Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - mówienie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJHm-AB-1LH-16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - mówienie |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1/ Osiągnięcie stopnia opanowania języka na poziomie A2+ 2/ Opanowanie umiejętności posługiwania się w mowie słownictwem związanym z życiem codziennym: życie prywatne i zawodowe, przyzwyczajenia, stosunki społeczne, zakupy… 3/ Opanowanie w mowie umiejętności w zakresie podstawowych czynności związanych z życiem codziennym: przedstawianie się, pozdrawianie, wyrażanie upodobań i opinii, poprawne porozumiewanie się w restauracji… 4/ Nabycie umiejętności skutecznej interakcji słownej z rodzimymi użytkownikami języka w ramach czynności i tematów związanych z życiem codziennym. 5/ Opanowanie strategii uczenia się języka hiszpańskiego (nabycie strategii przyswajania zasobów leksykalnych i strategii rozwijania interakcji słownej). 6/ Nabycie umiejętności posługiwania się czasem teraźniejszym trybu oznajmującego. 7/ Nabycie umiejętności posługiwania się czasami przeszłymi. 8/ Nabycie umiejętności posługiwania się koniugacją peryfrastyczną. 9/ Nabycie umiejętności posługiwania się trybem rozkazującym. 10/ Nabycie umiejętności posługiwania się zaimkami. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest częścią zlożonego bloku PNJH. Przedmiot skupia się na nauce i ćwiczeniu zarówno słownictwa jak i strategii językowych, niezbędnych do skutecznego werbalnego porozumiewania się w sytuacjach przedstawionych w programie, zgodnie z poziomem kursu. |
Pełny opis: |
Sfera prywatna: informacje osobiste; wygląd zewnętrzny; charakter; rodzina; upodobania i preferencje; stan fizyczny i nastroje; części ciała; zdrowie i choroby. Sfera życia codziennego: daty i godziny; zawody; miejsca pracy; czynności codzienne; dom; pomieszczenia i meble; prace domowe; częstotliwość; przedmioty (ich istnienie, położenie i opis); miasto; przemieszczanie się; porównania; ilości; zakupy; żywność; ceny; ciężar; miary. Strefa rozrywki: czas wolny i rozrywka; weekend; publiczny rozkład godzinowy; zakłady oraz instytucje publiczne; zakupy; ubrania (kolory, materiały, rozmiary); widowiska i spektakle; miejsca rozrywki. Kompetencje dyskursywne: powitania; przedstawianie się; pożegnania; wyrażanie opinii i upodobań; wyrażanie zgodności i braku zgody. Formy czasu teraźniejszego. Formy czasów przeszłych. Formy koniugacji peryfrastycznych. Formy trybu rozkazującego. Zasady użycia zaimków. |
Literatura: |
1. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 1, Difusión, Madrid, 2003 2. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 2, Difusión, Madrid, 2003 3. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 2, SGEL, Madrid, 2005 4. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005 5. Castro, Francisca, Uso de la gramática española elemental, Edelsa, Madrid, 1998 6. Equipo Prisma, Prisma comienza, nivel A1, Edinumen, Madrid, 2007 7. Equipo Prisma, Prisma continúa, nivel A2, Edinumen, Madrid, 2007 8. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 1, Difusión, Madrid, 1998 9. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 2, Difusión, Madrid, 1998 10. Palomino, María de los Ángeles, Vocabulario en Diálogo, enCLAVE, Madrid, 2006 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ potrafi uczestniczyć bez większego wysiłku w zwykłej, typowej rozmowie; formułuje pytania i potrafi udzielić na nie odpowiedzi, prowadzi wymianę myśli i poglądów, podejmuje się wymiany informacji na tematy codzienne, dotyczące pracy i czasu wolnego. 2/ posiada umiejętność opisywania i prostego przedstawiania osób, sprawnie wykonuje opisy warunków życia i pracy, czynności codziennych, swobodnie określa indywidualne upodobania. 3/ używa poprawnie prostych struktur gramatycznych, ale wciąż może popełniać pewne podstawowe błędy. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach; - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach; - prace domowe; - weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące; - egzamin. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
CW
ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Javier Bielsa Calvo, David Thony Mendez | |
Prowadzący grup: | Javier Bielsa Calvo, David Thony Mendez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CW
CW
CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Javier Bielsa Calvo, David Thony Mendez | |
Prowadzący grup: | Javier Bielsa Calvo, David Thony Mendez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CW
CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Javier Bielsa Calvo, Xavier Pascual Lopez, David Thony Mendez | |
Prowadzący grup: | Javier Bielsa Calvo, David Thony Mendez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.