Proseminarium licencjackie literaturoznawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PLL-5LF-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium licencjackie literaturoznawcze |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
filologia, specjalność interdyscyplinarne studia o narracjach kulturowych, semestr 1 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-RomX |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
6.00
LUB
4.00
LUB
10.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia romańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | a) apprentissage des techniques discursives proper à l’analyse littéraire: le résumé de texte, l’explication de texte, le texte argumentatif et le commentaire littéraire. b) connaissance des concepts de base de la méthodologie des études littéraires en termes synchroniques et diachroniques c) se familiariser aver l'état de la recherche littéraire, les méthodes de description, d'analyse et d'interprétation des phénomènes littéraires développées par des théories littéraires sélectionnées d) choix d’une méthodologie appropriée pour l'analyse, l'interprétation et l'évaluation des textes littéraires e) la capacité de formuler des jugements raisonnés et de participer de manière consciente et critique au débat humaniste contemporain (f) développer la capacité à faire une sélection consciente de la littérature sur le sujet et à utiliser les sources bibliographiques (g) développer des compétences de communication, une culture de la discussion et du travail en équipe (f) développer une conscience de la complexité des pratiques culturelles contemporaines, y compris des questions théoriques et littéraires. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wymagana wiedza literaturoznawcza określona w programie studiów dla 1. i 2. roku lic. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy Dyskusja Praca z tekstem Metoda badawcza (dociekania naukowego) Metoda warsztatowa Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 6 punktów |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu pogłębienie wiedzy studenta z zakresu literaturoznawstwa i dostarczenie niezbędnych narzędzi w celu umożliwienia samodzielnej redakcji dysertacji w kolejnym semestrze. |
Pełny opis: |
Literaturoznawstwo na tle przemian współczesnej humanistyki Strukturalizm i poststrukturalizm Hermeneutyka i dekonstrukcja Badania kulturowe Krótki przegląd pozostałych metodologii literaturoznawczych Warsztat analityczny |
Literatura: |
Bibliographie primaire: 1) Marie de France, Bisclavret 2)Le Vilain mire 3) Rabelais, Pantagruel (La lettre sur l’humanisme) 4) Montaigne, De la présomption. 5) Molière, Le Bourgeois gentilhomme. 6)Nicolas Boileau, Introduction et traduction du Traité du sublime 7)Voltaire, Le Monde comme il va. 8) Diderot, Supplément au voyage de Bougainville 9)Baudelaire, Les Fleurs du mal (A celle qui est trop gaie, Hymne à la beauté, L’Ennemi, Le Possédé, Semper eadem, Au lecteur, L’Albatros, L’Aube spirituelle). 10)Paul Verlaine, Art poétique ; Chanson d’automne. Bibliographie secondaire: 1) Compagnon A, Le démon de la théorie. Littérature et sens commun, 2014 2) Ricoeur P., Temps et récit, 1-3, 1991 3) Barthes R., Le bruissement de la langue, 1993 4) Barthes R., Le plaisir du texte, 2014 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: dysponuje uporządkowaną wiedzą z zakresu metodologii badań literackich charakteryzuje wybrane metody badań literackich potrafi wykorzystać wiedzę teoretycznoliteracką we własnej praktyce analitycznej i interpretacyjnej w odniesieniu do zjawisk literackich potrafi dokonywać samodzielnej analizy, twórczej interpretacji i uzasadnionej oceny prac innych autorów, syntetyzować różne poglądy, dobierać metody, opracowywać i prezentować wyniki właściwie korzysta ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów badawczych w odniesieniu do zjawisk literackich potrafi z użyciem słownictwa fachowego wypowiadać się w języku francuskim na temat problemów teoretycznoliterackich aktywnie uczestniczy w zajęciach inicjując dyskusję, jest otwarty/a na dyskusję, potrafi współpracować z kolegami w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
80% quatre devoirs écrits 20% participation aux discussions |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Tomczak | |
Prowadzący grup: | Patrycja Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Nicolae Virastau | |
Prowadzący grup: | Nicolae Virastau | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Nicolae Virastau | |
Prowadzący grup: | Nicolae Virastau | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Tomczak | |
Prowadzący grup: | Patrycja Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.