Milena Moreno Jimenez
Prowadzący grup: Milena Moreno Jimenez
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Liczba godzin przedmiotu:

30

Pełny opis:

1/ Przekazanie wiedzy, która umożliwi osiągnięcie poziomu B1+ według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego

2/ Polepszenie zdolności do wypowiedzi ustnych i pisemnych, tak aby były one jaśniejsze, bardziej spójne oraz bardziej jednolite

3/ Rozwinięcie umiejętności wypowiedzi ustnych oraz rozumienia ze słuchu, poprzez udostępnianie narzędzi, które pozwolą nawiązać znajomości z rodzimymi użytkownikami języka

4/ Przedstawienie funkcji komunikatywnych oraz słownictwo, które będą zintegrowane z treścią materiałów wykorzystanych do ćwiczeń

5/ Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu tworzenia tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania

6/ Wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania tekstów narracyjnych

7/ Wyrobienie umiejętności prawidłowego stosowania słownictwa i struktur gramatycznych charakterystycznych dla tekstów narracyjnych (stosowanie czasów przeszłych, wyrazów odwołujących się do wykonywanych czynności, różnorodnych przymiotników oraz środków stylistycznych)

8/ Wyrobienie u studentów umiejętności redagowania tekstu narracyjnego

9/ Rozwinięcie umiejętności korzystania ze słownika jedno-i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji

10/ Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem bardziej zaawansowanych tekstów obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego.

11/ Nabycie kompetencji językowej w zakresie słownictwa abstrakcyjnego.

12/ Nabycie umiejętności bardziej zaawansowanej argumentacji i dyskusji w języku hiszpańskim

13/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem rzeczownikowym

14/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem przysłówkowym

Uwagi:

KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJ NA ROK AKADEMICKI 2020-21

1. Przedmioty w module PNJ w semestrze zimowym kończą się zaliczeniem na ocenę, w semestrz letnim zaś zaliczeniem na ocenę i egzaminem, który obejmuje treści semestru letniego.

2. Przystąpić do egzaminu w sesji letniej ma prawo Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze zimowym i w semestrze letnim oraz Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze letnim, ale z konsekwencjami opisanymi w poniższych punktach.

3. Student, który nie uzyskał pozytywnej oceny za moduł PNJ na koniec semestru zimowego ma obowiązek przystąpić do zaliczenia poprawkowego przedmiotów, z których uzyskał ocenę negatywną do końca kwietnia. Do tego czasu Student może warunkowo uczęszczać na zajęcia PNJ.

4. Jeśli w w/w terminie Student nie zaliczy przedmiotów PNJ, z których uzyskał ocenę negatywną w semestrze zimowym, wówczas by zyskać prawo do przystąpienia do zaliczenia tych przedmiotów we wrześniu, musi zaliczyć moduł PNJ w semestrze letnim (tzn. nie może mieć we wrześniu zaliczenia z semestru zimowego i zaliczeń/egzaminu z semestru letniego):

a) Student, który nie zaliczy modułu PNJ w semestrze letnim, moduł PNJ z semestru zimowego powtarza w kolejnym roku akademickim, zaś przedmioty z modułu PNJ z semestru letniego zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu i jeśli uzyska zaliczenie przystępuje do egzaminu PNJ w sesji poprawkowej.

b) Student, który zaliczy moduł PNJ w semestrze letnim przystępuje do egzaminu PNJ w sesji letniej, a przedmioty PNJ z modułu z sesji zimowej zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu.

5.Ustalone i przedstawione na pierwszych zajęciach warunki zaliczenia obowiązują przez cały semestr. Warunki zaliczenia obejmują obecność na zajęciach, jak również pracę własną Studenta poza zajęciami.

W roku akademickim 2020/2021 zajęcia odbywają się zdalnie w czasie rzeczywistym i studenci mają obowiązek w nich uczestniczyć za pośrednictwem aplikacji TEAMS i korzystać z narzędzi wskazanych przez prowadzących.

6 . Studenci mają prawo do 1 nieobecności nieusprawiedliwionej na każde 15 zajęć.

7. Studenci I roku nie mogą się starać o IOS dla modułu PNJ (wyjątkiem mogą być wybitne jednostki, np. olimpijczycy po uzyskaniu wcześniejszej zgody prowadzących na pojedyncze komponenty modułu).

8. Osoby wyjeżdżające na Erasmusa i nie posiadające ekwiwalentu powinny się skontaktować z prowadzącymi na początku semestru w celu ustalenia warunków zaliczenia przedmiotu.

9. Osoby wracające z Erasmusa po realizacji programu w semestrze zimowym są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ do końca kwietnia (pierwszy termin oraz ewentualny termin poprawkowy); natomiast osoby, które realizują program Erasmus w semestrze letnim są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ przed przystąpieniem do egzaminów (pisemnego i ustnego) w sesji letniej.

Kryteria zaliczenia modułu PNJ na rok akademicki 2020-21

Jeżeli brakuje ekwiwalentu dla poszczególnych komponentów modułu, studenci Erasmusa są zobowiązani zarejestrować się do systemu USOS na początku semestru (tj. odpowiednio w październiku lub w lutym).

Uwaga – obecność na zajęciach oraz rejestracja w systemie USOS są równoznaczne z zapoznaniem się z powyższymi uregulowaniami.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Milena Moreno Jimenez
Prowadzący grup: Milena Moreno Jimenez
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Liczba godzin przedmiotu:

30

Pełny opis:

1/ Przekazanie wiedzy, która umożliwi osiągnięcie poziomu B1+ według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego

2/ Polepszenie zdolności do wypowiedzi ustnych i pisemnych, tak aby były one jaśniejsze, bardziej spójne oraz bardziej jednolite

3/ Rozwinięcie umiejętności wypowiedzi ustnych oraz rozumienia ze słuchu, poprzez udostępnianie narzędzi, które pozwolą nawiązać znajomości z rodzimymi użytkownikami języka

4/ Przedstawienie funkcji komunikatywnych oraz słownictwo, które będą zintegrowane z treścią materiałów wykorzystanych do ćwiczeń

5/ Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu tworzenia tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania

6/ Wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania tekstów narracyjnych

7/ Wyrobienie umiejętności prawidłowego stosowania słownictwa i struktur gramatycznych charakterystycznych dla tekstów narracyjnych (stosowanie czasów przeszłych, wyrazów odwołujących się do wykonywanych czynności, różnorodnych przymiotników oraz środków stylistycznych)

8/ Wyrobienie u studentów umiejętności redagowania tekstu narracyjnego

9/ Rozwinięcie umiejętności korzystania ze słownika jedno-i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji

10/ Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem bardziej zaawansowanych tekstów obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego.

11/ Nabycie kompetencji językowej w zakresie słownictwa abstrakcyjnego.

12/ Nabycie umiejętności bardziej zaawansowanej argumentacji i dyskusji w języku hiszpańskim

13/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem rzeczownikowym

14/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem przysłówkowym

Uwagi:

KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJ NA ROK AKADEMICKI 2020-21

1. Przedmioty w module PNJ w semestrze zimowym kończą się zaliczeniem na ocenę, w semestrz letnim zaś zaliczeniem na ocenę i egzaminem, który obejmuje treści semestru letniego.

2. Przystąpić do egzaminu w sesji letniej ma prawo Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze zimowym i w semestrze letnim oraz Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze letnim, ale z konsekwencjami opisanymi w poniższych punktach.

3. Student, który nie uzyskał pozytywnej oceny za moduł PNJ na koniec semestru zimowego ma obowiązek przystąpić do zaliczenia poprawkowego przedmiotów, z których uzyskał ocenę negatywną do końca kwietnia. Do tego czasu Student może warunkowo uczęszczać na zajęcia PNJ.

4. Jeśli w w/w terminie Student nie zaliczy przedmiotów PNJ, z których uzyskał ocenę negatywną w semestrze zimowym, wówczas by zyskać prawo do przystąpienia do zaliczenia tych przedmiotów we wrześniu, musi zaliczyć moduł PNJ w semestrze letnim (tzn. nie może mieć we wrześniu zaliczenia z semestru zimowego i zaliczeń/egzaminu z semestru letniego):

a) Student, który nie zaliczy modułu PNJ w semestrze letnim, moduł PNJ z semestru zimowego powtarza w kolejnym roku akademickim, zaś przedmioty z modułu PNJ z semestru letniego zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu i jeśli uzyska zaliczenie przystępuje do egzaminu PNJ w sesji poprawkowej.

b) Student, który zaliczy moduł PNJ w semestrze letnim przystępuje do egzaminu PNJ w sesji letniej, a przedmioty PNJ z modułu z sesji zimowej zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu.

5.Ustalone i przedstawione na pierwszych zajęciach warunki zaliczenia obowiązują przez cały semestr. Warunki zaliczenia obejmują obecność na zajęciach, jak również pracę własną Studenta poza zajęciami.

W roku akademickim 2020/2021 zajęcia odbywają się zdalnie w czasie rzeczywistym i studenci mają obowiązek w nich uczestniczyć za pośrednictwem aplikacji TEAMS i korzystać z narzędzi wskazanych przez prowadzących.

6 . Studenci mają prawo do 1 nieobecności nieusprawiedliwionej na każde 15 zajęć.

7. Studenci I roku nie mogą się starać o IOS dla modułu PNJ (wyjątkiem mogą być wybitne jednostki, np. olimpijczycy po uzyskaniu wcześniejszej zgody prowadzących na pojedyncze komponenty modułu).

8. Osoby wyjeżdżające na Erasmusa i nie posiadające ekwiwalentu powinny się skontaktować z prowadzącymi na początku semestru w celu ustalenia warunków zaliczenia przedmiotu.

9. Osoby wracające z Erasmusa po realizacji programu w semestrze zimowym są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ do końca kwietnia (pierwszy termin oraz ewentualny termin poprawkowy); natomiast osoby, które realizują program Erasmus w semestrze letnim są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ przed przystąpieniem do egzaminów (pisemnego i ustnego) w sesji letniej.

Kryteria zaliczenia modułu PNJ na rok akademicki 2020-21

Jeżeli brakuje ekwiwalentu dla poszczególnych komponentów modułu, studenci Erasmusa są zobowiązani zarejestrować się do systemu USOS na początku semestru (tj. odpowiednio w październiku lub w lutym).

Uwaga – obecność na zajęciach oraz rejestracja w systemie USOS są równoznaczne z zapoznaniem się z powyższymi uregulowaniami.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Milena Moreno Jimenez, Xavier Pascual Lopez
Prowadzący grup: Milena Moreno Jimenez
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Milena Moreno Jimenez, Xavier Pascual Lopez
Prowadzący grup: Milena Moreno Jimenez
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)