Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - czytanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJHcz-4LH-46 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - czytanie |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FHI |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Osiągniecie poziomu B2+ według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Udoskonalenie zaawansowanego użycia zasobów leksykalnych i argumentacji na tematy złożone i abstrakcyjne. Wyrobienie umiejętności rozumienia złożonych artykułów prasowych i tekstów publicystycznych. Zapoznanie studentów ze słownictwem typowym dla stylu prasowego, publicystycznego i związanego z życiem politycznym, społecznym, gospodarczym i kulturalnym. Zapoznanie studentów z faktami dotyczącymi aktualnych wydarzeń z życia politycznego, społecznego, gospodarczego i kulturalnego Hiszpanii. Udoskonalenie umiejętności dyskusji na tematy związane z życiem politycznym, społecznym i kulturalnym współczesnej Hiszpanii. |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest częścią złożonego modułu PNJH i dotyczy lektury krytycznej tekstów prasowych na tematy współczesnego życia politycznego, społecznego i ekonomicznego Hiszpanii, prowadzenia debat oraz przygotowywania prezentacji na wybrane tematy. |
Pełny opis: |
Przedstawienie rynku prasowego i medialnego w Hiszpanii, przegląd aktualnej prasy, omówienie słownictwa prasowego, lektura artykułów związanych z tematem, dyskusja na temat za i przeciw prasy papierowej i internetowej. Opisanie sceny politycznej w Hiszpanii: monarchia, parlament i partie polityczne, rola króla, komentarz najświeższych doniesień prasowych związanych z polityką. Przedstawienie problemów związanych z imigracją: wady i zalety z perspektywy elit politycznych, rozwoju gospodarczego i zwykłych obywateli. Lektura kilku artykułów przedstawiających zjawisko z różnych punktów widzenia, debata na temat. System edukacyjny w Hiszpanii, a system edukacyjny w Polsce, podstawowe różnice i problemy. Lektura wywiadu z lektorką języka polskiego na Uniwersytecie w Madrycie oraz artykułu o aktualnej sytuacji edukacji w Hiszpanii. Przedstawienie głównych problemów autonomii regionalnych, prezentacje studentów. Przedstawienie problemów związanych ze środowiskiem naturalnym z punktu widzenia rządu i organizacji ekologicznych. Lektura kilku artykułów przedstawiających temat z różnych punktów widzenia, debata końcowa. Przedstawienie aktualnej sytuacji gospodarczej, rynku pracy, etc. Komentarz najświeższych doniesień prasowych na ten temat. Omówienie podstawowych problemów rynku turystycznego w Hiszpanii z perspektywy rządu, organizacji ekologicznych i zwykłych obywateli. Lektura trzech artykułów przedstawiających temat z trzech różnych perspektyw. Debata z podziałem na role w trzech grupach. Omówienie różnych aspektów życia religijnego w Hiszpanii oraz związków i konfliktów na linii Kościół-państwo. Lektura kilku artykułów, debata końcowa. Omówienie aktualnych wydarzeń z życia kulturalnego Hiszpanii: festiwale filmowe, nowości wydawnicze, wystawy. Prezentacje studentów. |
Literatura: |
Prasa drukowana i elektroniczna (m.in.: El País, La Vanguardia, El Periódico, ABC, El Mundo, El Diario) |
Efekty uczenia się: |
- czyta ze zrozumieniem artykuły, reportaże i inne teksty publicystyczne w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. - potrafi streszczać informacje z różnych źródeł, pisanych lub mówionych w sposób spójny odtwarzając zawarte w nich tezy i wyjaśnienia. - umie przygotować prezentację grupową na dany temat korzystając z różnych źródeł prasowych oraz innych mediów we współpracy z innymi studentami. - prowadzi złożoną dyskusję na tematy związane z życiem politycznym, społecznym i kulturalnym współczesnej Hiszpanii, precyzyjnie formułując swoje myśli i poglądy. |
Metody i kryteria oceniania: |
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Xavier Pascual Lopez, Judyta Wachowska | |
Prowadzący grup: | Judyta Wachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.