Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język kataloński III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-KATHISP-34 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język kataloński III |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język kataloński |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | Filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. zapoznanie studenta/ki z językiem –na poziomie ALTE B1, czyli Threshold level)– i kulturą katalońską 2. przekazanie specyficznych i konkretnych informacji i refleksji na temat tradycji, imprez lokalnych i zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich, dostosowane do konkretnych potrzeb i zainteresowań studentów polskojęzycznych 3. rozumienie najważniejszych treści i intencji dotyczących tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze 4. wyrobienie u studentów umiejętności korzystania z złożonych struktur syntaktycznych 5. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się czasownikami w trybie warunkowym i łączącym 6. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się językiem katalońskim w sposób płynny i spontaniczny, pozwalający na swobodną komunikację z rodzimymi użytkownikami języka we wszystkich sytuacjach życia codziennego 7. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się nieoficjalną odmianą języka katalońskiego stosownie do sytuacji, a także używa najbardziej popularnych wyrażeń idiomatycznych 8. zapoznanie się z tekstami dotyczącymi ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne) 9. ukazanie praktycznych zastosowań słownictwa obejmującego dziedziny języka nieoficjalnego i potocznego, zaczerpnięte z autentycznych tekstów 10. wyrobienie u studentów umiejętności redagowania dłuższych tekstów na różnorodne tematy, a wyrażać i uzasadniać w nich własny punkt widzenia 11. doskonalenie wymowy i prozodii w języku katalońskim |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Skrócony opis: |
Nauczanie Języka Katalońskiego na poziomie ALTE B1 |
Pełny opis: |
1. Specyficzne i konkretne informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich 2. Język dotyczący tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze 3. złożone struktury syntaktyczne 4. odmiany czasowników w trybie warunkowym i łączącym 5. nieoficjalna odmiana języka katalońskiego, a także najbardziej popularne wyrażenia idiomatyczne 6. sformułowania w tekstach dotyczących ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne) 7. ważne aspekty wymowy i prozodii w języku katalońskim |
Literatura: |
ABELLÓ, Xavier & Judith RODRÍGUEZ (2007). Llengua Catalana. Elemental 1. Barcelona: Barcanova. ― (2007). Llengua Catalana. Elemental 2. Barcelona: Barcanova. AD (2008). Parla.cat. [On-line] IRL <http://www.parla.cat>. BASTONS, Núria, Cristina BERNADÓ & Llorenç COMAJOAN (2011). Gramàtica pràctica del català. Barcelona: Teide. CLUA, Maria Jesús & alii (2004). Curs de llengua catalana. Nivell elemental 1. Barcelona: Castellnou. ― (2004). Curs de llengua catalana. Nivell elemental 2. Barcelona: Castellnou. MAS, Marta & Albert VILAGRASA (2007). Veus 2. Curs de català: Llibre de l’alumne. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat ROIG, Núria, Marta PADRÓS & Marta CAMPS (2007). Passos 2. Nivell elemental. Barcelona: Octaedro. XURIGUERA, J. Baptista (1998). Els verbs catalans conjugats. Barcelona: Claret. |
Efekty uczenia się: |
1. formułuje i rozumie zdania w języku katalońskim na poziomie ALTE B1, czyli Threshold level) 2. objaśnia i charakteryzuje specyficzne i konkretne informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich 3. rozpoznaje najważniejsze treści i intencje dotyczące tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze 4. identyfikuje złożone struktury syntaktyczne 5. odmienia czasowniki w trybie warunkowym i łączącym 6. identyfikuje nieoficjalną odmianę języka katalońskiego stosownie do sytuacji, a także rozpoznaje najbardziej popularne wyrażenia idiomatyczne 7. formułuje i rozpoznaje teksty dotyczące ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne) 8. wymienia i identyfikuje ważne aspekty wymowy i prozodii w języku katalońskim |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy oceny: - Test pisemny (60%) - Praca domowa (20%) - Dyskusja podczas ćwiczeń (20%) Obecność: - Obowiązkowa - Możliwe 2 nieobecności bez usprawiedliwienia - Każda nieobecność nieusprawiedliwiona oznaczać będzie dodatkową pracę domową |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wegner | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wegner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.