Lektorat IV - drugi język nowożytny: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-L4F-5L-44 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat IV - drugi język nowożytny: francuski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r3-X-S1-Rum w sem. zimowym Przedmioty dla programu S1-FPO |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | fil. włoska, fil. rumuńska, fil. portugalska |
Cele kształcenia: | • przekazanie wiedzy o środkach językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) określonych dla poziomu A2+/B1 ESOKJ dla języka francuskiego • pogłębienie wiedzy o sposobie wyrażania opinii na tematy dotyczące życia codziennego i problemów społecznych, politycznych, ekonomicznych z wykorzystaniem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) określonych dla poziomu A2+/B1 ESOKJ dla języka francuskiego • przekazanie umiejętności ustosunkowania się do problemów społecznych, politycznych, ekonomicznych z wykorzystaniem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) określonych dla poziomu A2+/B1 ESOKJ dla języka francuskiego • rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu • pogłębienie umiejętności uczestniczenia w komunikacji językowej w języku francuskim, reagowania na wypowiedzi w formie ustnej • rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem • rozwijanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | W roku akademickim 2020/21 zajęcia są prowadzone zdalnie z wykorzystaniem MS Teams |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom języka: A2/A2+ |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Zespół zajęciowy na MS Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Demonstracje dźwiękowe i/lub wideo Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie do zajęć 30 Przygotowanie projektu 15 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30 Słuchanie lub oglądanie materiałów dostępnych w sieci 15 SUMA GODZIN 120 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 4 |
Skrócony opis: |
Cele zajęć/przedmiotu: - poszerzanie repertuaru środków językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) określonego dla poziomu A2+/B1 dla języka francuskiego w zakresie przewidzianym na zajęciach z przedmiotu Język i kultura IV - rozwijanie umiejętności posługiwania się środkami językowymi określonymi dla poziomu A2+/B1 dla języka francuskiego oraz powtarzanie już nabytych Uwaga: zajęcia z lektoratu są komplementarne wobec zajęć z przedmiotu Język i kultura IV. |
Pełny opis: |
-tematyka i słownictwo dotyczące społeczeństw francuskiego/frankofońskich: pracy, solidarności, dyskryminacji, polityki, nauki, prasy, mediów struktury gramatyczne określone dla poziomu B1 ESOKJ dla języka francuskiego: -użycie czasów przeszłych imparfait, passé composé, plus-que-parfait, czasowniki i spójniki używane z trybem subjonctif, indicatif lub infinitif, zwroty nieosobowe, użycie czasowników i przymiotników z odpowiednimi przyimkami (penser à/croire en/décider de/agir sur; être heureux de, sûr de, prêt à), zaimki względne proste i złożone, wykładniki relacji przyczynowo-skutkowych, celu, opozycji, przyzwolenia, warunku, konektory dyskursywne (articulateurs logiques), środki służące do uwypuklania wybranych treści (mise en relief) programy radiowe lub audiowizualne w języku standardowym, o normalnym rytmie wymowy, bez akcentu (reportaże, wywiady, film itp. lub ich fragmenty), zawierające informacje i opinie -ćwiczenia rozwijające rozumienie ze słuchu i umiejętność formułowania wypowiedzi w oparciu o kontekst sytuacyjny -sytuacje komunikacyjne zawierające: opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opinii własnych i innych osób, uzasadnianie swojego wyboru, określanie swojego stanowiska |
Literatura: |
• Descotes-Genon, Ch. et autres. L’Exercisier, PUG, 2018. • Dufief, A.-S. S’exprimer avec logique. Hatier. 2004. • Bescherelle • Seria: Grammaire progressive.CLE International. • Seria: Vocabulaire progressif. CLE International. • Wybrane aktualne programy radiowe, telewizyjne i internetowe |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: -posługuje się słownictwem z zakresu dziedzin życia wyszczególnionych w treściach kształcenia -posługuje się strukturami gramatycznymi języka francuskiego określonymi dla poziomu B1 ESOKJ wyszczególnionymi w treściach kształcenia -umiejętnie korzysta ze środków językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych określonych dla poziomu B1 ESOKJ, aby wyrazić swoją opinię na wybrany temat; przedstawia opinię/opinie wyrażoną/e przez innych -rozumie informacje przekazywane w tekstach mówionych, takich jak wiadomości radiowe i telewizyjne oraz innych materiałach audio i wideo -rozumie postawę wyrażoną w wypowiedzi ustnej i ustosunkowuje się do niej (reakcja/interakcja) w wypowiedzi opartej na wiedzy (językowej/kulturowej) na określony temat -stosuje strategie komunikacyjne i strategie kompensacyjne ocenia prawidłowo swoje umiejętności i podejmuje samodzielną pracę nad językiem -potrafi pracować w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Egzamin pisemny Egzamin ustny Kolokwium pisemne Test Projekt Kryteria: -bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne -dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne -dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne -dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami -dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami -niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher, Beatrice Mikołajczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher, Beatrice Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na MS Teams Zaliczenie i egzamin z przedmiotu w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez UAM. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na MS Teams Zaliczenie i egzamin z przedmiotu w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez UAM. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.