Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JK2H-3MF-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: hiszpański |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Filologia, specjalność filologia romańska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 3 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | FILOLOGIA ROMAŃSKA |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Wyrobienie umiejętności posługiwania się środkami językowymi na poziomie B2+. Przyswajanie i opanowanie słownictwa z zakresu tematów określonych w treściach kształcenia. Rozumienie wypowiedzi dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+. Tworzenie wypowiedzi ustnych w formie ciągu zwrotów i zdań dotyczących tematów określonych w treściach kształcenia na poziomie B2+. Rozumienie tekstów oraz odnajdywanie konkretnych informacji w tekstach dotyczących obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+. Tworzenie tekstów składających się ze złożonych wyrażeń i zdań, w których student wypowiada się na tematy omawiane na zajęciach. Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie. Rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | W trybie zdalnym wszystkie kolokwia i zadania zostaną przeprowadzone za pomocą aplikacji MS Teams. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Osiągnięcie efektów kształcenia modułu z poprzedniego semestru poprzez zdanie egzaminu. Poziom kompetencji językowej B2 |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Skrócony opis: |
Kurs języka hiszpańskiego na poziomie B2+. |
Pełny opis: |
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Słownictwo na poziomie B2+ z zakresu następujących dziedzin życia: gastronomia a zmysły, sport, aktywny wypoczynek, podróże oraz wiedza kulturowa dotycząca tych dziedzin. Realia krajów hiszpańskiego obszaru językowego Treści z zakresu gramatyki odpowiednie dla poziomu B2+: Rozróżnienie użycia trybu łączącego oraz trybu oznajmującego w wybranych typach zdań okolicznikowych. Struktury złożone wprowadzające tryb łączący. Zaimki względne (III) i zasady ich wykorzystania w różnych typach zdań. Zgodność czasów w zdaniach trybu łączącego oraz trybu oznajmującego. Mowa zależna i niezależna. Przekazywanie informacji w złożonych wypowiedziach. Nagrania adaptowane z podręcznika takie jak rozmowy, wywiady, wymiana informacji na poziomie B2+ oraz materiały pobrane z Internetu. Teksty zawierające informacje o tematach poruszanych na zajęciach jak również o realiach i elementach kulturowych właściwych dla krajów hiszpańskiego obszaru językowego na poziomie B2+, np. tekst literacki o smakach, materiał informacyjny o konsumpcji wieprzowiny, tekst popularnonaukowy o Boliwii; artykuły prasowe. |
Literatura: |
Corpas, J., Garmendia, A., Soriano, C. Aula Internacional 4 Nueva Edición, Difusión |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: posługuje się nabytymi środkami językowymi na poziomie B2+ i stopniowo dodaje do nich nowe, rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji. rozumie wypowiedzi dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+; np. nagrania z podręcznika, radia, telewizji. tworzy wypowiedzi ustne w formie ciągu zwrotów i zdań dotyczących tematów określonych w treściach kształcenia na poziomie B2+. Stosuje słownictwo z zakresu tematów określonych w treściach kształcenia, wzbogacając je o nowe jednostki leksykalne. rozumie teksty pisemne oraz odnajduje w nich konkretne informacje dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+, np. artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których są prezentowane określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Redaguje szczegółowe teksty na tematy związane z jego zainteresowaniami; teksty rozważające argumenty za i przeciw; listy w których przekazuje informacje otrzymane os od osób trzecich. Współpracuje, posiada zdolność pracy w grupie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby oceniania: Egzamin pisemny Egzamin ustny Termin egzaminu: podany na stronie Instytutu Filologii Romańskiej w ciągu 14 dni od rozpoczęcia zajęć. Kryteria oceniania: - obecność na zajęciach (w trybie zdalnym za pomocą aplikacji MS Teams) - aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach podczas zajęć - wykonywanie ćwiczeń powtórkowych poza zajęciami - oddawanie na czas wszystkich zadań wyznaczonych przez prowadzącego - zdanie końcowego kolokwium zaliczeniowego (pisemnego) w wyznaczonym terminie. Uwaga! W trybie zdalnym wszystkie kolokwia i zadania zostaną przeprowadzone za pomocą aplikacji MS Teams. Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Xavier Pascual Lopez | |
Prowadzący grup: | Xavier Pascual Lopez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Uwagi: |
KRYTERIA ZALICZENIA NA ROK AKADEMICKI 2020/2021 Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: ● obecność na zajęciach, ● aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach podczas zajęć, ● wykonywanie ćwiczeń powtórkowych poza zajęciami, ● oddawanie na czas wszystkich zadań wyznaczonych przez prowadzącego, ● zaliczenie kolokwiów w trakcie semestru w wyznaczonym terminie, ● zdanie końcowego kolokwium zaliczeniowego (pisemnego) w wyznaczonym terminie. Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego, student / studentka najpierw musi uzyskać zaliczenie. Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu semestru, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. Data końcowego kolokwium zaliczeniowego: 1.02.2021 (pisemne) Wystawienie oceny z końcowego kolokwium zaliczeniowego: 8.02.2021 Poprawa zaliczenia: 16.04.2021 Data egzaminu pisemnego i ustnego: 16.02.2021 Poprawa egzaminu: 24.04.2021 Minimalny poziom znajomości języka na początku semestru: B1 Minimalny poziom znajomości języka wymagany do zaliczenia przedmiotu na końcu semestru: B2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wegner | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wegner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Uwagi: |
KRYTERIA ZALICZENIA NA ROK AKADEMICKI 2020/2021 Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: ● obecność na zajęciach, ● aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach podczas zajęć, ● wykonywanie ćwiczeń powtórkowych poza zajęciami, ● oddawanie na czas wszystkich zadań wyznaczonych przez prowadzącego, ● zaliczenie kolokwiów w trakcie semestru w wyznaczonym terminie, ● zdanie końcowego kolokwium zaliczeniowego (pisemnego) w wyznaczonym terminie. Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego, student / studentka najpierw musi uzyskać zaliczenie. Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu semestru, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. Data końcowego kolokwium zaliczeniowego: 28.01.2022 (pisemne) Wystawienie oceny z końcowego kolokwium zaliczeniowego: 31.01.2022 Poprawa zaliczenia: 15.04.2022 Data egzaminu pisemnego i ustnego: termin podany na stronie Instytutu Filologii Romańskiej w ciągu 14 dni od rozpoczęcia zajęć (w sesji zimowej) Poprawa egzaminu: podany na stronie Instytutu Filologii Romańskiej w ciągu 14 dni od rozpoczęcia zajęć (w poprawkowej sesji zimowej) Minimalny poziom znajomości języka na początku semestru: B1 Minimalny poziom znajomości języka wymagany do zaliczenia przedmiotu na końcu semestru: B2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leonor Sagermann Bustinza, Aleksandra Wabińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Wabińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jesus Prensa | |
Prowadzący grup: | Jesus Prensa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.