Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - hiszpański biznesowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJHhb-2MH-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - hiszpański biznesowy |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Filologia, specjalność filologia hiszpańska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 2 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0.00
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. Osiągnięcie opanowania języka na poziomie C2. 2. Nabycie strategii uczenia się języka hiszpańskiego właściwych dla nierodzimego użytkownika mowy (o wykształceniu filologicznym), które okażą się użyteczne w trakcie nauki i analizowania dyskursu pisanego i mówionego. 3. Podnoszenie jakości wytwarzanych komunikatów pisanych i mówionych oraz doskonalenie kompetencji w czytaniu i słuchaniu dzięki bezpośredniemu kontaktowi z różnymi odmianami języka. 4. Powtórzenie i zaktywizowanie zagadnień gramatycznych omówionych w poprzednich etapach nauki za pośrednictwem ćwiczeń skupionych na aspektach semantycznych i nakierowanych na rozwój umiejętności analitycznych. 5. Uświadomienie sobie wpływu funkcji pragmatycznych w procesie komunikowania się przez rodzimych użytkowników języka. 6. Analizowanie, rozumienie i wytwarzanie złożonych tekstów o wysokim nacechowaniu kulturowym. 7. Przekazanie wiedzy związanej z wybranymi zagadnieniami następujących dziedzin specjalistycznych: świat biznesu, elementy ekonomii. 8. Poznanie słownictwa, który pozwoli studentowi przeprowadzać swobodne rozmowy oraz tworzyć teksty o charakterze biznesowym na poziomie C2. 9. Rozwijanie wiedzy dotyczącej bieżących wydarzeń związanych ze światem biznesu w krajach hiszpańskiego obszaru językowego. 10. Wyrobienie umiejętności krytycznej refleksji i oceny, która umożliwi studentowi opracowanie strategii rozwoju biznesowego wybranych regionów/ miejscowości Polski oraz krajów hiszpańskiego obszaru językowego. 11. Doskonalenie umiejętności rozumienia materiałów autentycznych na tematy biznesowe jak również pracy w/w materiałami posługując się językiem hiszpańskim na poziomie C2. 12. Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie 13. Wykorzystanie poznanych zagadnień i materiałów do rozwijania i poszerzania wszystkich kompetencji językowych na poziomie C2. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom kompetencji językowej C1+. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Skrócony opis: |
Kurs języka hiszpańskiego na poziomie C2. |
Pełny opis: |
Treści programowe dla modułu: Wyrażanie własnych opinii przy pomocy dobrze uzasadnionych argumentów z naciskiem na środki utrzymania komunikacji ustnej. Interpretowanie słów rozmówcy, biorąc pod uwagę sens i intencje komunikacyjną mówiącego. Rozumienie pisanych i mówionych tekstów o skomplikowanej strukturze, wysokim poziomie językowym, specjalistycznej tematyce i treściach kulturowych. Spójniki dyskursywne Słownictwo związane z wyżej wspomnianymi typami tekstów i z tematami przez nie podejmowanymi. Ponowna aktywizacja zasad użycia złożonych struktur gramatycznych. Specyficzne i nietypowe przypadki zastosowania reguł gramatycznych (czasowniki ser/estar, tryb indicativo/ subjuntivo, rodzajnik, itp.). Firmy w XXI wieku. Tradycja a e-biznes: Cechy nowoczesnych firm. Zadania i problemy firm z wieloletnim stażem na rynku. Tworzenie nowej firmy: kroki, które należy podejmować. Badanie rynku i zapotrzebowanie konsumenta na różne usługi. Wprowadzanie nowego produktu na rynek: kroki, które należy podejmować. Przygotowanie strategii wprowadzania wybranego produktu na rynek (praca w zespołach). Strategie zdobywania środków finansowych umożliwiających rozwój firmy. Zalety i zagrożenia. Środki płatnicze: karty płatnicze i ich rodzaje. Sylwetki wybranych firm krajów hiszpańskiego obszaru językowego (I). Zdobywanie informacji na ich temat. Wybrane regiony krajów hiszpańskiego obszaru językowego i ich zasoby (I). Zdobywanie informacji na ich temat. |
Literatura: |
‒ Campos, P. (2006). Español para hablantes de polaco, Madrid: SGEL ‒ Chamorro Guerrero, Mª D. et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión. ‒ Martí Sánchez, M;. Penadés Martínez, I.; Ruiz Martínez, A. Mª (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen. ‒ Moreno, C. (2001): Temas de gramática. Nivel superior, Madrid: SGEL. ‒ Robles, S.; Peláez, S. (2007). Actividades para el Marco común europeo de referencia para las lenguas C2, Madrid: enCLAVE-ELE. ‒ Zarzalejos, A. (2005). ¿Ser o estar?, Madrid: Edinumen. ‒ Acquaroni Rosana & al. C de C1.Curso de español de nivel superior. Barcelona: Difusión, ‒ Cadiñanos Fernández, Alberto & Álvarez Rodríguez, Gerardo (2010). Comunicación empresarial y atención al cliente. Madrid: Mc Graw Hill. ‒ Furió Blasco, Elies & al. (2016). El español en entornos profesionales.Madrid: Edinumen. ‒ López Barra, Soledad & Ruiz Otero, Eugenio (2012). Operaciones administrativas de recursos humanos. Madrid: Mc Graw Hill. ‒ Prost, Gisèle & Noriega Fernández, Alfredo (2008). Al día. Curso superior de español para los negocios. Libro del alumno. SGEL. ‒ Prada (de) Marisa & Marcé Pilar (2017). Entorno laboral. Edelsa. ‒ Prost, Gisèle & Noriega Fernández, Alfredo (2008). Al día. Al día. Curso superior de español para los negocios. Cuaderno de ejercicios. SGEL. ‒ Schmidt, Carlos (2010). Asuntos de negocios. Madrid: Edinumem. ‒ Temas de empresa. Manual para la preparación del Certificado Superior del Español de los Negocios de la Cámara de Comercio de Madrid. Edinumen. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: Potrafi przedstawić płynny, klarowny wywód lub opis sformułowany w stylu właściwym dla danego kontekstu, w sposób logiczny i skuteczny, ułatwiający odbiorcy odnotowanie i zapamiętanie najważniejszych kwestii.Potrafi bez żadnego wysiłku brać udział w każdej rozmowie czy dyskusji. Wyraża się płynnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeń. Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio. Potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Pisze o złożonych zagadnieniach, podkreślając kwestie, które uważa za najistotniejsze i dostosowując styl tekstu do potencjalnego czytelnika. Rozumie z łatwością praktycznie wszystkie formy języka pisanego, włączając w to abstrakcyjne lub językowo skomplikowane teksty, takie jak podręczniki i artykuły specjalistyczne. Wykazuje wysoki stopień biegłości gramatycznej w długich i złożonych wypowiedziach nawet jeśli jego uwaga jest zwrócona na inne aspekty jak na przykład śledzenie reakcji rozmówców. Wykazuje dużą elastyczność w przeformułowywaniu wypowiedzi różnicując formy językowe w celu uzyskania precyzyjnego przekazu różnych odcieni znaczeniowych potrafiąc eliminować dwuznaczności. Odtwarza nabytą wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami następujących dziedzin specjalistycznych: świat biznesu, elementy ekonomii. Uczestniczy w rozmowach używając słownictwo, które pozwala mu swobodnie wyrazić swoją opinię oraz tworzyć teksty o charakterze biznesowym na poziomie C2. Wypowiada się na temat bieżących wydarzeń związanych ze światem biznesu w krajach hiszpańskiego obszaru językowego. Szuka, selekcjonuje i zestawia informacje dostępne w mediach na tematy biznesowe oraz związane z gospodarką. Współpracuje i realizuje zadania w grupie. Wykorzystuje poznane zagadnienia i materiały do rozwijania i poszerzania wszystkich kompetencji językowych na poziomie C2. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby oceniania: Egzamin pisemny Egzamin ustny Kolokwium pisemne Test Prezentacja multimedialna Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Studzińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Studzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leonor Sagermann Bustinza | |
Prowadzący grup: | Leonor Sagermann Bustinza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Studzińska | |
Prowadzący grup: | Leonor Sagermann Bustinza, Joanna Studzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.