Grammar of Arabic Language
General data
Course ID: | 09-GJAR-14 |
Erasmus code / ISCED: |
09.0
|
Course title: | Grammar of Arabic Language |
Name in Polish: | Gramatyka języka arabskiego |
Organizational unit: | Institute of Oriental Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00 (differs over time)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | philology, Arabic studies |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - Zaznajomienie z alfabetem arabskim i zasadami pisowni - Zapoznanie z podstawowymi wiadomościami w zakresie składni i morfologii języka arabskiego - Przedstawienie terminologii właściwej dla opisu struktur gramatycznych języka arabskiego - Ćwiczenie umiejętności praktycznego zastosowania wiadomości gramatycznych - Rozbudzenie zainteresowań językami nieindoeuropejskimi |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Podręczniki i słowniki znajdują się w Bibliotece Filologicznej Novum. Materiały uzupełniające będą dystrybuowane przez wykładowców podczas zajęć bądź drogą elektroniczną. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) wykład, rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych, samodzielne ćwiczena i powtórzenie materiałów poza godzinami kontaktowymi |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 3 |
Short description: |
Practical course of Arabic Grammar on the basic level. It cointains theoretical information as well as practical excercises in orthography, syntax and morfology. |
Full description: |
(in Polish) Alfabet. Wymowa i zasady pisowni. Wokalizacja. Rodzaj gramatyczny. Kolektiwum i imiona jednostkowe. Stan nieokreślony i nunacja. Stan określony i asymilacja. Zaimki wskazujące – wstęp. Wyrażenie atrybutywne. Zdanie imienne. Przymiotniki względne. Zaimki osobowe. Liczba mnoga regularna męska i żeńska. Rdzeń, radykał, temat. Liczba mnoga łamana. Deklinacja. Akcent. Orzeczenie zdania imiennego wyrażone przyimkowo. Diptota. Status Constructus (Idafa), „pięć imion” . Kull, ǧamī‘,nafs, ba‘ḍ, ‘idda. Zaimki dzierżawcze. Czas przeszły i jego przeczenie. Zdanie czasownikowe (szyk prosty). Zdanie dopełnieniowe z partykułą „anna” (szyk przestawny). |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Danecki, Janusz, Gramatyka Języka Arabskiego, Dialog, Warszawa 2001, t. 1 2. Klimiuk, Maciej, Arzu Sadykhova, Podstawowy słownik arabskich terminów gramatycznych, Katedra Studiów Azjatyckich UAM, Poznań 2015 3. Graczyk, Agnieszka, Sylwia Hamodi-Owczarczak, Filip Jakubowski, Adrianna Maśko, Łukasz Piątak, Marta Piątak, Język Arabski. Ćwiczenia gramatyczne. Poziom początkujący, Katedra Studiów Azjatyckich, Poznań 2015 4.Schulz, Eckhard, Standard Arabic. An Elementary Intermediate Course, Cambridge University Press, Cambridge 2008 5. Wright, William, A Grammar of The Arabic Language, BiblioBazaar 2008 6. Ryding, Karin C., A Referrence Grammar of Modern Standard Arabic, Cambridge University Press 2005. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student po ukończniu kursu: - zna podstawowe pojęcia z zakresu gramatyki języka arabskiego - potrafi opisać elementy struktury morfologicznej i składniowej języka arabskiego - rozumie, potrafi wyjaśnić i praktycznie stosuje konstrukcje gramatyczne - zna i stosuje zasady ortografii języka arabskiego - potrafi dokonać wokalizacji tekstu bez zapisu samogłoskowego - dostrzega fundamentalne różnice w strukturze języka polskiego (indoeuropejskiego) i arabskiego (semickiego) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) regularna praca z ćwiczeniami na zajęciach i w domu, obecność na 80 % zajęć, zaliczenie trzech kolokwiów Skala ocen: 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Kryteria punktacji: ocena bardzo dobra - od 90 % ocena dobra + - od 83 % ocena dobra - od 75% ocena dostateczna + - od 68 % ocena dostateczna - od 60% ocena niedostateczna - poniżej 60% |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Piątak | |
Group instructors: | Łukasz Piątak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Filip Jakubowski | |
Group instructors: | Filip Jakubowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Filip Jakubowski | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.