History of the British Isles
General data
Course ID: | 09-HWBA-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | History of the British Isles |
Name in Polish: | Historia Wysp Brytyjskich |
Organizational unit: | Institute of Russian and Ukrainian Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalności studiów: - filologia rosyjska z filologią angielską - filologia ukraińska z filologią angielską |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - przekazanie wiedzy na temat najważniejszych wydarzeń, procesów i postaci w historii Wysp Brytyjskich - rozwinięcie umiejętności kojarzenia i zrozumienia powiązań między wydarzeniami i procesami w historii. - rozwinięcie umiejętności rozpoznawania odniesień historycznych we współczesnej literaturze i kulturze krajów anglojęzycznych. - dostarczenie studentom nazewnictwa i terminologii historycznej w języku polskim i angielskim - rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) brak |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Umieszczanie na platformie Moodle http://elearning.wa.amu.edu.pl/moodle/ wymagań egzaminacyjnych, materiałów z wykładów oraz dodatkowych pomocy w zakresie poszczególnych tematów. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień |
Full description: |
(in Polish) Wyspy Brytyjskie w starożytności Dziedzictwo kulturowe Celtów i Rzymian Chrystianizacja Wysp Brytyjskich Celtowie, Anglosasi, Wikingowie Normanowie i Plantageneci. Wojna stuletnia i wojna dwóch róż. Tudorowie i reformacja w Anglii i Szkocji Epoka elżbietańska. Epoka Stuartów Restauracja Stuartów. Powstanie Wielkiej Brytanii. Dynastia hanowerska. Wojny i zdobycze kolonialne w XVIII wieku. Wojny napoleońskie. Epoka wiktoriańska. Imperium Brytyjskie w XIX wieku. Udział Wielkiej Brytanii w pierwszej wojnie światowej i okres międzywojenny Udział Wielkiej Brytanii w drugiej wojnie światowej. |
Bibliography: |
(in Polish) Cunliffe, Barry (ed.). 2004. The Penguin Illustrated History of Britain and Ireland. From the Earliest Times to the Present. London: Penguin Books. Davies, Norman. 2000. The Isles. A History. Basingstoke and Oxford: Papermac. Gilbert, Martin. 2007. The Routledge Atlas of British History. Fourth Edition. London: Routledge. Kearney, Hugh. 2006. The British Isles. A History of Four Nations. Second Edition. Cambridge: CUP. Lipoński, Wojciech. 2002. Dzieje kultury brytyjskiej. Warszawa: PWN. McDowall, D. 2001. An Illustrated History of Britain. Longman. Morgan, Kenneth (ed.). 2001. The Oxford History of Britain. Revised Edition. Oxford: OUP. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efekty uczenia się student/ka: potrafi scharakteryzować poszczególne okresy w dziejach Wysp Brytyjskich umie opisać i łączyć ze sobą kluczowe wydarzenia i procesy historyczne rozumie tło historyczne w dziełach literatury i kultury angielskiego obszaru językowego potrafi scharakteryzować i ocenić wkład działalności ważnych postaci w rozwój cywilizacyjny narodów i państw na Wyspach Brytyjskich umie rozpoznać odniesienia do historii we współczesnej literaturze, filmie i życiu codziennym. potrafi korzystać z literatury przedmiotu w języku angielskim prawidłowo posługuje się podstawową terminologią przedmiotu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: - obecność na zajęciach, - aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć, - znajomość zalecanej literatury przedmiotu, - kolokwium zaliczeniowe. SKALA OCEN: Kryteria ilościowe: bardzo dobry (bdb; 5,0): 100-92% dobry plus (+db; 4,5): 92 -84% dobry (db; 4,0): 83.5-76 % dostateczny plus (+dst; 3,5): 75.54 – 68% dostateczny (dst; 3,0): 68.49 -60 % niedostateczny (ndst; 2,0): poniżej 59.49 % Kryteria jakościowe: • bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty; • dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami; • dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów; • dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami; • dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami; • niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.