Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język kataloński III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-KATHISP-34
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język kataloński III
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język kataloński
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Filologia hiszpańska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. zapoznanie studenta/ki z językiem –na poziomie ALTE B1, czyli Threshold level)– i kulturą katalońską

2. przekazanie specyficznych i konkretnych informacji i refleksji na temat tradycji, imprez lokalnych i zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich, dostosowane do konkretnych potrzeb i zainteresowań studentów polskojęzycznych

3. rozumienie najważniejszych treści i intencji dotyczących tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze

4. wyrobienie u studentów umiejętności korzystania z złożonych struktur syntaktycznych

5. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się czasownikami w trybie warunkowym i łączącym

6. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się językiem katalońskim w sposób płynny i spontaniczny, pozwalający na swobodną komunikację z rodzimymi użytkownikami języka we wszystkich sytuacjach życia codziennego

7. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się nieoficjalną odmianą języka katalońskiego stosownie do sytuacji, a także używa najbardziej popularnych wyrażeń idiomatycznych

8. zapoznanie się z tekstami dotyczącymi ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne)

9. ukazanie praktycznych zastosowań słownictwa obejmującego dziedziny języka nieoficjalnego i potocznego, zaczerpnięte z autentycznych tekstów

10. wyrobienie u studentów umiejętności redagowania dłuższych tekstów na różnorodne tematy, a wyrażać i uzasadniać w nich własny punkt widzenia

11. doskonalenie wymowy i prozodii w języku katalońskim

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Skrócony opis:

Nauczanie Języka Katalońskiego na poziomie ALTE B1

Pełny opis:

1. Specyficzne i konkretne informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich

2. Język dotyczący tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze

3. złożone struktury syntaktyczne

4. odmiany czasowników w trybie warunkowym i łączącym

5. nieoficjalna odmiana języka katalońskiego, a także najbardziej popularne wyrażenia idiomatyczne

6. sformułowania w tekstach dotyczących ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne)

7. ważne aspekty wymowy i prozodii w języku katalońskim

Literatura:

ABELLÓ, Xavier & Judith RODRÍGUEZ (2007). Llengua Catalana. Elemental 1. Barcelona: Barcanova.

― (2007). Llengua Catalana. Elemental 2. Barcelona: Barcanova.

AD (2008). Parla.cat. [On-line] IRL <http://www.parla.cat>.

BASTONS, Núria, Cristina BERNADÓ & Llorenç COMAJOAN (2011). Gramàtica pràctica del català. Barcelona: Teide.

CLUA, Maria Jesús & alii (2004). Curs de llengua catalana. Nivell elemental 1. Barcelona: Castellnou.

― (2004). Curs de llengua catalana. Nivell elemental 2. Barcelona: Castellnou.

MAS, Marta & Albert VILAGRASA (2007). Veus 2. Curs de català: Llibre de l’alumne. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat

ROIG, Núria, Marta PADRÓS & Marta CAMPS (2007). Passos 2. Nivell elemental. Barcelona: Octaedro.

XURIGUERA, J. Baptista (1998). Els verbs catalans conjugats. Barcelona: Claret.

Efekty uczenia się:

1. formułuje i rozumie zdania w języku katalońskim na poziomie ALTE B1, czyli Threshold level)

2. objaśnia i charakteryzuje specyficzne i konkretne informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich

3. rozpoznaje najważniejsze treści i intencje dotyczące tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze

4. identyfikuje złożone struktury syntaktyczne

5. odmienia czasowniki w trybie warunkowym i łączącym

6. identyfikuje nieoficjalną odmianę języka katalońskiego stosownie do sytuacji, a także rozpoznaje najbardziej popularne wyrażenia idiomatyczne

7. formułuje i rozpoznaje teksty dotyczące ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne)

8. wymienia i identyfikuje ważne aspekty wymowy i prozodii w języku katalońskim

Metody i kryteria oceniania:

Formy oceny:

- Test pisemny (60%)

- Praca domowa (20%)

- Dyskusja podczas ćwiczeń (20%)

Obecność:

- Obowiązkowa

- Możliwe 2 nieobecności bez usprawiedliwienia

- Każda nieobecność nieusprawiedliwiona oznaczać będzie dodatkową pracę domową

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wegner
Prowadzący grup: Magdalena Wegner
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)