Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJHg-C-1LH-16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1/ Opanowanie umiejętności posługiwania się w mowie słownictwem związanym z życiem codziennym: życie prywatne i zawodowe, przyzwyczajenia, stosunki społeczne, zakupy… 2/ Opanowanie w mowie umiejętności w zakresie podstawowych czynności związanych z życiem codziennym: przedstawianie się, pozdrawianie, wyrażanie upodobań i opinii, poprawne porozumiewanie się w restauracji… 3/ Nabycie umiejętności skutecznej interakcji słownej z rodzimymi użytkownikami języka w ramach czynności i tematów związanych z życiem codziennym. 4/ Opanowanie strategii uczenia się języka hiszpańskiego (nabycie strategii przyswajania zasobów leksykalnych i strategii rozwijania interakcji słownej). 5/ Nabycie umiejętności posługiwania się czasem teraźniejszym trybu oznajmującego. 6/ Nabycie umiejętności posługiwania się czasami przeszłymi. 7/ Nabycie umiejętności posługiwania się koniugacją peryfrastyczną. 8/ Nabycie umiejętności posługiwania się trybem rozkazującym. 9/ Nabycie umiejętności posługiwania się zaimkami. 10/ Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. 11/ Wyrobienie umiejętności rozumienia ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka. 12/ Wyrobienie u studentów umiejętności rozumienia sensu wypowiedzi na znane tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. w różnych warunkach odbioru (np. rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu). |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie min. A2 |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Rozwiązywanie zadań Metoda ćwiczeniowa Metody aktywizujące (burza mózgów) Praca z tekstem |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Nakład pracy dla całego bloku PNJH: Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 120 Przygotowanie do zajęć: 90 Czytanie wskazanej literatury: 30 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 30 Przygotowanie pracy semestralnej: 30 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia: 60 Suma: 360 godzin 12 ECTS za cały blok PNJH |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest częścią złożonego bloku PNJH. Program kładzie nacisk na naukę struktur gramatycznych w kontekście ćwiczeń zawierających także elementy komunikacyjne i sytuacyjne. |
Pełny opis: |
Cele bloku PNJH: 1. Opanowanie umiejętności posługiwania się w mowie słownictwem związanym z życiem codziennym: życie prywatne i zawodowe, przyzwyczajenia, stosunki społeczne, zakupy… 2. Opanowanie w mowie umiejętności w zakresie podstawowych czynności związanych z życiem codziennym: przedstawianie się, pozdrawianie, wyrażanie upodobań i opinii, poprawne porozumiewanie się w restauracji… 3. Nabycie umiejętności skutecznej interakcji słownej z rodzimymi użytkownikami języka w ramach czynności i tematów związanych z życiem codziennym. 4. Opanowanie strategii uczenia się języka hiszpańskiego (nabycie strategii przyswajania zasobów leksykalnych i strategii rozwijania interakcji słownej). 5. Nabycie umiejętności posługiwania się czasem teraźniejszym trybu oznajmującego. 6. Nabycie umiejętności posługiwania się czasami przeszłymi. 7. Nabycie umiejętności posługiwania się koniugacją peryfrastyczną. 8. Nabycie umiejętności posługiwania się trybem rozkazującym. 9. Nabycie umiejętności posługiwania się zaimkami. 10. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. 11. Wyrobienie umiejętności rozumienia ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka. 12. Wyrobienie u studentów umiejętności rozumienia sensu wypowiedzi na znane tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. w różnych warunkach odbioru (np. rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu). 13. Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu ortografii. |
Literatura: |
1. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 1, Difusión, Madrid, 2003 2. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 2, Difusión, Madrid, 2003 3. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 2, SGEL, Madrid, 2005 4. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005 5. Castro, Francisca, Uso de la gramática española elemental, Edelsa, Madrid, 1998 6. Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998 7. Equipo Prisma, Prisma comienza, nivel A1, Edinumen, Madrid, 2007 8. Equipo Prisma, Prisma continúa, nivel A2, Edinumen, Madrid, 2007 9. Equipo Prisma, Prisma progresa, nivel B1, Edinumen, Madrid, 2003 10. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 1, Difusión, Madrid, 1998 11. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 2, Difusión, Madrid, 1998 12. Miquel Lourdes y Sans Neus, COMO SUENA 2 ( materiales para la comprensión auditiva) Nivel Intermedio y Avanzado, Difusión, S.L., Madrid, 1991 13. Palomino, María de los Ángeles, Vocabulario en Diálogo, enCLAVE, Madrid, 2006 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ potrafi uczestniczyć bez większego wysiłku w zwykłej, typowej rozmowie; formułuje pytania i potrafi udzielić na nie odpowiedzi, prowadzi wymianę myśli i poglądów, podejmuje się wymiany informacji na tematy codzienne, dotyczące pracy i czasu wolnego. 2/ posiada umiejętność opisywania i prostego przedstawiania osób, sprawnie wykonuje opisy warunków życia i pracy, czynności codziennych, swobodnie określa indywidualne upodobania. 3/ używa poprawnie prostych struktur gramatycznych, ale wciąż może popełniać pewne podstawowe błędy. 4/ rozumie ogólny sens i główne punkty autentycznego tekstu słuchanego. 5/ przedstawia ogólne i szczegółowe informacje i intencje zawarte w autentycznym tekście usłyszanym. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach; - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach; - prace domowe; - semestralne zaliczenie pisemne. Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Sawala | |
Prowadzący grup: | Wojciech Sawala | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się zdalnie na platformie MS Teams |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się zdalnie na platformie MS Teams |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Xavier Pascual Lopez, Joanna Studzińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Studzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.