Japanese Writing System
General data
Course ID: | 09-NPJ-16 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Japanese Writing System |
Name in Polish: | Nauka pisma japońskiego |
Organizational unit: | Institute of Oriental Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
14.00
OR
5.00
OR
8.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Japonistyka |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Zapoznanie uczestników zajęć z podstawowymi wiadomościami dotyczącymi japońskiego systemu pisma, jego historii oraz zasad współczesnej pisowni. Studenci poznają dwa japońskie sylabariusze: hiraganę i katakanę (każdy po 46 znaków), 200 najczęściej używanych znaków ideograficznych – kanji oraz zasady transkrypcji języka japońskiego znakami alfabetu łacińskiego (system Hepburna). Uczestnicy zajęć poznają sposób zapisu znaków, ich odczytania (japońskie - kun’yomi i sino japońskie – on’yomi), ich znaczenia oraz złożenia znakowe, czyli wyrazy, w których dane znaki występują. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Brak |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Praca z tekstem; Metoda ćwiczeniowa |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 60 Przygotowanie do zajęć 10 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 60 Odrabianie zadań domowych 20 … SUMA GODZIN 150 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 5 |
Full description: |
(in Polish) Przykładowe treści dla przedmiotu: Sposoby zapisu znaków sylabicznych oraz ideograficznych Odczytania znaków (on’yomi i kun’yomi) Złożenia i wyrazy, w których dany znak występuje oraz ich znaczenie Czytanie i tłumaczenie zdań przykładowych do każdego wyrazu |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Materiały do nauki pisma opracowane przez zespół lektorów Katedry Orientalistyki UAM. 2. Chieko Kano, Basic Kanji Book vol. 1 i vol.2, Bonjinsha, Tokio, 1989. 3. Andrew Nelson, 1962. The Modern Reader`s Japanese-English Character Dictionary, Tuttle Publisher. 4. Mark Spahn, Wolfgang Hadamitzky, 1989. Japanese Character Dictionary, Nichigai Associates. 5. Jack Halpern, 1990. New Japanese-English Character Dictionary, Kenkyusha. 6. Ćwiczenia przygotowane przez prowadzącego, bądź wybrane z różnych podręczników, dostosowane do tematyki zajęć i każdorazowo udostępniane studentom. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Opisuje historię pisma japońskiego, systemy znaków służących do zapisu języka japońskiego oraz funkcje jakie pełnią współcześnie; Zapisuje i odczytuje wyrazy zapisane znakami sylabicznymi: hiraganą i katakaną; Zapisuje wyrazy japońskie w transkrypcji Hepburna (literami alfabetu łacińskiego); Zna sposób zapisu, odczytania i znaczenia 200 podstawowych znaków ideograficznych. Zapisuje i odczytuje około 2000 wyrazów japońskich, zna ich znaczenia i tłumaczy na język polski zdania z tymi wyrazami; Posługuje się tradycyjnymi jak i elektronicznymi bądź internetowymi słownikami znakowymi i językowymi; Ma świadomość, że nauka znaków ideograficznych polega na poznawaniu złożeń znakowych (słownictwa), na ich ustawicznym powtarzaniu i utrwalaniu oraz, że wymaga systematycznej pracy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kolokwium pisemne; Test Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza i umiejętności, bardzo dobre kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
KON
KON
KON
TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Anna Bogdan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
KON
TH KON
KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Anna Bogdan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
KON
TH KON
KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Anna Bogdan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.