Cultural projects
General data
Course ID: | 09-FR-PROKUL-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Cultural projects |
Name in Polish: | Projekty kulturalne |
Organizational unit: | Institute of Applied Linguistics |
Course groups: |
(in Polish) filologia węgierska, studia uzupełniające magisterskie, semestr 4 (in Polish) Filologia, specjalność filologia nowogrecka, studia stacjonarne I stopnia, semestr 5 (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla etapu r3-DL-Ufin w sem. letnim (in Polish) Przedmioty dla etapu r3-X-S1-UWEG w sem. letnim (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FREba (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FREdw (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FREf (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FREf (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FREw (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FREw (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FREw Przedmiot do wyboru z listy SNJiL 2 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Module type: | elective |
Major: | (in Polish) Filologie regionów |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - zaznajomienie studentów z możliwościami pozyskiwania środków na działalność kulturalną w oparciu o działanie ustawy o z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zm.) - zaznajomienie studentów z procedurą opracowania ofert konkursowych, zasad realizacji zadań oraz ich rozliczania - doskonalenie umiejętności opracowania kosztorysów oraz przygotowania sprawozdań - Rozwinięcie umiejętności prezentowania własnych poglądów i ustosunkowywania się do poglądów cudzych w sposób oparty na merytorycznej i spójnej argumentacji - Rozwinięcie umiejętności krytycznego korzystania z literatury przedmiotu, źródeł literackich i medialnych |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) zdalnie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Znajomość obsługi komputera w zakresie średniozaawansowanym, sprawne posługiwanie się internetem |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Umieszczanie na platformie Moodle materiałów z wykładów oraz linków i dodatkowych pomocy w zakresie poszczególnych tematów. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wprowadzanie poszczególnych tematów z użyciem multimediów; zapoznanie się studentów z tekstami źródłowymi, oraz odpowiednimi rozdziałami zalecanych do przeczytania publikacji; obserwacja i moderowanie dyskusji. |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Forma aktywności -Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności * Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Praca własna studenta -Czytanie wskazanej literatury i tekstów źródłowych w j. francuskim - 30 godzin; przygotowanie prezentacji ustnej, argumentów do dyskusji oraz przygotowanie się do testów i kolokwiów– 20 godz. Praca własna studenta -przygotowywanie do zaliczenia – 10 godz. SUMA GODZIN 90 godzin SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 3 |
Bibliography: |
(in Polish) Strony internetowe Miejskie, Urzędów Marszałkowskich oraz Ministerialne strony internetowe, ze szczególnym uwzględnieniem Wydziałów Kultury oraz Biur ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zm.) oraz aktualne akty prawne |
Learning outcomes: |
(in Polish) - Zna i rozumie podstawowe akty prawne regulujące działalność pożytku publicznego w sferze kultury; - Umie stosować odpowiednie narzędzia do przygotowania ofert i realizacji zadań publicznych; - Umie Tworzyć kosztorysy i harmonogramy zadań; - Umie opracowywać dokumentację na potrzeby rozliczania projektów; - Potrafi aktywnie animować życie kulturalne społeczności lokalnych; - Umie wyciągać wnioski i porządkować efekty dyskusji; - Umie korzystać z literatury przedmiotu w języku polskim; - Umie prawidłowo posługiwać się podstawową terminologią przedmiotu; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowe kryteria: - obecność na zajęciach, - aktywny udział w dyskusjach w oparciu o przeczytane wcześniej teksty, - pozytywne oceny za udział w dyskusjach, z testów i kolokwiów, - zaliczenie pisemnego kolokwium semestralnego i ustnej prezentacji. Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie ważne aspekty dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie ważne aspekty z dopuszczeniem mniej istotnych błędów lub uchybień dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych mniej ważnych aspektów dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych ważnych aspektów z dopuszczeniem mniej istotnych uchybień i błędów dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi uchybieniami niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów uczenia się Warunkiem uzyskania zaliczenia z zajęć jest: 1. Uczestnictwo w zajęciach. Zajęcia są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć) dla studentów wybierających ten przedmiot w module zajęć do wyboru. Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp. Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego. W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia. 2. Zaliczenie zadań i testów przeprowadzanych realizowanych na zajęciach i zadanych jako praca własna studenta. Testy i zadania zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu lub zadania w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których grupa pisała test lub wykonała zadanie, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa. Suma ocen z testów i zadań w semestrze musi wynieść co najmniej 60%. 3. Prezentacja ustna i jej ewentualne poprawienie. |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (past)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Go to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mariola Abkowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Completion
discussion seminar - Completion |
Classes in period "Academic year 2024/2025, summer semester" (in progress)
Time span: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Go to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mariola Abkowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.