Język europejski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JEIN-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język europejski |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FIin |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny: Ludzie i miejsca (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: związki frazeologiczne; gramatyka: tryby warunkowe) Zakres tematyczny: Kontakty (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: listy nieformalne; materiał leksykalny: słowa wieloznaczeniowe; gramatyka: przyimki i przysłówki) Zakres tematyczny: Ścieżki kariery (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: idiomy, wyrażenia czasownikowe; gramatyka: tryb łączący) Zakres tematyczny: Instrukcje (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: esej; materiał leksykalny: przedrostki i przyrostki; gramatyka: czasowniki modalne) Zakres tematyczny: Zawody (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: listy oficjalne; materiał leksykalny: konotacje; gramatyka: zdania względne) Zakres tematyczny: Technologia komunikacyjna (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: związki frazeologiczne, słowotwórstwo; gramatyka: czasowniki frazowe) Zakres tematyczny: Świat pracy (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: raporty; materiał leksykalny: słowa wieloznaczeniowe; gramatyka: konstrukcje przyczynowo-skutkowe) |
Literatura: |
O'Dell, F., A. Broadhead.: Objective CAE (Second edition). CUP 2008. Vince, M.: Advanced Language Practice. Heinemann. 2009. Alexander, L.G.: Longman English Grammar. Longman. 1988. Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann. 1992. Walkowiak, Justyna. Read All About It! China. Poznań: Wyd. Naukowe UAM. 2004. |
Efekty uczenia się: |
Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym Czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty z różnych dziedzin Potrafi pisać właściwie zorganizowane i spójne teksty w odpowiednim stylu i rejestrze Rozumie większość rodzajów języka mówionego Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów Współpracuje w ramach grupy szanując i wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego EK Sprawdzenie na zajęciach podczas prowadzenia konwersacji oraz egzamin ustny Sprawdzenie podczas pracy na zajęciach; ocenianie prac domowych Rozmowa Skala ocen: 5,0 – pełne: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalające: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 – słabe: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.