Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lektorat języka zachodnioeuropejskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-MLJZ-22
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Lektorat języka zachodnioeuropejskiego
Jednostka: Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska

specjalności studiów:

- filologia rosyjska

- filologia ukraińska

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

- rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie)

na poziomie B2

- zaznajomienie ze słownictwem na poziomie B2

- ćwiczenie form gramatycznych na poziomie B2

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

znajomość języka angielskiego na poziomie B2 zgodnie z ESOKJ

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Informacje są przesyłane studentom przez system USOS oraz w plikach na MS TEAMS.

Podręczniki oraz słowniki są dostępne w bibliotece Studium Językowego UAM.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Metoda ćwiczeniowa

Metoda warsztatowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Praca w grupach

Tłumaczenie tekstów, analiza prac pisemnych

Pełny opis:

Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, hobby, sport, informacje o sobie, wygląd i cechy charakteru, ubrania, części ciała, przyroda, ochrona środowiska, ekologia, kultura, zwyczaje, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie, sławne miejsca, ich historia i wygląd, podróżowanie, środki transportu, załatwianie spraw w urzędach, banku, hotelu, restauracji, kontakty z klientami i dostawcami, oferty, zamówienia i ich realizacja, negocjacje, promocja towarów i firm, konkurencja i zdobywanie nowych rynków, ekspedycja i transport, praca w sekretariacie (obsługa komputera, telefonowanie, organizowanie spotkań i podróży służbowych itp.), podróże samolotem i koleją, dojazd do pracy phrasal verbs, kolokacje, słowotwórstwo

Gramatyka: czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, rodzaje zdań, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, przedimki, przyimki, określniki, zaimki, czasowniki modalne, strona bierna, okresy warunkowe, życzenia, przedrostki, przyrostki, zdania wyrażające, cel-skutek słowotwórstwo, transformacje zdań

Pisanie: listy formalne i nieformalne, opisy, wyrażanie opinii, skarga i reklamacja, oferty, zamówienia, aplikacja o pracę, życiorys, notatka służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe.

Literatura:

Podręcznik na poziomie B2

Artykuły z czasopism, gazet i internetu na zadane tematy

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

Słuchanie: student rozumie dobrze treść krótkich audycji radiowych, telewizyjnych; bardzo dobrze wszelkie wypowiedzi wykładowcy i innych studentów w grupie; na podstawie odsłuchanych nagrań potrafi wykonać testy (np. wielorakiego wyboru, kończenie zdań, przypisywanie zdań konkretnym rozmówcom), potrafi robić notatki z odsłuchu

Czytanie: student rozumie czytane artykuły na tematy codzienne i szeroko rozumiane biznesowe

Mówienie: student potrafi jasno formułować swoje stanowisko na różne tematy (codzienne, biznesowe, kulturalne), omówić swoje zainteresowania, brać udział w dyskusjach; student potrafi odpowiednio zareagować w różnych sytuacjach, np. pozytywnie, negatywnie, zasugerować coś, odmówić, zaaprobować, wyrazić skargę, zarekomendować, przeprosić, współczuć, podziękować, poprosić o opinię, pogratulować, mówić o swoich uczuciach, przyjmować i odrzucać propozycje, dawać rady, pocieszać

Pisanie: student potrafi napisać list formalny i nieformalny, zażalenie, aplikację o pracę, życiorys, notatkę służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

- obecność aktywny udział na zajęciach;

- systematyczne przygotowanie do zajęć;

- wykonywanie ustnych i pisemnych prac domowych i kontrolnych;

- zaliczenie śródsemestralnych prac kontrolnych, sprawdzających stopień opanowania materiału z zakresu zajęć oraz poszczególne umiejętności językowe;

- egzamin końcowy

Metody oceniania:

• Metody kształtujące:

bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie ćwiczeń oraz w domu

• Metody podsumowujące:

ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu testu pisemnego.

Skala ocen:

• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;

• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;

• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;

• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;

• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;

• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Koszko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Koszko, Kinga Kowalewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)